واکنش آیت الله کاظم صدیقی به ادعای زمین خواری حوزه علمیه تهران

واکنش آیت الله کاظم صدیقی به ادعای زمین خواری حوزه علمیه تهران

پس از مطرح شدن ادعایی در فضای مجازی درباره ی وقوع تخلف زمین خواری در حوزه علمیه امام خمینی در تهران، مجموعه ی تحت مدیریت آیت‌ الله کاظم صدیقی، امام جمعه ی موقت تهران، وی در نامه ای به دادستانی تهران اظهار کرد از این تخلف بی خبر بوده و خواستار رسیدگی قضایی به این موضوع شد.

این ادعا توسط یاشار سلطانی، خبرنگار اصلاح طلب، مطرح شده که اسنادی نیز در این رابطه در وبسایت خود منتشر کرده است.

وبسایت خبری «عصر ایران» درباره ی ادعای مطرح شده از سوی یاشار سلطانی نوشته است:

خبری که توسط یاشار سلطانی، خبرنگار ضد فساد کشورمان در سایت رسمی او درباره یک باغ ۱۰۰۰ میلیارد تومانی در شمال تهران منتشر شده، به سرعت در کانون توجهات عمومی قرار گرفته است و جا دارد، مسوولان قضایی موضوع را به صورت جدی پیگیری کنند و آیت الله کاظم صدیقی در این باره به افکار عمومی توضیح دهد.

طبق آنچه در سایت یاشار سلطانی آمده، حوزه علمیه امام خمینی در منطقه ازگل تهران که تحت تولیت آیت الله صدیقی اداره می شود، باغی به مساحت ۴۲۰۰ متر داشته است که قیمت روز آن، حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان برآورد می شود.

اما آبان امسال، شرکتی به نام “موسسه غیر تجاری پیروان اندیشه های قائم” ثبت می شود و بعد از آن، اسناد مالکیت این باغ گرانبها به نام این شرکت می شود.

مالکان این شرکت آیت الله صدیقی و چند تن از پسران و دوستان او هستند و عروسش نیز بازرس شرکت است.

واکنش آیت الله صدیقی به ادعای زمین خواری

آیت الله کاظم صدیقی در واکنش به این ادعا در نامه ای خطاب به دادستانی تهران اظهار کرد امضای وی جعل شده و موسسه ای که اسناد آن در رسانه‌ ها انتشار یافته، بدون اطلاع او به ثبت رسیده است.

متن این نامه به شرح زیر است:

دادستان محترم عمومی و انقلاب تهران

سلام علیکم

معروض می‌دارد، حوزه علمیه امام خمینی(ره) در چارچوب اساسنامه خود، سال‌ها قبل برای تمهید ورود نوجوانان و دانش آموزان علاقمند به آموختن دروس دینی وحوزوی تصمیم به تاسیس مجموعه آموزشی و فرهنگی پیش حوزوی‌ گرفته و برای تاسیس این مرکز اقدام به اخذ مجوزهای قانونی لازم نمود. بر همین اساس لازم بود تا موسسه‌ای وابسته به حوزه علمیه امام خمینی تاسیس گردد و بخشی از زمین متعلق به حوزه برای ایجاد این مرکز پیش حوزوی به آن موسسه منتقل شود.

بر این اساس فردی به نام آقای **** که قبلا مورد اعتماد مجموعه بوده، مسئول پیگیری و انجام امور ثبت اداری موسسه شد. اما متاسفانه فرد مذکور با سوء استفاده از اعتماد اقدام به تدوین و ثبت اساسنامه، جعل امضاء اینجانب، تسهیم سهام به آن کیفیت و بدون اطلاع تولیت، مدیر حوزه و برخی اعضا نموده و مع الاسف حتی بدون ورود و امضاء اینجانب و برخی اعضا ثبت این قضیه صورت پذیرفته است.

بنابراین موسسه ثبت شده به کیفیتی که در رسانه‌ها انتشار یافت، بدون اطلاع اینجانب ومدیریت حوزه و بر خلاف اهداف مصوب آن به ثبت رسیده است. لذا اینجانب کاظم صدیقی از جایگاه تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) و به عنوان یک شهروند، بدون در نظر گرفته شدن سوابق قضایی و عناوین سیاسی اجتماعی استدعا دارم نسبت به ثبت شکایت رسمی از فرد مذکور و دیگر نقش آفرینان در این فقره، با عنوان جعل و خیانت در امانت اقدام فرموده تا ابعاد این مساله برای عموم‌مردم عزیز ایران، خاصه مومنین روشن و شفاف شود.

آیت الله کاظم صدیقی کیست؟

آیت الله کاظم صدیقی (با نام کامل کاظم رجبی صدیقی) متولد سال ۱۳۳۰ در شهرستان ابهر از توابع زنجان است. او در ۱۲ سالگی راهی حوزه علمیه شد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، وارد قوه قضاییه شد.

او در دستگاه قضایی، مسؤولیت‌های مهمی مانند ریاست محاکم عمومی تهران و ریاست دادگاه عالی انتظامی قضات را بر عهده گرفت و هم اکنون نیز مشاور رئیس قوه قضاییه است.

شهرت وی وقتی عمومی شد که به امامت جمعه موقت تهران منصوب شد و خطبه هایش که گاه همراه با وعظ و اشک بود، مورد توجه عموم قرار گرفت.

او در سال ۱۳۸۲ در منطقه ازگل در شمال تهران یک حوزه علمیه به نام مدرسه امام خمینی بنا نهاد و تولیت آن را بر عهده گرفت و نیز عهده دار تدریس دروس “امر به معروف و نهی از منکر” ، تفسیر قران ، اخلاق اسلامی و درس خارج فقه شد. همچنین در مسجد جامع ازگل تدریس درس اخلاق را به صورت هفتگی آغاز کرد.

کاظم صدیقی که در مدرسه تحت تولیت خودش، درس خارج فقه (اجتهاد) تدریس می کند در انتخابات چهارم و پنجم مجلس خبرگان رهبری در حوزه تهران ثبت نام کرده بود؛ اما شورای نگهبان او را به دلیل عدم شرکت در امتحان اجتهاد رد صلاحیت کرد.

سمت ها:

  • مؤسس و تولیت حوزه علمیه امام خمینی (ره)
  • نائب رئیس شورای مدیریت حوزه علمیه تهران
  • امام جمعه موقت تهران از سال ۱۳۸۸
  • مشاور عالی رئیس قوه قضاییه
  • دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر
  • رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور
  • عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۹ نظر

ورود

  • ح اسفند ۲۷, ۱۴۰۲

    با این دفاعیه مشخصه جناب صدیقی از این انتقال مطلع بوده ، اگر ایشان دنبال حقیقت هستند چرا قبل از رسانه ای شدن از فرد مذکور شکایت نکرده؟ بفرض محال امضا ایشان جعل شده ،چرا املاک بنام شرکت ایشان ثبت شده ؟ ومهمتر آقایان ادعای خدمت به کشور و مردم را دارند چرا هر کدام به اتفاق فرزندانشان دارای چندین شرکت و موسسه خانوادگی هستمد؟

    • از دزفول اسفند ۲۷, ۱۴۰۲

      حالا که همه چی روشن شده یک آدم بد بختی را گیر آورده اند که یعنی امضا او وفرزندانش را جعل کرده! متاسفانه حرفها یشان باعملکردشان مغایر است و این باعث شده جوانان از روحانیت و اسلام گریزان شوند.زندگی لاکچری دارند و کیف میکنند اما شب احیا بک یاالله سر میدهند به بریس ملت میخندند. اسناد این ملک دست این آقا چکار میکرد که امضائ آنهارا جعل کرده؟ معلومه دروغ میگوید.

    • رضا اسفند ۲۷, ۱۴۰۲

      امضا و دزدی و … به کنار. چه پولی هزینه این مکان شده… به سنگ کف و … دقت کنید. مقایسه کنید با مدارس که بچه های ملت توش درس میخونن….

  • مسعود اسفند ۲۷, ۱۴۰۲

    خیلی جالب که ایشان میگه بی خبر بود و امضاش هم جعل شده. فرض محال می گیریم که راست میگه. پس حتما اسم پسرانش و عروسش هم که جز مالکان شرکت ثبت شدند کشک؟ اصلا آن طرفی که صدیقی میگه سو استفاده کرده و امضاش رو جعل کرده مغز خ. ر خورده که به اسم ایشان جعل کنه به جای خودش؟ اصلا میگیم قصدش تخریب بوده، خوب این “طرف سو استفاده گر” که مورد ادعای صدیقی هستش در متن نامه اش امضای عروس و پسران و دوستانش رو از کجا بلد بوده؟
    آن حیوان دراز گوش خودتون هستید نه ملت. این حکومن کاملا فاسده.

  • احسان اسفند ۲۷, ۱۴۰۲

    جالبه الان هم شکایت نکرده و به دادستانی میگه شما ازش شکایت کنید تا برای مردم روشن بشه.اگه یاشار سلطانی اعلام نمیکرد با فرض تمام گفته ها خود صدیقی نه تنها متهم بلکه شریک جرم و فردی بی لیاقت در جایگهش هستش. وقتی میگن فساد سیستماتیک یعنی این.

    • عدالتجو اسفند ۲۹, ۱۴۰۲

      چرا اسم اون فردی که امضاتون را جعل کرده نمی برید؟!!!!!!

  • من اسفند ۲۷, ۱۴۰۲

    عجب ، چه جاعل احمقی بوده که به جای اسم خودش اسم این و پسران و عروسش رو جعل کرده !!!
    …خودتون هستید و هفت جد و آبایتون .

    • سیداحمدحسینی اسفند ۲۸, ۱۴۰۲

      بازرسی کل کشور تشویق منتشر کننده ی این فساد رو فراموش نکنه، قول داده بودن جایزه هم بدن یا شار سلطانی

  • محسن اسفند ۲۸, ۱۴۰۲

    نتیجه رسیدگی به مورد این پرونده دستگیری یاشار سلطانی است