با بهترین گروه های موسیقی تاریخ آشنا شوید

با بهترین گروه های موسیقی تاریخ آشنا شوید

دنیای موسیقی صحنه ای گسترده و متنوع با گروه های موسیقی بی شماری است که اثری ماندگار از خود در تاریخ موسیقی بر جای گذاشته اند. بهترین گروه های موسیقی تاریخ نه صرفاً به دلیل موفقیت های تجاری شان، بلکه هم به خاطر توانایی شان در خلق، الهام بخشی و اثرگذاری بر مخاطبانی از نسل های مختلف، از باقی گروه ها متمایز شده اند.

در ادامه با بهترین گروه های موسیقی تاریخ آشنا خواهیم شد.

۱- گروه Fleetwood Mac

فلیتوود مک یک گروه موسیقی انگلیسی – آمریکایی است که در سال ۱۹۶۷ در لندن شکل گرفت و به یکی از ماندگارترین و اثرگذارترین گروه ها در تاریخ موسیقی بدل شد. ترکیب اعضای این گروه طی سالیان دستخوش تغییرات زیادی شد، اما مشهورترین اعضای آن استیوی نیکس، لیندزی باکینگهام، کریستین مک وی، جان مک وی و میک فیلتوود هستند.

فلیتوود مک در اواخر دهه ی ۱۹۶۰ به عنوان گروهی در ژانر بلوز – راک به موفقیت چشمگیری دست یافت. با این حال، از اواسط دهه ی ۱۹۷۰ با اضافه شدن لیندزی باکینگهام و استیوی نیکس به فلیتوود مک، آثار این گروه شکل ملودیک تر و تجاری تری پیدا کرد. آلبوم Rumours این گروه در سال ۱۹۷۷ اعضای آن را به ستاره تبدیل کرد و به یکی از پرفروش ترین آلبوم های تاریخ بدل شد.

آثار این گروه در ژانرهای مختلفی از راک گرفته تا پاپ و بلوز است. قطعات Go Your Own Way، Dreams و Rhiannon گویای توانایی این گروه در ساخت آثاری ماندگار و بدون تاریخ انقضا هستند.

گروه فلیتوود مک توانسته طی دهه ها خود را بازسازی کند و آثار آن در میان نسل های جدید محبوبیت دارند.

۲- گروه Metallica

گروه متالیکا که در سال ۱۹۸۱ در لس آنجلس تشکیل شد، یکی از تأثیرگذارترین گروه های موسیقی هوی متال تاریخ محسوب می شود. این گروه را می توان یکی از موفق ترین گروه های این ژانر از جهت تجاری هم دانست. اعضای بنیانگذار متالیکا، جیمز هتفیلد، لارس اولریچ، دیو ماستین و رون مک گاونی، با هدف ساختی آثار قدرتمند و پرحرارت، این گروه را پایه گذاری کردند.

آلبوم های اول متالیکا، از جمله Kill ‘Em All و Ride the Lightning نقش زیادی در شکل گیری ژانر ترش متال (از زیرمجموعه های ژانر هوی متال) داشتند. آلبوم Master of Puppets متالیکا جایگاه اعضای این گروه را به عنوان استاد مسلم ژانر متال تثبیت کرد و اغلب از آن به عنوان یکی از بهترین آلبوم های هوی متال یاد می شود.

متالیکا طی دوران فعالیت حرفه ای خود مرزهای زیادی را جا به جا کرده و سبک های موسیقی مختلفی را امتحان کرده است. علیرغم تغییرات مداوم موسیقی متالیکا، تأثیرگذاری جهانی این گروه و همیطور تأثیرات آن بر ژانر هوی متال آن را به یکی از اسطوره های دنیای موسیقی راک و متال بدل کرده است.

۳- گروه U2

یوتو، گروه راکی که از کار خود را از ایرلند آغاز کرد، نام خود را به عنوان یکی از تأثیرگذارترین و ماندگارترین گروه ها در تاریخ موسیقی ثبت کرده است. این گروه که در سال ۱۹۷۶ تشکیل شد، اعضای آن عبارتند از: بونو، دِ اِج، آدام کلایتن و لری مولن جونیور.

یوتو با آلبوم های اول خود مانند War و The Joshua Tree توجه ها را به خود معطوف کرد. آلبوم دوم برای این گروه شهرتی جهانی به ارمغان آورد.

یوتو طی سالیان سبک موسیقی خود را همواره تغییر داده است. این تغییر سبک در آلبوم های دهه ی ۹۰ این گروه مانند Achtung Baby و Zooropa مشهود بود و گویای توانایی و تمایل یوتو برای امتحان کردن موسیقی جدید بود.

یوتو طی دوران فعالیت خود جوایز متعددی از جمله چندین گرمی دریافت کرده است. موسیقی تأثیرگذار این گروه، فعالیت های بشردوستانه ی آن و اجراهای زنده پرشورش، جایگاه آن را به عنوان یکی از بهترین گروه های موسیقی تاریخ تثبیت کرده است.

۴- گروه AC/DC

اِی‌سی/دی‌سی، یک گروه راک استرالیایی است که در سال ۱۹۷۳ تشکیل شد. اعضای اولیه ی این گروه آنگوس یانگ، مالکوم یانگ، بون اسکات، کلیف ویلیامز و فیل راد بودند.

این گروه با انتشار آلبوم های High Voltage و Dirty Deeds Done Dirt Cheap به موفقیت زیادی دست یافت اما آلبوم Highway to Hell بود که به اِی‌سی/دی‌سی شهرتی جهانی بخشید.

این گروه که با اجراهای قدرتمندش شناخته می شود، اثری ماندگار بر موسیقی راک داشته است.

۵- گروه The Beatles

گروه بیتلز که در سال ۱۹۶۰ در انگلیس شکل گرفت، یکی از ماندگارترین و تأثیرگذارترین گروه های تاریخ موسیقی است. این گروه که از جان لنون، پل مک کارتنی، جورج هریسون و سینگو استار تشکیل شده بود، انقلابی در موسیقی به پا کرد که تأثیر آن بر نسل های جدید هم ادامه دارد.

موفقیت این گروه از انگلیس آغاز شد و خیلی زود شکلی جهانی پیدا کرد.

بیتلز با انتشار آلبوم هایی مانند Rubber Soul و Revolver تمایل خود به تجربه ی موسیقی جدید و پیچیده تر را نشان داد. آلبوم Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band این گروه ترکیبی از موسیقی، هنر و فرهنگ بود.

موفقیت های بیتلز تا پایان دهه ی ۱۹۶۰ ادامه یافت، تا اینکه تنش های درونی گروه در سال ۱۹۷۰ منجر به منحل شدن آن شد.

بیتلز جدا از خلاقیت هنری اش، بر جامعه، فشن، هنر و هتی فرهنگ و سیاست هم اثری ماندگار داشت.

با وجود گذشت دهه ها از جدایی اعضای بیتلز، آثار این گروه کماکان مخاطبان موسیقی را مجذوب خود می سازد و هنرمندان و ژانرهای مختلف را تحت تأثیر قرار می دهد.

منبع: singersroom
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود