پردرآمدترین ورزشکاران دنیا در سال ۲۰۲۳؛ کریستیانو رونالدو در صدر

پردرآمدترین ورزشکاران دنیا در سال ۲۰۲۳؛ کریستیانو رونالدو در صدر

فهرستی از ۱۰۰ ورزشکار پردرآمد دنیا در سال ۲۰۲۳ منتشر شده است که کریستیانو رونالدو، ستاره ی پرتغالی دنیای فوتبال در صدر آن قرار دارد.

با توجه به قرارداد دستمزد سالانه ۱۷۵ میلیون پوندی رونالدو با تیم النصر و همینطور همکاری های تبلیغاتی متعدد او با برندهای مختلف، تعجبی ندارد که مهاجم فعلی تیم عربستان و سوپر استار سابق تیم منچستر یونایتد توانسته به جایگاه نخست این فهرست دست یابد.

بر اساس فهرست جدیدی که توسط رسانه ی ورزشی Sportico منتشر شده، کریستیانو رونالدو در سال گذشته ی میلادی ۲۱۸ میلیون پوند (۲۷۵ میلیون دلار) درآمد داشته که از این مبلغ، ۴۷ میلیون پوند مربوط به همکاری های تبلیغاتی او با برندهایی همچون نایک، آرمانی، هربالایف، تگ هویر، دازون و پوکر استار بوده است. البته به این فهرست باید برند خود رونالدو یعنی CR7 را هم اضافه کرد.

رونالدو البته پیش از پیوستن به تیم النصر هم یکی از پردرآمدترین ورزشکاران دنیا بود، اما درآمد نجومی حالای او در عربستان توانسته جایگاه او در صدر این فهرست را تثبیت کند.

اما برخلاف آنچه که شاید انتظار می رود، جایگاه دوم فهرست پردرآمدترین ورزشکاران دنیا در سال ۲۰۲۳ نه به لیونل مسی، ستاره ی آرژانتینی دنیای فوتبال، بلکه به جان رام، گلف باز اسپانیایی تعلق دارد.

رام در سال گذشته ی میلادی توانست ۱۶۱ میلیون پوند کسب درآمد کند. تایگر وودز، گلف باز مشهور آمریکایی اما با اختلاف زیادی با رام، با ۶۱ میلیون پوند درآمد در سال ۲۰۲۳ در جایگاه هفدهم فهرست قرار گرفته است.

لیونل مسی رتبه ی سوم این فهرست را از آن خود کرده است. او در سال ۲۰۲۳ توانست ۱۰۳ میلیون پوند کسب درآمد کند که البته درآمد او از همکاری های تبلیغاتی اش با برندهای مختلف بیشتر از رونالدو بوده است.

رونالدو و مسی یکی از ۴ فوتبالیست حاضر در میان ۱۰ نفر ابتدایی این فهرست هستند. ۲ فوتبالیست دیگر کیلیان امباپه و نیمار هستند که به ترتیب جایگاه های پنجم و ششم فهرست را از آن خود کرده اند.

امباپه در سال گذشته ی میلادی ۹۹/۲ میلیون پوند درآمد داشت که از این مبلغ، ۲۰ میلیون پوند مربوط به همکاری های تبلیغاتی او با برندهای مختلف بوده است.

نیمار در سال ۲۰۲۳ حدود ۹۶ میلیون پوند درآمد داشت. با این حال، درآمد او از همکاری های تبلیغاتی اش با برندها در سال گذشته ی میلادی بیشتر از امباپه و نزدیک به ۲۸ میلیون پوند بوده است.

رتبه ی چهارم فهرست به لبرون جیمز، بسکتبالیست مشهور آمریکایی تعلق دارد که در سال گذشته ی میلادی ۹۹/۸ میلیون پوند درآمد داشت. نزدیک به ۳۶ میلیون پوند از این مبلغ مربوط به درآمدهای ورزشی او است.

لبرون جیمز البته بالاترین درآمد ناشی از همکاری های تبلیغاتی با برندها در این کل فهرست را داشته است، به طوری که او در سال گذشته ی میلادی توانست ۶۴ میلیون پوند از این طریق کسب درآمد کند.

در جایگاه هفتم فهرست، استفان کری، دیگر بسکتبالیست آمریکایی قرار دارد که در سال گذشته ی میلادی ۷۸/۵ میلیون پوند درآمد داشت.

رتبه های هشتم و نهم فهرست هم به ۲ بسکتبالیست دیگر، یانیس آنتتوکومپو و کوین دورانت تعلق دارد که در سال ۲۰۲۳ به ترتیب ۷۰/۲ میلیون پوند و ۶۹ میلیون پوند کسب درآمد کردند.

نفر دهم فهرست، پاتریک ماهومز، ورزشکار رشته ی فوتبال آمریکایی است که در سال گذشته ی میلادی ۶۶/۹ میلیون پوند درآمد داشت.

پردرآمدترین ورزشکار رشته ی فرمول یک در سال ۲۰۲۳ مکس فرستاپن، راننده ی هلندی بوده که ۵۹/۵ میلیون پوند درآمد داشته است. او در جایگاه پانزدهم فهرست قرار دارد.

در دنیای بوکس، پردرآمدترین ورزشکار در سال گذشته ی میلادی سائول آلوارس، بوکسور مکزیکی با ۵۲/۴ میلیون پوند درآمد بوده است. او رتبه ی هفدهم فهرست را از آن خود کرده است.

بیشترین درآمد در دنیای تنیس در سال ۲۰۲۳ به نواک جوکوویچ تعلق داشته که ۳۵/۶ میلیون پوند بوده است. رتبه ی او در فهرست، چهل و ششم است.

برخی از ستارگان لیگ برتر فوتبال انگلیس هم در این فهرست حضور دارند، از جمله ارلینگ هالند، ستاره ی تیم منچستر سیتی که با درآمدی ۵۰ میلیون پوندی در جایگاه هجدهم فهرست قرار گرفته است. محمد صلاح، بازیکن تیم لیورپول هم که ۴۴/۴ میلیون پوند درآمد داشته، رتبه ی بیست و سوم فهرست را از آن خود کرده است.

فهرست کامل ۱۰۰ ورزشکار پردرآمد دنیا در سال ۲۰۲۳ به شرح زیر است:

منبع: dailymail
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود