ادعای عجیب یک دیپلمات سابق ایرانی: علیرضا فغانی قاتل و فراری است! + ویدئو

ادعای عجیب یک دیپلمات سابق ایرانی: علیرضا فغانی قاتل و فراری است! + ویدئو

مطرح شدن ادعاهایی عجیب درباره ی علیرضا فغانی، داور فوتبال ایرانی از سوی یک دیپلمات سابق ایرانی خبرساز شده است. امیر موسوی، رایزن فرهنگی پیشین ایران در الجزایر، در شبکه ی «العهد» تلویزیون عراق مدعی شد: «فغانی فردی ضدحکومت و فراری است و به استرالیا پناهنده شده؛ مردم ایران از او متنفرند. او پرونده‌های سنگین دارد که شاید به حکم اعدام هم برسد.»

موسوی ادعا کرد که علیرضا فغانی در جریان ناآرامی های سال ۱۴۰۱ مرتکب قتل شده و به همین دلیل متواری و پناهنده شده است. او مدعی شد: «فغانی به خاطر این اتفاقات توانست پناهندگی سیاسی از استرالیا بگیرد. به دلیل کارهایی که در ایران کرد، خیلی زود مراحل اداری پناهندگی او طی شد.»

این دیپلمات سابق ایرانی همچنین فغانی را به ارتباط با اسرائیل متهم کرد. او مدعی شد: «این داور صهیونیست شده است.»

وبسایت خبری «تابناک» در رابطه با ادعاهای امیر موسوی علیه علیرضا فغانی نوشته است:

پس از داوری درست علیرضا فغانی در بازی عراق و اردن در جام ملت‌های آسیا، که با اعتراض نابجای عراقی‌ها مواجه شد، حالا فردی به نام امیر موسوی رایزن فرهنگی پیشین ایران در الجزایر در شبکه العهد عراق، درباره فغانی داور بازی عراق-اردن مطالب عجیبی مطرح کرده که می‌تواند پیگرد قضایی داشته باشد.

این فرد که مسوولیت فعلی‌اش مشخص نیست، ادعا کرد: «فغانی فردی ضدحکومت و فراری است و به استرالیا پناهنده شده؛ مردم ایران از او متنفرند. او پرونده‌های سنگین دارد که شاید به حکم اعدام هم برسد.»

علیرضا فغانی طی سالیان مهاجرت به استرالیا، بارها به کشور رفت و آمد داشته و حتی مسابقات مهمی را در لیگ برتر ایران قضاوت کرده است.

او تنها در لیست داوران الیت فدراسیون فوتبال ایران معرفی نشده تا فرصت به سایر داوران مستعد کشور هم برای رشد در عرصه بین‌المللی برسد.

این شخص مدعی است فغانی در حوادث ۱۴۰۱ قتل انجام داده و به همین دلیل متواری و پناهنده است. این در حالی است که محمدرضا فغانی، برادر علیرضا فغانی و یکی از داورهای سابق فوتبال ایران به سوئد پناهنده شد و درباره او نیز تاکنون چنین اتهاماتی از سوی مقامات قضایی منتشر نشده است.

نکته مهم اینکه علیرضا فغانی اساساً به استرالیا پناهنده نشده است و خودخواسته دست به مهاجرت زده است.

گفتنی است کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون فوتبال استرالیا در اعلام مواضعی صریح، بر تصمیمات فغانی در بازی حساس عراق با اردن صحه گذاشته‌اند و تمامی آنها از جمله اخراج ایمن حسین را تایید کرده اند.

حواشی داوری علیرضا فغانی در بازی عراق – اردن در جام ملت های آسیا

علیرضا فغانی

به گزارش روزنامه «هم میهن»:

علیرضا فغانی، داور ایرانی که از دو سال پیش تابعیت کشور استرالیا را گرفته و برای فوتبال این کشور قضاوت می‌کند، در این مسابقات جنجال آفرید. او به‌دلیل اقدام مهاجم عراقی به تلف‌کردن وقت بازی، ایمن حسین را در دقیقه ۷۸ مقابل اردن از زمین مسابقه اخراج کرد تا همین اتفاق منجر به این شود که عراق در ثانیه‌های پایانی وقت‌های تلف‌شده مقابل اردن، شکست بخورد.

بعد از این اتفاق، فغانی توسط کاربران عراقی به قتل تهدید شد و شماره تماس و آدرس منزلش در استرالیا نیز پخش شد. واتس‌آپ فغانی از دسترس خارج شد چراکه بیش از ۱۰ هزار تهدید جانی از سوی عراقی‌ها در واتس‌آپ او به‌ثبت رسید. فغانی به مدت ۴ روز در هتل کنتینانتال ِ قطر با حفاظت بسیار بالا از سوی افراد امنیتی AFC قرنطینه شده بود و هرکسی اجازه ورود به این هتل را نداشت.

درنهایت اما ای‌اف‌سی با انتشار بیانیه‌ای، تمام تصمیمات فغانی را به‌لحاظ قانونی و علم داوری تایید کرد و گفت، فغانی نمره قبولی در این مسابقه کسب کرده و اصلاً اشتباهی نداشته است.

امیر موسوی دیپلمات سابق ایرانی کیست؟

علیرضا فغانی

امیر موسوی که قبلا رئیس مرکز مطالعات استراتژیک ایران بود و در کشورهای مختلف به عنوان دیپلمات انجام وظیفه کرده بود، در سال ۲۰۱۴ به عنوان رایزن فرهنگی ایران در الجزایر منصوب شد. وی ۴ سال رایزن فرهنگی ایران در الجزایر بود تا اینکه در سال ۲۰۱۸ از الجزایر اخراج شد.

روزنامه «جمهوری اسلامی» درباره ی علت اخراج امیر موسوی از الجزایر نوشته: «برخی گروه‌های تندرو و سلفی در الجزایر، امیر موسوی را به تلاش برای تبلیغ شیعی گری در این کشور متهم کردند و به دولت الجزایر فشار آوردند او را اخراج کند.»

بدون نظر

ورود