چگونه ارزانتر سفر کنیم؟ (راهکار‌های کاربردی و هوشمندانه)

چگونه ارزانتر سفر کنیم؟ (راهکار‌های کاربردی و هوشمندانه)

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

سفر کردن باعث کسب تجربه‌های جدید و خاطرات شگفت‌انگیز زیادی می‌شود. شاید بعضی افراد تصور کنند که سفر کردن همیشه پر هزینه است، در حالی که می‌توان با استفاده از چند راهکار با هزینه‌های کمتری هم سفر کرد و نیازی نیست که به دلیل هزینه‌های بالا، این تجربه فوق‌العاده را از دست بدهید. با دانستن راهکار‌ها و روش‌هایی برای ارزان‌تر سفر کردن می‌توانید به‌صورت هوشمندانه، هزینه‌های سفرتان را کاهش دهید. در این مطلب همراه ما باشید تا بررسی کنیم کاهش هزینه‌های سفر چه اهمیتی دارد و با چه راهکارهایی می‌توان در پرداخت هزینه‌های سفر، صرفه‌جویی کرد. 

اهمیت کاهش هزینه‌ ها و صرفه‌ جویی در سفر

صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر باعث تجربه بهتری از سفر شده و استرس‌های احتمالی مسافر برای کمبود بودجه را کاهش می‌دهد. از طرفی یک فرصت اضافی برای خرید کردن و تجربه تفریحات بیش‌تر در اختیارتان می‌گذارد. با مدیریت هزینه‌ها و صرفه‌جویی می‌توانید یک سفر آرام و لذت‌بخش داشته باشید. در ادامه مزیت کاهش هزینه‌های سفر را از چند بعد مختلف بررسی می‌کنیم. 

  • کسب تجربه‌های بهتر: سفر کردن باعث می‌شود تجربه‌های جدید‌تر و بهتری برایتان رقم بخورد. پس اگر به دنبال مزایا و موارد مثبت بیش‌تری در سفر هستید، به هیچ وجه اهمیت کاهش هزینه‌ها را دست کم نگیرید. با کاهش دادن هزینه‌های سفر می‌توانید به مقاصد بیشتری بروید، فعالیت‌های متنوع را تجربه کنید و فرصت بیش‌تری برای آشنایی با فرهنگ‌ها و سنت‌های مختلف خواهید داشت.
  • افزایش کیفیت سفر: سفر کردن با استرس نه تنها باعث رفع خستگی نمی‌شود، در عوض یک دغدغه جدید هم اضافه می‌کند. کسی که نگران هزینه‌های سفرش باشد، نمی‌تواند به اندازه کافی لذت ببرد. از طرفی ممکن است بداخلاقی کند و باعث ناراحتی همسفران خود شود. در صورتی که با صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر و یک برنامه‌ریزی مناسب، می‌توان یک سفر آرام و بی‌دغدغه را تجربه کرد.
  • حفاظت از محیط زیست: تعجب نکنید؛ زیرا کاهش هزینه‌های سفر در حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست هم تاثیرگذار است. زمانی که شما به دلیل صرفه‌جویی از وسایل حمل‌ونقل عمومی مثل قطار استفاده کنید، این رفتار شما به حفظ محیط زیست کمک می‌کند. از طرفی در شهر مقصد هم از طریق رفت‌وآمد با وسایل حمل‌ونقل عمومی، دوچرخه‌سواری یا پیاده‌روی علاوه بر کاهش هزینه‌های سفر، از محیط زیست هم محافظت می‌کنید.
  • فرصت‌های اضافی: با صرفه‌جویی در سفر، بخشی از پول شما پس‌انداز می‌شود. شما می‌توانید آن بودجه را برای خرید سوغاتی، خرید لباس و لوازم مورد نیاز کنار بگذارید یا به تفریحات جذاب و متنوع اختصاص دهید.

راهکار‌های کاربردی برای ارزان ‌تر سفر کردن

فرقی ندارد که سفرتان خانوادگی یا دوستانه باشد؛ زیرا اگر تکی، دونفره یا گروهی سفر کنید باز هم می‌توانید با صرفه‌جویی در هزینه‌ها، سفر ارزان قیمتی داشته باشید. در ادامه راهکار‌های کاربردی برای ارزان‌تر سفر کردن را بررسی می‌کنیم.

خرید بلیط لحظه آخری

برای خرید ارزانترین بلیط هواپیما می‌توانید بلیط‌های لحظه آخری را بخرید که در ساعات نهایی مانده به پرواز به فروش گذاشته می‌شوند. در صورتی که کنسلی وجود داشته باشد یا صندلی‌های هواپیما به دلیل کمبود تقاضا پر نشده باشند، بلیط‌های لحظه آخری با قیمت‌های ویژه و استثنایی به مسافران پیشنهاد می‌شوند.

مسافران برای خرید این بلیط‌ها می‌توانند به سایت‌های مختلف مراجعه و با فیلتر کردن بلیط‌های لحظه آخری، آن‌ها را پیدا کرده و تهیه کنند. نکته مهم راجع به این بلیط‌ها این است که مسافر باید از قبل برنامه‌ریزی‌های سفر را انجام داده و کاملا آماده باشد. بلیط لحظه آخری بیش‌تر برای مسافرانی مناسب است که برنامه انعطاف‌پذیر و سرعت عمل بالایی دارند.

چگونه ارزانتر سفر کنیم؟ (راهکار‌های کاربردی و هوشمندانه)
بلیط هواپیمای لحظه آخری

انتخاب هتل ‌های ارزان برای اقامت

یکی از راهکار‌های مهم برای کاهش هزینه‌های سفر، رزرو هتل ارزان است. وقتی بودجه کمی دارید باید از بین گزینه‌های مختلف به دنبال هتل‌های ارزان‌تر باشید. پس پیشنهاد می‌کنیم به سراغ هتل‌های لوکس ۵ ستاره نروید! در عوض با انتخاب هتل‌های ۳ ستاره و ۴ ستاره با هزینه کم‌تر، یک اقامت راحت و لذت‌بخش داشته باشید. در این هتل‌ها، بهترین امکانات برای راحتی شما با هزینه مناسب در اختیارتان گذاشته می‌شوند.

البته با رزرو هتل در برخی از سایت‌های اینترنتی هم می‌توانید از تخفیف‌های استثنائی بهره‌مند شوید. در این صورت رزرو هتل‌های ۵ ستاره در مقصد دلخواهتان با کم‌ترین هزینه هم امکان‌پذیر است. 

زمانبندی مناسب

با داشتن زمانبندی مناسب می‌توانید هزینه‌های سفرتان را تا حد زیادی کاهش دهید. اول اینکه سعی کنید در روز‌هایی که تقاضا برای خرید بلیط و رزرو هتل بیش‌تر است، سفر نکنید. در عوض سفر خود را به وقت‌های دیگری که مسافر و گردشگر کم‌تری حضور دارند، موکول کنید. دوم اینکه اگر قصد سفر در روز‌های شلوغی مثل تعطیلات را دارید؛ برای خرید بلیط و رزرو هتل، زودتر اقدام کنید‌.

سفر با قطار

همانطور که می‌دانید میان وسیله‌های سفر، بلیط اتوبوس کم‌ترین هزینه را دارد. اما سفر با اتوبوس در مسافت‌های طولانی، خیلی خسته‌کننده است. سفر با هواپیما هم شاید خیلی راحت و سریع باشد، ولی هزینه بیش‌تری دارد. در این شرایط خرید اینترنتی بلیط قطار بهترین راه سفر با بودجه پایین است.

از طریق سفر با قطار از زیبایی‌های مسیر لذت برده و امکانات بیش‌تری برای استراحت دارید. همچنین می‌توانید با همسفران خود یک کوپه مشترک انتخاب کنید تا در طول مسیر در کنار هم خوش بگذرانید. موقع خرید بلیط حتما سایت‌های مختلف را بررسی کرده و مناسب‌ترین قیمت را برای خرید بلیط پیدا کنید.

چگونه ارزانتر سفر کنیم؟ (راهکار‌های کاربردی و هوشمندانه)
سفر با قطار

پیدا کردن تفریحات کم هزینه یا رایگان

در هر مقصدی که بخواهید به آن سفر کنید، تفریحات رایگان و کم هزینه‌ای وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. برای مثال در سفر به تهران برای بازدید از کاخ گلستان باید هزینه معینی را بپردازید. اما پل طبیعت یک جاذبه طبیعی رایگان است که لحظات خوشی را از بازدید از این پل تجربه می‌کنید.

همچنین در سفر به شهر‌های شمالی و جنوبی، رفتن به دریا و قدم زدن روی شن‌ها در برخی منطقه‌های شمال بدون هزینه است. پس مسافر می‌تواند در سواحل طولانی قدم بزند، در کنار دریا به تماشای غروب خورشید بنشیند و با گوش دادن به صدای دلنشین موج‌ها، آرامش بی‌نظیری را تجربه کند. 

ارتباط با افراد محلی

به هر مقصدی که سفر کنید، مردم محلی آن جا از همه چیز با خبر هستند. برای مثال می‌دانند که تفریحات مختلف چه هزینه‌ای دارند و هتل‌ها و رستوران‌های ارزان قیمت کجا هستند. به عنوان یک مسافر سعی کنید با مردم محلی ارتباط برقرار کنید تا با جا‌های دیدنی کم هزینه و تفریحات ارزان قیمت آشنا شوید. معمولا تفریحات شهر‌های ساحلی گران قیمت هستند؛ پس اگر بودجه کمی دارید بیش‌تر به سراغ طبیعت گردی و کوهنوردی و… بروید.

سفر با تور‌های مسافرتی

یکی از ارزان‌ترین روش‌های سفر این است که به جای سفر‌های شخصی به‌صورت گروهی و با تور سفر کنید. بدین ترتیب خدمات رفاهی را کامل دریافت کرده و برای رفتن به جا‌های دیدنی و آثار تاریخی منحصربه‌فرد دچار سردرگمی نمی‌شوید. با رزرو تور‌های مسافرتی هزینه‌های حمل‌ونقل، خرید بلیط، رزرو هتل، غذا و… کاهش پیدا می‌کند و می‌توانید به مدیریت هزینه‌های سفر خود بپردازید. 

انتخاب مقاصد ارزان قیمت و سفر در روزهای خلوت 

اگر به دنبال سفر‌های ارزان قیمت هستید؛ فصل مناسبی را برای سفرتان انتخاب کنید. برای مثال می‌توانید در فصل پاییز و زمستان یا در روز‌های غیر تعطیل به مسافرت بروید. همچنین بهتر است به جای مقاصد لوکس و پرهزینه، مقاصد گردشگری ارزان قیمت را انتخاب کنید. معمولا هزینه سفر به مقاصد داخلی نسبت به مقاصد خارجی ارزان‌تر است. 

افزایش آگاهی و سفر کردن با آمادگی

اگر از مسیرهای مختلف، هتل‌ها، رستوران‌ها و مکان‌های دیدنی مقصد اطلاع داشته باشید با آمادگی بیشتری سفر کرده و تفریحات جذاب و متنوع قیمت مناسب را انتخاب می‌کنید. پس همیشه سعی کنید راجع به مقصد مورد نظرتان تحقیق کنید تا برای هر بخش از سفر، هزینه مناسبی بپردازید. 

با استفاده از چند روش ساده و کاربردی، می‌توانید هزینه‌های سفر خود را به طور قابل توجهی کاهش دهید. اول اینکه برای خرید بلیط و رزرو هتل، در زمان‌های کم تقاضا برنامه‌ریزی کنید. دوم اینکه در سایت‌های مختلف قیمت بلیط هواپیما و هتل را مقایسه کنید. سوم اینکه سعی کنید از تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه‌ای مثل بلیط‌های لحظه آخری استفاده نمایید و در آخر برای کاهش هزینه‌ها به سراغ تور‌های مسافرتی مختلف بروید. با استفاده از این چند راهکار می‌توانید یک سفر دلچسب و خاطره‌انگیز را با کم‌ترین بودجه تجربه کنید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود