روایت آزیتا حاجیان از رابطه اش با محمدرضا شریفی نیا؛ همسر دوم خانم بازیگر کیست؟

روایت آزیتا حاجیان از رابطه اش با محمدرضا شریفی نیا؛ همسر دوم خانم بازیگر کیست؟

آزیتا حاجیان، بازیگر مشهور سینما و تلویزیون و همسر پیشین محمدرضا شریفی نیا، امسال با فیلم «پروین» به جشنواره فجر آمده که در آن با همسر سابق خود همبازی بوده است. شریفی نیا تهیه کننده ی این فیلم نیز بوده است. پس از آنکه این همکاری با وجود جدایی این زوج سابق سؤال برانگیز شد، آزیتا حاجیان در مصاحبه ای در حاشیه ی جشنواره فجر درباره ی طلاقش از محمدرضا شریفی نیا و همکاری‌ با او صحبت کرد.

آزیتا حاجیان در این مصاحبه درباره ی محمدرضا شریفی نیا گفت:

ما ۲۰ سال زندگی خوبی باهم داشتیم. آقای شریفی نیا از ابتدایی آشنایی مان دوست بسیار خوبی برای من بودند و الان هم هستند. ایشان آدم بسیار باسواد و باهوشی هستند. و مهم تر از هر چیزی پدر بچه های من هستند. ما یک رابطه ی اجتماعی بسیار عالی باهم داریم. حتی رابطه ی هنری داریم و باهم تشریک مساعی می کنیم. ما دو تا بچه ی خیلی خوب داریم که هم به پدر نیاز دارند و هم به مادر، و هم به ارتباط پدر و مادر باهم. چرا باید آن را از بچه هایمان دریغ کنیم؟ نه ایشان آدم بدی است، نه من. یک زمانی ۲۰ سال با همدیگر زندگی کردیم و بعدش تصمیم گرفتیم هر کسی مستقل زندگی کند.

شوخی این زوج سابق در نشست خبری فیلم «پروین» در جشنواره فجر نیز مورد توجه قرار گرفته است. در این فیلم به زندگی پروین اعتصامی، شاعر بزرگ ایرانی پرداخته شده است.

در بخشی از این نشست، شریفی نیا به منتقدان انتخاب این بازیگر برای نقش پدر پروین اعتصامی که او را بی شباهت به این شخصیت می دانند، پاسخ داد. او گفت که تصویر منتشر شده از پدر پروین اعتصامی مربوط به دوران جوانی این شخصیت است و او خود نیز در جوانی لاغر اندام بود، که در ادامه آزیتا حاجیان، به عنوان همسر سابق شریفی نیا صحبت های او را تأکید کرد.

عکس ۳ نفره ای نیز از این زوج سابق در کنار دخترشان ملیکا شریفی نیا در جشنواره فجر منتشر شده است. ملیکا شریفی نیا نیز از بازیگران فیلم «پروین» است و در این پروژه توانسته با والدین خود همبازی شود.

آزیتا حاجیان محمدرضا شریفی نیا

ماجرای ازدواج و طلاق آزیتا حاجیان و محمدرضا شریفی نیا

آزیتا حاجیان در سال ۱۳۵۸ در سن ۲۲ سالگی، زمانی که تازه تحصیلات دانشگاهی خود را به اتمام رسانده بود با محمد رضا شریفی نیا ازدواج کرد.

ثمره ی این ازدواج که در نهایت به جدایی ختم شد، ۲ دختر به نام های مهراوه متولد ۱۳۶۰ و ملیکا متولد ۱۳۶۵ بوده است. هر دو دختر این زوج در عرصه ی بازیگری فعالیت می کنند.

آزیتا حاجیان محمدرضا شریفی نیا

آزیتا حاجیان در مصاحبه ای درباره ی ازدواجش با محمدرضا شریفی نیا گفته:

آن زمان سن ازدواج خیلی پایین بود، بعد از انقلاب معمولا همه در سن‌ های پایین‌ تر از بیست سال ازدواج می‌کردند. چون آن زمان ارزش‌ ها عوض شده بود، مردم همه‌ چیز را در سطح نمی‌دیدند و چشم و هم‌ چشمی‌ های گمراه‌ کننده مطلقا وجود نداشت. مردم زندگی را سخت نمی‌گرفتند. بحث جهاز آنچنانی، لباس عروس فلان مدلی، جشن عروسی پر از تجملات و … به جرأت می‌توانم بگویم که نبود. یعنی مردم ارزش‌ هایی را پیدا کرده بودند که خیلی عمیق‌ تر و درست‌ تر بود.

من هم خیلی ساده زندگی‌ام را شروع کردم، با میل خودمان عروسی نگرفتیم، مادرم خیلی اصرار داشت حتما جشن عروسی بگیریم اما ما با این قضیه مخالفت کردیم، لباس عروسی نپوشیدم و مهریه‌ام دوازده سکه بود که تازه خود من گفته بودم پنج سکه اما عاقد گفت: «خانم جان پنج سکه خیلی کم است، حداقل بگو دوازده سکه.» آن موقع سکه خیلی ارزان بود.

ملیکا شریفی نیا ، دختر کوچک تر این زوج سابق، در گفتگویی درباره ی طلاق پدر و مادرش محمدرضا شریفی نیا و آزیتا حاجیان گفته: «پدر و مادرم از هم جدا شدند تا رفیق باقی بمانند.»

ازدواج دوم آزیتا حاجیان

آزیتا حاجیان پس از جدایی از محمدرضا شریفی نیا با محمد کریمی هراتی ازدواج کرد.

محمد کریمی هراتی، همسر دوم آزیتا حاجیان، یک نقاش حرفه ای است و علاوه بر فعالیت در رشته ی طراحی داخلی در رشته ی معماری نیز تحصیل کرده و فارغ التحصیل یکی از دانشگاه های کانادا است.

آزیتا حاجیان محمدرضا شریفی نیا

آزیتا حاجیان محمدرضا شریفی نیا

آزیتا حاجیان درباره ی ازدواجش با محمد کریمی هراتی گفته است:

آقای محمد کریمی هراتی در سال ۱۳۵۶ هم دانشگاهی من در دانشکده هنرهای دراماتیک تهران بودند. شوهر من در جوانی طراح صحنه تئاتر بودند. ایشان در یکی از نمایش های تئاتر تهران که من نقش ژاندارک را بر عهده داشتم به عنوان طراح صحنه فعالیت می کردند. همسر دوم من با یکی از دوستان من که همکلاسی من بود ازدواج کرد و من با محمد رضا شریفی نیا ازدواج کردم . دوستم با شوهرش آقای هراتی به خارج از کشور مهاجرت کردند، اما متاسفانه همسر ایشان بر اثر سرطان فوت کردند. به همین دلیل، ایشان دوباره سال ها قبل به ایران بازگشتند. استاد محمد کریمی هراتی علاوه بر اینکه رشته طراحی داخلی را در کانادا خوانده اند، فارغ التحصیل رشته معماری بوده و نقاشی ماهر هستند.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود