ماجرای جنجال حضور پروفسور سمیعی در کنسرت ابی چیست؟ + ویدئو

ماجرای جنجال حضور پروفسور سمیعی در کنسرت ابی چیست؟ + ویدئو

پروفسور مجید سمیعی، پزشک مغز و اعصاب مطرح ایرانی که ساکن آلمان است، در کنسرت اخیر ابی در شهر هانوفر ِ آلمان، با دعوت این خواننده ی مشهور ایرانی روی سن حضور پیدا کرد، اما از سوی برخی تماشاگران کنسرت هو شد.

روزنامه اصولگرای «فرهیختگان» درباره ی این اتفاق نوشته است:

شب گذشته، ابراهیم حامدی که با نام هنری «ابی» شناخته می‌شود در کنسرت خود در هانوفر، میزبان یک چهره شاخص علمی بود. پروفسور سمیعی، پزشک مغز و اعصاب ایرانی در جمع هموطنان خود در کنسرت ابی شرکت کرد. پروفسور سمیعی از پزشکان مطرح ایرانی در آلمان است که به طور مکرر به ایران سفر می‌کند. شاید در بین بسیاری از چهره‌های علمی ایرانی که از وطن رفته‌اند و در سازمان‌های مختلف جهانی فعالیت می‌کنند؛ پروفسور سمیعی جزء معدود افرادی است که ارتباط خود را با ایران قطع نکرده است. او در کنار افتخارات بین‌المللی بسیاری که کسب کرده همواره به هموطنان خود نیز خدمت علمی و پزشکی ارائه کرده است.

با وجود این همه، حضورش در کنسرت ابی با هجمه‌های زیادی از جانب حاضرین در کنسرت رو‌به‌رو شد.

پروفسور سمیعی با دعوت ابراهیم حامدی روی سن حضور پیدا کرد، اما به دلایلی نامشخص، توسط تعدادی از تماشاگران هو شد. شاید حضور این چهره علمی در کنار مقامات کشوری به طبع اپوزیسون‌های خارج نشین خوش نیاید. اما همین افراد چشم خود را بر ارتباط پیوسته دکتر سمیعی با کشورش بسته‌اند. و آن وقت گله‌های بسیاری از نخبه‌کشی در ایران می‌کنند.

روزنامه ی اصولگرای «وطن امروز» که به مهرداد بذرپاش، وزیر فعلی راه و شهرسازی، تعلق دارد هم  با اختصاص صفحه ی نخست شماره ی جدید خود به تصویری از پروفسور سمیعی، در مطلبی با تیتر «بیمارها علیه دکتر» در حمایت از وی نوشت:

پروفسور سمیعی کنسرت ابی

۲ شب پیش در جریان برگزاری کنسرت یکی از خوانندگان سلطنت‌طلب، شرکت‌کنندگان در این کنسرت با هتک حرمت پروفسور مجید سمیعی به وی حمله‌ور شدند.

ماجرا از این قرار است که ابراهیم حامدی با دعوت از پروفسور سمیعی، از وی درخواست می‌کند روی سن حاضر شود. حضور پروفسور سمیعی اما با سروصدای ممتد حاضران همراه می‌شود تا جایی که وی مجبور به تحویل میکروفن شده و از روی سن پایین می‌آید. حاضران که توهین‌های رکیکی به این پزشک و دانشمند نام‌آشنای کشورمان کرده بودند با شعار «زن زندگی آزادی» او را محکوم می‌کنند.

وطن امروز در ادامه نوشت: هر چند این حادثه در کارنامه ضدانقلاب امر بی‌سابقه‌ای نیست و آنها در یک سال‌ونیم گذشته رفتارهای زشت و زننده زیادی از خود به نمایش گذاشته‌اند اما این شیوه مواجهه با پروفسور سمیعی نشان از آن دارد که آنان اساسا با هر شخصی که نمادی مثبت برای ایران باشد دشمنی دارند.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
۱۰ نظر

ورود

  • مازیار اسفند ۱۵, ۱۴۰۲

    نمونه ای از شعور طرفداران زن زندگی آزادی و همه اون هایی که میان زیر پست های این جا مزخرفات می‌نویسن یک مشت …که فقط نوک بینیشون رو میبینن…

  • سو اسفند ۱۵, ۱۴۰۲

    خاک برسر اون ابله‌هایی که یک دانشمند ایرانی که ده‌ها برابر همه اون‌ها خیرش به مردم ایران رسیده رو هو می‌کنند. آدم ننگش میاد این احمق‌ها رو اپوزسیون که چه عرض کنم حتی ایرانی بنامه. جمهوری اسلامی بیشتر باید از خودی‌هاش بترسه چون اگر حتی نصف اپوزسیون همچین موجوداتی باشند قطعا تا ده سال دیگه هم هیچ آبی از اون‌ها گرم نمیشه.

    • س اسفند ۲۰, ۱۴۰۲

      اها.اونایی که ۱۳۰ استاد دانشگاهو اخراج کردن میشن علیه چی؟

  • سیروس اسفند ۱۵, ۱۴۰۲

    متاسفانه این پروفسور نان را به نرخ روز می خوره.

    • Mr.Saxobeat اسفند ۱۵, ۱۴۰۲

      مثلا چیکار کرده؟ دقیقا شما بگید چیکار کردن.
      طرف برای مملکتش داره خدمت مبکنه مگه هرکی اینجا صاحب نامی و سمتی میشه، مزدور و خاین هست؟

  • نجات ایران اسفند ۱۶, ۱۴۰۲

    فکر کنم در بیمارستانش در آلمان به مسوولان جمهوری اسلامی و … در این مدت خدمات رسانی ویژه داشته و اکثر مسوولان رده بالای نظام را برای معالجه اختصاصی تحویل میگیره حالا فهمیدی همچین ..هم نیست و الکی هو نشده

    • سو اسفند ۱۶, ۱۴۰۲

      این‌ها از تخیلات امثال همین آدم‌هاست که پرفسور سمیعی رو هو کردند وگرنه تحویل گرفتنی درکار نبوده همون ۶-۷ سال پیش هم که شاهرودی توی آلمان رفته بود پیشش خودش گفت که بر اساس قسم پزشکی نمیتونه از معالجه مریضی که بهش مراجعه کرده سر باز بزنه. یادم هم نمیاد مقام سیاسی دیگه‌ای در این مدت پیشش رفته باشه. مبارزه سیاسی ایرانی‌ها شده فقط انتظار داشتن از دیگران. ورزشکارها باید بیانیه سیاسی بدن و از مسابقاتی که همه عمرشون رو برای آماده شدن برای اون گذاشتند کنار بکشند وگرنه دستشون با نظام توی یک کاسه است. دانشمندها و محققین باید ضمن اعلام بیانیه سیاسی از انجام کار روزمره و معمول شون که باعث آسایش مردم میشه سر باز بزنند. هنرمندان باید همه از تولید هرگونه محصول سرگرمی اجتناب کنند چون ایران عزاداره و … حالا خود همین‌هایی که صدای هو کشیدن‌هاشون گوش فلک رو کر کرده حاضرند برای …ایران چه‌کاری بکنند؟ هیچی مطلقا هیچی. حتی حاضر نیستند شغل بی اهمیتشون رو که به درد هیچ کجای آسایش مردم نمیخوره ول کنند. حتی حاضر نیستند با اسم واقعی خودشون کلامی برخلاف نظام بزنند. همین‌ها اگر پزشکان، معلمان، رانندگان یا هر شغل خدماتی دیگه اعتصاب کنند و باعث کمی سخت تر شدن زندگی اون‌ها بشن سریع تغییر موضع میدن و شروع به اعتراض می‌کنند. حتی در این حد هم حاضر نیستند هزینه کنند ولی از عالم و آدم انتظار دارند دست به هر از خود گذشتگی ای بزنه.

      • رضا اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

        ببخشید پس همون ورزشکار که تموم عمر زحمت کشیده و میخواد مدال ببره نمی زارن جلوی ورزشکار اسرائیل مسابقه بده اون برای اون ورزشکار چی میشه

  • ریحان اسفند ۱۶, ۱۴۰۲

    به قول روزنامه ایران:
    “در جهان خطرناکی زیست می‌کنیم؛ ماندلا و گاندی‌های جدید به جای صلح، به شیوه سلاخی فکر می‌کنند. “

  • یه سوال اسفند ۱۸, ۱۴۰۲

    اگه دکتر بد بود چرا ابی دعوتش کرد؟