حضور خبرساز علی نصیریان و عباس قادری در مراسم دیدار هنرمندان با رئیس جمهور + ویدئو

حضور خبرساز علی نصیریان و عباس قادری در مراسم دیدار هنرمندان با رئیس جمهور + ویدئو

روز جمعه ۲۵ اسفند ماه جمعی از اهالی فرهنگ و هنر با رئیس جمهور ابراهیم رئیسی در سالن اجلاس سران در تهران دیدار کردند که این مراسم با برگزاری افطاری نیز همراه بود. در این میان، حضور برخی هنرمندان در این دیدار، از جمله علی نصیریان و عباس قادری سر و صدای زیادی به پا کرده است.

ویدئوی صحبت های عباس قادری، خواننده ی قدیمی ممنوع الکار، با ابراهیم رئیسی در این مراسم بسیار خبرساز شده است.

در این ویدئو عباس قادری خطاب به ابراهیم رئیسی می گوید: «چهل‌وپنج سال آرزوی چنین لحظه‌ای را داشتم.»

انتشار این ویدئو با واکنش کاربران شبکه های اجتماعی مواجه شده است.

علی اکبر رائفی‌پور، سخنران و نظریه پرداز اصولگرا، با انتشار تصویری از دیدار عباس قادری و ابراهیم رئیسی در این جلسه و با دخل و تصرف در قسمتی از آهنگ معروف «زیارت» این خواننده ی ۷۶ ساله نوشت: «امسال بهار دسته جمعی همشون میرن زیارت.»

بهمن بابازاده، خبرنگار حوزه ی موسیقی نیز در این باره نوشت:

حضور عباس قادری خواننده قدیمی در دیدار شب گذشته ابراهیم رئیسی و اهالی هنر و موسیقی، و عکس های مشترک این خواننده و رئیس جمهور ایران و وزیر ارشاد، تاریخی است. خواننده با سابقه ای که مدت هاست زمزمه های رسمی و مجاز شدن او به گوش می‌رسد.

سید عبدالجواد موسوی، روزنامه نگار در یادداشتی تحت عنوان «تتلو و عباس قادری، چگونه بر سرنوشت ما تاثیر می گذارند» نوشت:

واقعا ماجرا چیست؟ فکر می کنید این اتفاقی است که از میان این همه خواننده ریز و درشت و سنتی و پاپ و راک و اصیل و تلفیقی و ایرانی و غیر ایرانی دوتایشان صاف بیفتند توی بغل آقای رئیسی که یکی از آن دوتا تتلو باشد و دیگری عباس قادری. یکی از آن ها بی پرده ترین و رکیک ترین خواننده ای که زبان فارسی تا به حال به خود دیده است و دیگری یکی از معروف ترین خواننده های موسوم به کوچه بازاری؟

بی انصافی است اگر بگوییم آقای رئیسی از علاقه مندان این خوانندگان است. بنده خدا اصلا کی وقت می کند موسیقی گوش کند. اگر هم وقت کند بعید می دانم سراغ چنین چیزهایی برود. نه این که سلیقه موسیقی اش بالاتر از این حرف ها باشد بلکه اصلا حال و هوایش به این حرف ها نمی خورد.

اما فرمود: با کافران چه کارت گر بت نمی پرستی؟ و باز به حکمِ: الجنس جاذب الجنس، باید یک چیزی در میان باشد تا از میان این همه فعال حوزه موسیقی این دو بزرگوار غلت بخورند و صاف بیفتند توی آغوشت. ماجرا چیست؟ وقتی رسایی و رفقایش از تتلو تجلیل کردند.

صراحتا نوشتم که فهم و درک این جماعت از موسیقی و هنر همین است و اگر جز این می کردند و فی المثل سراغ شجریان می رفتند باید تعجب می کردیم. نمی شود در عالم سیاست خیلی آدم متشخصی بود اما در موسیقی سطح و سلیقه نازلی داشت. نمی توان فی المثل طرفدار حمله به سفارت عربستان بود اما در موسیقی مثلا به پاوراتی علاقه داشت و در سینما به ویم وندرس.

واکنش دیگر کاربران در این رابطه را می خوانید:

– مصطفی داننده: عباس قادری خواننده خطاب به ابراهیم رئیسی: چهل‌وپنج سال آرزوی چنین لحظه‌ای را داشتم. همه تحلیل‌گران سیاسی کنار بروند که عباس قادری ۴۵ سال پیش، پیش بینی کرده بود که رئیسی رئیس جمهور می‌شود که این همه سال در آرزوی دیدار او بود. خوش‌به‌حالت که به آرزوت رسیدی.

– علی احمدنیا: ‌دیدم صحبتهای ‎عباس قادری در دیدار با رئیسی که گفته «۴۵ سال منتظر چنین لحظه‌ای بودم» سوژه شده و خیلی ها بهش حمله کردن! شما تصور کنید در اوج باشی و محبوب ناگهان انقلاب بشه و تو و موسیقی و هر چیزی که نوای شادی باشه را عامل انحراف بدانند! هر چه کاشتی را نابود کنند ایا صحبت از چشم انتظاری نمیکنی؟

– علی عاقل نوشت: یکی میشه شاهرخ که ۴۵ سال فریاد درد و مظلومیت هموطنانش شد و در غربت جان سپرد. یکی هم میشه عباس قادری که واسه اینکه بتونه تو چهار تا مجلس بخونه و دوزار بگیره این‌گونه رفتار می‌کنه، ملت دردمند ایران این روزها و این افراد رو از یاد نخواهند برد.

– کیانی کانسپت نوشت: چند سال پیش مهمونی بودم که آقای عباس قادری هم حضور داشت. چشمش به تاج رو کت من افتاد و گفت من هر چی‌ دارم از خاندان… دارم. من گفتم که این یکی از کارهای کیانی کانسپت است و تاج رو زدم به یقه‌ کت ایشون به رسم یادگاری. امروز وقتی‌ گزارش دیدار ایشون رو با رئیسی دیدم, فقط افسوس خوردم. در ضمن من به خیلی‌ از هنرمندها در ایران و هم خارج هدیه دادم، منتظر باشیم ببینیم نفر بعدی کیه.

– محمد اکبرزاده نظر متفاوتی داشت: به علی نصیریان فحش می‌دهد، به عباس قادری، به ابوالفضل پورعرب، به غفوریان، به طارمی، به جهانبخش، به ترابی، به هر کس که مثل او فکر نکند و هر روز هم دامنه این لیست وسیع‌تر می‌شود! و همچنان، فحش را اگر از برانداز جماعت بگیری، مانند این است که اکسیژن را از موجود زنده بگیری.

– رضا رشیدپور: اگر دولت محترم موافق باشد، گروهی از دوستان من آماده‌اند که کنسرت بزرگ هنرمند عزیز «عباس قادری» را در ایام نوروز در جزیره کیش بدون فروش بلیط و به صورت رایگان برای گردشگران برگزار کنند.

– نظر قابل تامل آرش: عباس قادری نه شخصیت سیاسیه و نه فعال اجتماعی. یه خواننده که تو هفتاد و خورده‌ای سالگی از اینکه فراموش نشده خوشحاله، وقتی میگه ۴۵ سال منتظر بودم منظورش رئیسی نیست احساس توجه کرده از حکومت، سخت نگیریم. شاد باشیم از شادی این پیرمرد دوست داشتنی.

– نیما افشار نادری: پارسال جواد یساری توی برنامه نوروزی فیلیمو، امسال هم عباس قادری این طور، این کوچه بازار رو سیاسی نکنین بذارین برای مردم بمونه.

عباس قادری کیست؟

عباس قادری خواننده ی ایرانی در سبک موسیقی کوچه‌بازاری، متولد سال ۱۳۲۶ در تهران است. از سال ۱۳۴۸ وارد عرصه خوانندگی شد و در اوایل دهه ی ۱۳۵۰ با ترانه های «زیارت» (پارسال بهار دسته جمعی رفته بودیم) و «بدنام» به شهرت رسید.

او نیز مانند بسیاری از دیگر هنرمندان پس از انقلاب ممنوع الکار شد، گرچه به گفته ی خودش ممنوع الکاری اش هرگز به طوری رسمی به او اعلام نشد، با این حال، علیرغم تمایل و پیگیری های خودش برای ادامه ی فعالیت پس از انقلاب، به او اجازه ی فعالیت داده نشد.

چند سال قبل، پرویز پرستویی در برنامه‌ ای گفته بود که فیلم «مطرب» را فقط به خاطر عباس قادری بازی کرده بود و خاطره‌ای از زمان کارمند بودنش در دهه ی ۶۰ در وزارت دادگستری تعریف کرد و اشاره کرد که یک روز عباس قادری را چون شب گذشته برنامه اجرا کرده بود گرفته بودند و او را شلاقش زدند. در انتها پرستویی گفته بود عباس قادری سالها دل مردم را شاد کرده بود او جنایتی مرتکب نشده بود که شلاقش زدند.

همچنین حضور علی نصیریان در این دیدار واکنش های زیادی در شبکه های اجتماعی در پی داشته است.

رضا صائمی، روزنامه‌نگار در این باره نوشت:

نه استاد نه!….علی نصیریان تنها نام یک هنرمند نیست، نام یک منزلت در هنر این سرزمین است که به اعتبارش می توان از شُکوه هنر حرف زد نه آنکه به شِکوه از او نشست…از آنکه بر صحنه تاتر و قاب سینما درخشید، حضور در قابی چنین مغلوب، شکُوهش را می شکند…این میزانسن خیلی ناموزون است استاد که یک سویش شما نشسته باشید و سوی دیگرش بازیگری ناارجمند…جای هنرمند اهل معرفت، نشستن میان اهل سیاست نیست!….که قدرت بازی شما از بازی قدرت، قَدَرتر است…من که همواره در ستایش شما نوشتم، از این نکوهش بیزارم و انگار نیش قلم به جان خودم فرو می کنم…کاش قدر خود را می دانستید که اسم و مرام شما در شان هر رسم و مراسمی نیست….آنکه ریشه در درخت هنر دارد به میوه ممنوعه سیاست دست نمی زند تا اعتبارش را و خاطره علاقمندانش را به دعوت اغیار، خدشه دار نکند…آنهم اهل سیاستی که نه هنر می شناسند و نه حتی سیاست!…عاشق هنر باید از عشقش مراقبت کند تا عمری عزت به شبی غفلت بر باد نرود..شما که در نقش فتوحی درخشیدید و قله های بازیگری را فتح کردید خوب می دانید که: بی عشق عمر آدم بی اعتقاد میره….هفتاد سال عبادت یک شب به باد میره!

واکنش برخی از دیگر کاربران فضای مجازی را نیز در این باره مرور می‌کنیم:

ابوذر زمان، فرزند حسین زمان (خواننده ی پاپ که در اردیبهشت ماه امسال درگذشت) هم در توئیتی نسبت به حضور علی نصیریان در دیدار ابراهیم رئیسی با اهالی هنر واکنش بسیار تندی نشان داد.

او عکس نصیریان در این دیدار را با عنوان «آقای هالو» منتشر کرد که اشاره به یکی از فیلم‌های این بازیگر باسابقه ی سینما دارد.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • امیر اسفند ۲۷, ۱۴۰۲

    با بی خاصیت ترین جماعت تاریخ ایران طرفیم.
    که ۴۶ ساله، نه غلطی کردند.
    نه تونستند که غلطی کنند.
    نه میتونند که غلط بکنن.
    نه توانایی انجام هیچ غلطی رو دارند.
    اما یه چیزی رو خوب بلدن! خود زنی!
    تمام اپوزیسیون های دنیا با راهکار و کار عملی جلو میان و چه بسا یکی مثل مخالف پوتین، ناوالنی، حتی از جون خودش مایه میذاره تا یه حرکتی زده باشه‌.
    اینا چی؟ اینا فقط فحش میدن. یارو ها! با فحش دادن ..نمیشه. با فحش دادن اول خودتون رو حقیر نمایش میدید. ثانیا مردم رو از خودتون دور می کنید…..