ماجرای سرقت میلیاردی از منزل الیاس قالیباف فرزند ارشد رئیس مجلس چیست؟

ماجرای سرقت میلیاردی از منزل الیاس قالیباف فرزند ارشد رئیس مجلس چیست؟

مهرماه ۱۴۰۰ الیاس قالیباف فرزند ارشد محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس پس از بازگشت از یک سفر متوجه سرقت مبلغ هنگفتی از گاوصندوق منزل خود در فرمانیه (منطقه ۱ تهران) می‌شود.

دیده‌بان ایران نوشت، در آن زمان سرهنگ (ک) سرتیم حفاظت قالیباف که اکنون کارمند مجلس شده، پیگیر ثبت شکایت سرقت از منزل الیاس قالیباف شد.

تا اینجای کار عادی است اما آنچه جلب توجه می‌کند مبلغ دزدی شده است. بر اساس اظهارات خود شاکی، از گاوصندوق منزل حدود ۷ میلیارد تومان طلا و سکه ربوده شده است.

ماجرای سرقت ۷ میلیاردی از منزل پسر قالیباف

این را هم مدنظر بگیرید که قیمت سکه در مهر ۱۴۰۰، ۱۱ میلیون تومان بوده و امروز ۳۲ میلیون تومان است. یعنی آن روز فقط یکی از فرزندان آقای قالیباف، صرفا در گاوصندوق منزل فرمانیه خود نزدیک به ۷ کیلوگرم طلا یا ۱۲۰۰ نیم سکه بهار آزادی داشته است.

شنیده شده پدر (رئیس مجلس) به محض اطلاع از ثبت شکایت پیگیر شده که به دلایل سیاسی، پرونده را از کلانتری و فراجا خارج کند که دیگر دیر شده و در سامانه ثبت شده بود.

الیاس قالیباف کیست؟

ماجرای سرقت ۷ میلیاردی از منزل پسر قالیباف

الیاس قالیباف، پسر ارشد محمدباقر قالیباف، فارغ التحصیل مدیریت بازرگانی در مقطع کارشناسی از یکی از دانشگاه های مالزی است.

او سابقه عضویت در هیأت مدیره موسسه مطبوعاتی «سیمای مهر هستی» را دارد که روزنامه «تهران امروز» را منتشر می کند.

الیاس قالیباف در سال ماه ۱۳۸۶ با دختر یکی از فرماندهان سپاه ازدواج کرد.

ماجرای سرقت ۷ میلیاردی از منزل پسر قالیباف

در سال ۱۳۹۴ ادعایی درباره اختلاس ۸ هزار میلیاردی الیاس قالیباف و فرار او به لندن مطرح شد.

خبرگزاری «فارس» در این‌باره نوشته است:

در تابستان سال ۱۳۹۴ شایعاتی درباره اختلاس ۸ هزار میلیاردی الیاس قالیباف و فرار وی به لندن منتشر شده بود که همان زمان هم مشخص شد پسر شهردار وقت تهران نه بازداشت و نه احضار شده بود و نه اصلا به لندن فرار کرده بود.

ماجرای سرقت ۷ میلیاردی از منزل پسر قالیباف

یک نظر

ورود

  • رامین اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

    دمش گرم. دلش نی‌خواد تا موقعیت‌ش رو داره از این موقعیت استفاده می‌کنه. بعد می‌گن برای حفظ ایران اسلامی پای صندوق‌های رای برید. مردم 🤬 هم فکر می‌کنن برای حفظ امنین کشور پای صندوق‌های رای می‌رن.