چند ترفند مُد و زیبایی مخصوص خانم های بالای ۵۰ سال که سن را کمتر نشان می دهند

چند ترفند مُد و زیبایی مخصوص خانم های بالای ۵۰ سال که سن را کمتر نشان می دهند

ما در هر دوره ای از زندگی خود توقعات و خواسته های مختلفی از پوشش و استایل خود داریم. مثلاً در حالی که در دوران نوجوانی بیشتر به این فکر می کنیم که از چه لباسی خوش مان می آید و برایمان چندان مهم نیست که آن لباس به ما می آید یا نه، بعد از گذشتن از ۵۰ سالگی دوست داریم پوشش و استایل مان به گونه ای باشد که کمتر از سن مان دیده شویم یا بیشتر از آن به نظر نرسیم.

و برای اینکه سن خودمان به نظر نرسیم چندان لازم نیست از لباس ها و اکسسوری های بخصوصی استفاده کنیم، بلکه باید مراقب باشیم که به دام تله هایی نیفتیم که سن را بیشتر نشان می دهند.

در دهه ی ۵۰ زندگی خود بیشتر باید در برخی چیزها در پوشش و استایل تان تجدیدنظر کنید، چیزهایی به سادگی سایز سوتین که اغلب نادیده گرفته می شوند.

در ادامه از اشتباهاتی خواهیم گفت که باعث پیرتر دیده شدن خانم های بالای ۵۰ سال می شوند.

۱- کماکان مشکی می پوشید

لباس های تیره باعث می شوند در دهه ی ۵۰ زندگی خود سن تان حتی بیشتر به نظر برسد. اما لباس های رنگی تأثیر معکوسی دارند و سن را کمتر نشان می دهند.

۲- ساده لباس می پوشید

استایل های ساده، مثل یک تیشرت سفید و یک شلوار راسته در دهه ی ۲۰ زندگی بسیار خوب به نظر می رسند اما در دهه ی ۵۰ زندگی ظاهر چشمگیری به شما نمی دهند.

ساده پوشی ایده ی خوبی برای خانم هایی که در سنین بالا قرار دارند، نیست. به جای آن، مثلاً یک تیشرت راه راه بپوشید یا یک دستمال گردن طرح دار ابریشمی دور گردن تان ببندید.

از پوشیدن شلوارهای دم پا گشاد یا انداختن گوشواره های بزرگ نترسید. از لباس های ساده دوری کنید و استایل جسورانه و چشمگیری داشته باشید.

طرح هایی مانند گل های درشت با رنگ های تند (نه رنگ های ملایم و پاستلی) یا راه راه های ضخیم، کلید پیر دیده نشدن هستند. وجود رنگ در نزدیکی صورت بیشتر از کرم های ضد پیری می تواند به چهره کمک کند.

۳- به موهایتان رسیدگی نمی کنید

رسیدگی بیش از اندازه به موها یا نداشتن رسیدگی به آن ها هم می تواند باعث پیرتر دیده شود.

موهای درخشان، خوب رنگ شده و خوب آرایش شده نقش زیادی در اینکه بتواند در سن خودتان خوب دیده شوید دارند و باید به خاطر داشته باشید در مقایسه با دوران جوانی تان لازم است زمان بیشتری صرف این کار کنید.

آن ظاهر طبیعی که در دهه ی ۳۰ زندگی تان داشتید، حالا در دهه ی ۵۰ زندگی تان می تواند باعث شود نامرتب و خسته به نظر برسید.

۴- لباس های بدون آستین می پوشید

ممکن است هنگام خرید، با لباس بدون آستین زیبا و مناسبی مواجه شوید که اندازه تان هم باشد، اما به این فکر کنید که می توانید آن را با یک کت یا ژاکت به تن کنید تا بازوهایتان دیده نشوند، اما این کار اصلاً درست نیست.

اگر آمادگی دیده شدن بازوهایتان را ندارید، از خریدن لباس های بدون آستین خودداری کنید چرا که بازوهایی که خوش فرم نیست، سن را بالاتر نشان می دهند.

اما اگر بازوهای خوش فرمی دارید، این امر برای سن شما یک ویژگی استثنایی محسوب می شود و محدودیتی برای پوشیدن لباس های بدون آستین ندارید.

۵- از لباس زیر نامناسب استفاده می کنید

سراغ کشوی لباس زیرهایتان بروید و تجدیدنظری در آن ها داشته باشید. چرا که لباس زیری که هم کاملاً اندازه باشد و هم از زیر لباس دیده نشود، باعث می شود تمام استایل تان ظاهر بهتری پیدا کند. به علاوه، مثلاً یک سوتین نامناسب می تواند باعث شود اندام تان بدفرم دیده شود اما یک سوتین مناسب فرم بدن را بهبود می بخشد.

۶- از عینک آفتابی استفاده نمی کنید

زنان در سنین بالا از تأثیر عینک آفتابی بر ظاهرشان غافل می شوند. این در حالی است که عینک آفتابی اکسسوری ای شیک است که می تواند عیوب را هم بپوشاند.

منبع: dailymail
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود