بهترین لکه‌بر لباس کودک برای والدین هوشمند

بهترین لکه‌بر لباس کودک برای والدین هوشمند

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

 لک شدن لباس کودک و نوزاد بسیار طبیعی است. بچه‌ها مدام آب‌دهانشان روی لباس می‌ریزند و با تکان خوردن‌های شیرینشان موقع غذا خوردن، لباس‌هایشان را حسابی کثیف می‌کنند؛ بنابراین تمیز کردن مداوم لباس کودک یک روتین همیشگی والدین است و والدین هوشمند می‌دانند که پوست کودک بسیار حساس است و هر پاک‌کننده‌ای مناسب لباس کودک نیست. چون پوست حساس کودک را تحریک می‌کند. قبل از شروع لکه‌گیری و شستن لباس کودک باید بررسی کنید که بهترین لکه بر لباس کودک چیست؟ و برای پاک کردن لکه لباس کودک از چه روشی استفاده کنید؟

پاک‌کننده‌های مناسب برای از بین بردن لکه لباس

 قبل از شروع لکه‌گیری باید بهترین لکه بر لباس کودک را پیدا کنید. برای انتخاب مناسب می‌توانید از لکه‌برهای مناسب شیمیایی مثل لکه بر امو استفاده کنید. علاوه‌برآن نقش پاک‌کنندگی مواد طبیعی مثل سرکه سفید و جوش شیرین هم بی‌تاثیر نیست. در ادامه به بررسی لکه‌برهای مفید لباس کودک اشاره می‌کنیم.

لکه‌بر اموی کودک

 لکه‌بر لباس کودک امو از محصولات مطمئن و قوی برای ازبین‌بردن انواع لکه از روی لباس است. مایع لباسشویی اموی کودک، مناسب برای پوست حساس و ظریف کودک طراحی شده است. این لکه‌بر ضمن خاصیت لکه‌زدایی از روی لباس کودک، آن را ضدعفونی می‌کند تا کودک از هرگونه کثیفی و آلودگی در امان باشد همین‌طور رایحه دلنشین، لکه بر امو، آرامشی فوق‌العاده به کودک می‌بخشد. نکته قابل‌توجه اینکه مایع لکه‌بر اموی کودک از الیاف لباس کودکتان در برابر آسیب محافظت می‌کند و مانع از رنگ‌پریدگی لباس‌ها می‌شود.

هیدروژن پراکسید

 پراکسید هیدروژن یک لکه بر قوی برای لباس سفید است که باکتری و ویروس‌ها را از روی لباس کودک نابود می‌کند. این پاک‌کننده، لکه‌های روی لباس کودک را بدون آسیب به پارچه از بین می‌برد. برای استفاده از آن می‌توانید مقداری هیدروژن پراکسید را روی محل لکه بمالید و بعد از ۵ دقیقه بشویید. فقط دقت کنید از این ماده هرگز برای لکه بری لباس‌های رنگی استفاده نکنید.

سرکه سفید

 سرکه سفید بهترین لکه بر طبیعی برای پاک کردن لکه لباس کودک است. سرکه، خاصیت لکه‌زدایی و ضدعفونی‌کنندگی دارد. این پاک‌کننده طبیعی، برای ازبین‌بردن هرگونه لکه‌ای کارساز است. برای این کار لکه را به مقداری سرکه سفید آغشته کرده و به مدت حداقل ۳۰ دقیقه صبر کنید و بعد آن را با آب سرد بشویید.

جوش شیرین

 جوش شیرین یک پاک‌کننده قوی برای ازبین‌بردن لکه لباس کودک است. مقداری جوش شیرین را با آب سرد ترکیب کنید خمیر را روی محل لکه بمالید. اصطکاک بین خمیر و پارچه، موجب پاک کردن لکه می‌شود و بعد که مطمئن شدید لکه پاک شده است، آن را با یک شوینده ملایم مثل لکه بر اموی کودک تمیز کنید.

مراحل از بین بردن لکه لباس کودک

برای از بین بردن لکه لباس کودک کافی است مراحل زیر را یک به یک انجام دهید.

لکه‌گیری لباس کودک

 مهم‌ترین بخش ازبین‌بردن لکه لباس کودک، لکه‌گیری است. لکه‌های جامد مثل لکه غذا، سس، شیر، آب‌میوه، و شکلات را از روی لباس کودک فوری تمیز کنید تا از نفوذ لکه‌ها داخل الیاف پارچه جلوگیری کنید.

مواد شوینده مناسب

 بعد از لکه‌گیری، نوبت به شستشوی لباس با یک پاک‌کننده ملایم می‌رسد. پاک‌کننده‌ای را استفاده کنید که برای پوست کودک مفید باشد. قبل از انتخاب شوینده مناسب، برچسب مراقبت لباس را بررسی کنید و بعد کمی مایع ظرف‌شویی یا پراکسید هیدروژن را روی لکه بریزید و بعد از گذشت چند دقیقه آن را با آب سرد بشویید.

شستشوی لباس

 بعد می‌توانید آن را به‌صورت دستی یا در ماشین لباسشویی بشویید. انتخاب دمای آب مناسب به نوع پارچه بستگی دارد. طبق برچسب مراقبت از لباس، دمای آب ماشین لباسشویی را در گرم‌ترین حالت تنظیم کنید.

خشک کردن

بعد از شستشوی لباس کودک، بلافاصله آب اضافی لباس را تخلیه کنید و بعد در خشک کن بیندازید  یا روی رخت‌بند آویزان کنید. لکه لباس را مجددا بررسی کنید. در صورتی که لکه روی لباس باقی مانده بود، چرخه را دوباره تکرار کنید.

چگونه لکه شیر را از روی لباس کودک پاک کنیم؟

 لکه شیر از متداول‌ترین لکه‌هایی است که روی لباس کودک و نوزاد زیاد دیده می‌شود. بهترین روش از بین بردن لکه‌های پروتئینی، پاک‌کننده‌های آنزیمی است. چون آنزیم‌ها پروتئین‌های موجود در لکه را از بین می‌برند و در نتیجه تجزیه لکه را ساده می‌کنند. برای این کار ابتدا لباس لکه‌دار را خیس کنید و بعد پاک‌کننده امو را روی آن بمالید بعد از گذشت چند دقیقه در آب گرم بشویید.

آیا می‌توانیم لکه غذا را از روی لباس کودک از بین ببریم؟

بله. برای پاک کردن لکه غذا روی لباس کودک، ابتدا لکه‌گیری کنید. هرگونه مواد جامد خوراکی را از روی لباس کودک از بین ببرید و بعد لباس را در آب سرد خیس کنید تا لکه پاک شود.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود