آخرین خبرها از سریال‌های نورزوی؛ از فصل سوم «جومونگ» تا سریال جدید مسعود ده‌نمکی

آخرین خبرها از سریال‌های نورزوی؛ از فصل سوم «جومونگ» تا سریال جدید مسعود ده‌نمکی

نوروز امسال برای دومین سال پیاپی با ‌ماه رمضان همزمان شده است. با نگاهی به برنامه سریال های نوروزی تلویزیون، ظاهرا سیما فیلم تصمیم گرفته «نون.خ» را از نیمه دوم فروردین روی آنتن بفرستد. برگ برنده تلویزیون در روزهای نوروز که همزمانی با ‌ماه رمضان دارد، «نون.خ» و «پایتخت» بود.

سریال نوروز

با توجه به تصمیم سیمافیلم برای پخش سریال آقاخانی بعد از شب‌های قدر، عوامل «پایتخت» هم آب پاکی را روی دست مدیران سازمان ریختند؛ چراکه تهیه‌کننده این سریال عنوان کرده که قرار نیست نسخه سینمایی «پایتخت» ساخته شود. با این حال همه‌جا پرشده از صحبت درباره پخش سریال «پایتخت»؛ سریالی که ظاهرا پخش آن تا دقیقه ۹۰ تأیید یا تکذیب نمی شود.

فصل جدید جومونگ

حالا تلویزیون مانده و فصل جدید «جومونگ»؛ دوبلورها مشغول کار هستند تا فصل سوم «جومونگ» که از سریال‌های پرطرفدار ایرانی است و تکرار چندین‌باره‌اش بیشتر از سریال‌های تولید سیما مخاطب دارد را به آنتن نوروز برسانند.

فرشید شکیبا، مدیر واحد دوبلاژ سیما اعلام کرده که فصل سوم این سریال دوبله می‌شود و با نام «جا میونگ گو» پخش خواهد شد.

سرنوشت «نون.خ»

سریال نوروز

تولید فصل پنجم «نون.خ» زودتر از بقیه سریال‌ها آغاز شد؛ سریالی که حمایت چندجانبه مدیران سازمان را داشت. «نون.خ» در ۴ فصل قبلی خود جزو پرمخاطب‌های تلویزیون بود و عنوان می‌شد که قرار است از نخستین روز عید پخش شود، اما حالا مدیران سازمان تصمیم گرفتند زمان پخش این سریال را به تعویق بیندازند. شنیده‌ها حاکی از آن است که «نون.خ» از نیمه دوم فروردین روی آنتن خواهد رفت.

سریال نوروز

به‌نظر می‌رسد تنها سریال طنزی که از سیما پخش می‌شود، «بدل» علی مسعودی است؛ کارگردانی که سریال قبلی‌اش آنقدرها هم به دل ننشست. مسعودی حالا طنز «بدل»‌ را برای پخش در تلویزیون آماده می‌کند.

ده‌نمکی و سریالی ماورایی

سریال نوروز

شروع‌ ماه رمضان فرصتی برای مدیران سیماست تا بتوانند سریال‌های جدیدی را که حال و هوای طنز ندارند به جدول پخش اضافه کنند. «رستگاری» مسعود ده‌نمکی از سریال‌هایی است که قرار است در نوروز پخش شود؛ سریالی که حال و هوای ماورایی دارد، اما با نگاهی به کارنامه سریال‌سازی‌ ده‌نمکی به‌نظر می‌رسد این سریال هم مانند دیگر مجموعه‌هایی که ساخته چندان مورد استقبال مردم قرار نگیرد.

قصه‌ای از صفویه در نوروز

سریال نوروز

از دیگر سریال‌های که گفته می شود در ایام نوروز و رمضان پخش خواهد شد، «عیار مهیار» است. سیدجمال سیدحاتمی این سریال تاریخی را کارگردانی کرده؛ کارگردانی که فصل اول «مستوران» را هم ساخته است. داستان «عیار مهیار» در دوران صفویه می‌گذرد و در ۳۰ قسمت روی آنتن خواهد رفت. فیلمنامه‌ این مجموعه تلویزیونی را محمدرضا محمدی‌نیکو به نگارش درآورده است.

«زیرخاکی» می‌رسد؟

سریال نوروز

حالا که وضعیت دقیق سریال‌های نوروزی مشخص نیست، می توان گفت ممکن است که فصل چهارم «زیرخاکی» به تلویزیون برسد؛ سریالی به کارگردانی جلیل سامان که در فصل‌های قبلی از نگاه مدیران سیما موفق نبود. این سریال در پایان روزهای تصویربرداری است و شاید بتواند جدول برنامه های نوروزی را پر کند.

یک روایت عاشقانه

سریال نوروز

البته در میان سریال‌هایی که نامشان دیده می‌شود، نام یک‌سریال تاریخی هم برای پخش در سال جدید دیده می‌شود. «رویای نیمه‌شب» عاشقانه‌ای تاریخی است که حسن آخوندپور آن را کارگردانی کرده و اقتباسی آزاد از یک رمان است. این سریال درصورت آماده شدن به آنتن نوروز و رمضان می‌رسد.

بدون نظر

ورود