توضیحات مدیر شبکه «من‌‌و‌‌تو» درباره نحوه دسترسی به آرشیو صداوسیما + ویدیو

توضیحات مدیر شبکه «من‌‌و‌‌تو» درباره نحوه دسترسی به آرشیو صداوسیما + ویدیو

در آبان ماه سال جاری مرجان و کیوان عباسی مالکان شبکه من و تو در بیانه ای خبر تعطیلی این شبکه را اعلام کردند. حالا که شبکه من و تو به روزهای آخر خود نزدیک شده و به همین مناسبت کیوان عباسی، مدیر این شبکه در یک برنامه درباره چگونگی دسترسی به آرشیو صداوسیما توضیح داد.

توضیحات مدیر شبکه «من‌‌و‌‌تو» درباره نحوه دسترسی به آرشیو صداوسیما

به گزارش همشهری آنلاین، کیوان عباسی، مدیر شبکه من و تو گفت: «زمانی که شبکه مستند ایران راه اندازی شد به برخی از مستندسازان اجازه دسترسی به آرشیو صداوسیما را داده بودند تا با فیلم‌های قدیمی مستند بسازند. افرادی با ما تماس گرفتند و پیشنهاد دادند که در قبال پرداخت مبلغی فیلم‌ها را در اختیار ما قرار دهند و ما هم فیلم‌ها را خریدیم و با آن‌ها مستندهای تاریخی ساختیم. همه می‌دانستند کار من‌وتو با آرشیو است و کسی که به آرشیو دسترسی و قصد فروش داشت و دنبال خریدار بود با ما تماس می‌گرفت.»

مساله فروش آرشیو صداوسیما به من و تو پیشتر یک بار در سال ۹۷ از سوی حسام الدین آشنا مورد اشاره قرار گرفته بود. توئیتی منتشر کرد و نوشت: «در این روزها یادی‌کنیم از عزتمندانی که آرشیو تلویزیون ملی ایران را با بودجه‌ای درخور ولی حفاظتی اندک دیجیتال کردند؛ اجنه هم آرشیو آماده را چون ورق زر ربودند و فروختند؛ نه به من و نه به تو بلکه به از ما برترانی که در تونل زمان اسطوره ساختند از عوامل دردهای بی‌درمان ملت ایران.»

توضیحات مدیر شبکه «من‌‌و‌‌تو» درباره نحوه دسترسی به آرشیو صداوسیما

ضرغامی که آن روزها از صداوسیما رفته بود حسام الدین آشنا را به پرونده سازی متهم کرد و نوشت: «قرار بود پرونده‌سازی را جمع کنید! اون از چرخ زندگی، اون از چرخ هسته‌ای. اون از تحمل منتقد، این هم از پرونده‌سازی. ۴چرخ را با هم پایین نیاورید! باید هنوز رانندگی کنید!»

توضیحات مدیر شبکه «من‌‌و‌‌تو» درباره نحوه دسترسی به آرشیو صداوسیما

اما به گزارش ایسنا در سال ۹۵ امیر تاجیک مدیرسابق شبکه مستند خطاب به ضرغامی در یک نامه سرگشاده نوشته بود: «[اگر تصاویر آرشیوی به شبکه من و تو فروخته نشده] چرا مدیر کل اسبق آرشیو تا سر حد بازداشت پیش رفت؟ … و چرا دو تن از کارشناسان زیرمجموعه ایشان بازداشت شده، در دادگاه حضور یافتند و محکوم به حبس شدند؟»

یک نظر

ورود

  • 🐱Mahdi😼 بهمن ۹, ۱۴۰۲

    تنها شبکه خوب تلویزیون ،همین منوتو بود،بابت این همه سال برنامه ساختن ازشون کمال قدردانی رادارم.
    اون بودجه ای که به صدا و سیمای بدردنخور میدن به اینا داده بودن ،از hbo هم جلو میزدن.