ماجرای شکایت همایون شجریان از همسر پدرش؛ کتایون خوانساری کیست؟

ماجرای شکایت همایون شجریان از همسر پدرش؛ کتایون خوانساری کیست؟

وبسایت خبری «رویداد ۲۴» در خبری به نقل از برخی رسانه‌ ها مدعی شکایت همایون شجریان از همسر پدرش ۲ سال پیش از درگذشت محمدرضا شجریان شده است. صحت این ادعا تاکنون تأیید یا تکذیب نشده و همایون شجریان نیز هنوز واکنشی در این خصوص نداشته است.

«رویداد ۲۴» در این رابطه نوشته است:

پس از ادعای هک سامانه قوه قضاییه توسط یک گروه هکری، حالا در وبسایت رسمی این گروه جزییاتی از شکایت «همایون شجریان» از «کتایون خوانساری» (همسر استاد محمدرضا شجریان) در اواخر سال ۱۳۹۶ منتشر شده است.

به ادعای برخی رسانه‌ها، در اسناد منتشر شده از هک قوه قضائیه سندی وجود دارد که نشان می‌دهد همایون شجریان پسر استاد آواز ایران، سال ١٣٩٧، یعنی دو سال پیش از درگذشت پدرش از کتایون خوانساری، همسر محمدرضا شجریان به اتهام “شروع قتل عمد” شکایت کرده است.

کتایون خوانساری کیست

این اطلاعات از پرونده های قضایی در شرایطی منتشر شده که دادگستری استان تهران درباره ی ادعای هک سامانه قوه قضاییه در تنها واکنش رسمی خود عنوان کرده:

موضوع هک سامانه‌های قوه قضاییه صحت ندارد و صرفا یک خبرسازی کور سراسیمه برای تحت تاثیر قرار دادن خبر بازگشت اموال بابک زنجانی است. موضوع هک سامانه‌های قوه قضاییه صحت ندارد و همه سامانه های قوه قضاییه هیچ آسیبی ندیده و به فعالیت خود ادامه می‌دهند. برخی از آنها نامه‌های اداری مخدوش و دستکاری شده تاریخ گذشته هستند که در گذشته نیز در برخی رسانه‌های زرد معاند منتشر شده بودند.

کتایون خوانساری همسر دوم محمدرضا شجریان کیست؟

کتایون خوانساری متولد ۱۳۴۴ در تهران، طراح و نقاش و دارای لیسانس زبان فرانسه از دانشگاه سوربن پاریس است.

پدرش از جمله بنیانگذاران هنر گرافیک ایران و از روزنامه نگاران طرفدار دکتر مصدق بود و مادرش اشرف کاشانی نیز از اولین بازیگران زن تئاتر پیش از انقلاب محسوب می شود.

او تنها یک خواهر به نام گیتا دارد.

در ایران به مدرسه سهیل رفت تا اینکه در روزهای نوجوانی به همراه پدر و مادر و خواهرش به فرانسه و شهر پاریس نقل مکان کردند و در آنجا وارد دانشگاه سوربن شد.

به گفته ی خودش، در پاریس همزمان با تحصیلات به کار طراحی جواهر مشغول بود و یک مزون جواهرات فانتزی را اداره می کرد که بسیار هم مورد استقبال قرار گرفته بود.

کتایون خوانساری اولین بار در سال ۱۳۶۳ وقتی ۱۹ ساله بود با مردی ایتالیایی ازدواج کرد که ثمره ی این ازدواج یک دختر به نام استفانی بود.

زندگی مشترک این زوج اما بعد از به دنیا آمدن دخترشان به طلاق انجامید و سرپرستی استفانی به پدرش واگذار شد و این دختر حالا نیز در فرانسه زندگی می کند.

کتایون خوانساری کیست

کتایون خوانساری در سال ۱۳۷۰ وقتی ۲۶ ساله بود با محمدرضا شجریان که آن زمان ۵۳ ساله بود و او نیز از همسر اول خود طلاق گرفته بود، ازدواج کرد.

ثمره ی این ازدواج یک پسر به نام رایان متولد ۱۳۷۶ در کانادا بود.

کتایون خوانساری درباره ی نحوه ی آشنایی اش با محمدرضا شجریان گفته:

من در یک میهمانی که برای بزرگداشت نصرت الله کریمی در تهران ترتیب داده شده بود دعوت شده بودمم که همانجا با محمدرضا شجریان آشنا شدم. از همان لحظات آشنایی رابطه ی خاصی بین ما به وجود آمد.

او همچنین درباره ی ازدواجش با محمدرضا شجریان گفته:

خانواده آقای شجریان من را با داشتن خصوصیات یک دختر جوان که در پاریس بزرگ شده و آقای شجریان که سنتی بودند بسیار سخت پذیرفتند. در واقع من و آقای شجریان جنگ بزرگی را نه تنها با خانواده بلکه با جامعه سنتی ایران آغاز کردیم و خوشبختانه کنار هم با نیروی عشق به پیروزی رسیدیم.

محمدرضا شجریان نوروز ۱۳۹۵ با انتشار ویدئویی ضمن تبریک سال نو، اعلام کرد ۱۵ سال است با بیماری سرطان درگیر است. بعداً مشخص شد وی به سرطان کلیه دچار شده بود. محمدرضا شجریان از آن زمان تحت نظر پزشکان به مداوا مشغول بود تا اینکه در نهایت وی روز ۱۷ مهر ۱۳۹۹ در سن ۸۰ سالگی پس از سال ها مبارزه با بیماری سرطان درگذشت.

کتایون خوانساری کیست

کتایون خوانساری کیست
همایون شجریان در کنار برادر ناتنی اش رایان شجریان

همایون شجریان در سال ۱۳۷۴، در سن ۲۰ سالگی با گیتا خوانساری، خواهر کوچک تر کتایون خوانساری، همسر دوم محمدرضا شجریان، ازدواج کرد و به این ترتیب همایون شجریان و پدرش با یکدیگر باجناق شدند. حاصل این ازدواج دختری به نام یاسمین بود که در سال ۱۳۸۶ متولد شد.

کتایون خوانساری کیست
همایون شجریان در کنار همسر سابقش گیتا خوانساری
کتایون خوانساری کیست
یاسمین شجریان دختر همایون شجریان و گیتا خوانساری

زندگی مشترک همایون شجریان و گیتا خوانساری اما دوام نیاورد. زمان دقیق جدایی آن ها مشخص نیست. اما از سال ۱۳۹۶ شایعاتی درباره ی ازدواج همایون شجریان و سحر دولتشاهی، بازیگر مشهور منتشر شد که بالاخره همایون شجریان در سال ۱۴۰۲ در مصاحبه ای با عادل فردوسی پور ازدواجش با سحر دولتشاهی را تأیید کرد.

دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • رحمان اسفند ۷, ۱۴۰۲

    معلومه که قاتله، بخاطر پول شجریان آمده بود