استانبول برای گردشگران چقدر امن است؟

استانبول برای گردشگران چقدر امن است؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

به احتمال زیاد شما هم به این امر واقف هستید که در سال‌های اخیر تعداد سفرهای خارجی به ویژه به کشورهای نزدیک به ایران، مثل ترکیه روند افزایشی داشته است. در واقع شاید بتوان گفت که بیشترین بلیطی که در چند وقت اخیر تهیه شده، یا بلیط تهران به استانبول است یا بلیط استانبول به تهران (https://www.alibaba.ir/international/ISTALL-THRALL). تمام افراد و حتی شما قبل از سفر یک سری اطلاعات از مقصد جمع‌آوری می‌کنید تا بتوانید یک اقامت راحت را تجربه کنید. از جمله اطلاعاتی که  قبل از سفر درباره مقصد بررسی می‌شوند، می‌توان به محل اقامت، نوع پوشش، غذا، آداب و رسوم و امنیت آن شهر یا کشور اشاره کرد.

البته این اطلاعات و جستجوها برای هر فردی نسبت به نوع سفری که دارد، می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال فردی که به تنهایی و برای اولین بار سفر می‌کند به احتمال زیاد بیشتر به جنبه‌ی امنیتی مقصد مورد نظر اهمیت می‌دهد. در مقابل فردی که در پی سفر تفریحی است،  بیشتر مکان‌های تفریحی، مراکز خرید، رستوران‌های خوب و موارد دیگری از این قبیل را مورد بررسی قرار می‌دهد.

اما در هر صورت اطمینان حاصل کردن از امنیت جایی که به آن سفر می‌کنید، امری مهم و ضروری است به‌خصوص اگر مقصدتان کشورهای خارجی است. در ادامه به بررسی وضعیت امنیت استانبول برای گردشگران خواهیم پرداخت، همراه ما باشید.

وضعیت امنیت ترکیه و شهر استانبول

در حال حاضر می‌توان گفت که شهر استانبول در ترکیه متوجه خطر خاصی نیست و ساکنان این شهر یا افرادی که به آن سفر می‌کنند، زندگی و شرایط کاملا مطلوب و خوبی دارند. در واقع استانبول علی‌رغم اینکه پایتخت ترکیه نیست، اما جزو مهم‌ترین شهرهای ترکیه است و از لحاظ سیاسی، اقتصادی و.. بسیار مهم است، پس طبیعی است که از نظر امنیتی در سطح بالایی قرار داشته باشد. حتی اگر دقت کنید اکثر ما ترکیه را بیشتر با شهر استانبول آن می‌شناسیم و شهرهای دیگر آن مثل آنکارا که پایتخت هم است کمتر مورد استقبال مسافران قرار می‌گیرند.

استانبول برای گردشگران چقدر امن است؟
وضعیت امنیت ترکیه و شهر استانبول

ترکیه شهرها و استان‎‌های زیادی دارد و در این بین می‌توان گفت شهرهایی که به مرزهای سوریه نزدیک هستند، گاها می‌توانند شاهد یک سری شرارت‌ها باشند، اما استانبول از این مرزها فاصله‌ی نسبتا زیادی دارد؛ هنگامی که بلیط استانبول به تهران را تهیه کرده و فاصله استانبول تا تهران را طی کنید، متوجه این موضوع خواهید شد.

در واقع اگر بخواهیم به صورت کلی به مسئله امنیت بپردازیم، باید بگوییم که حتی تمام کشورهایی که در سطح امنیت بسیار بالایی قرار دارند هم گاهی اوقات ممکن است یک سری تنش‌ها را تجربه کنند و این مسئله قابل انکار نیست. اما این تنش‌ها یا برخی اتفاقات همیشگی و دائمی نیستند و تقریبا خللی در اقامت مسافران یا شهروندان ایجاد نمی‌کنند.

آیا خطر تروریستی استانبول را تهدید می کند؟

استانبول و در کل کشور ترکیه از سال ۲۰۱۶ تاکنون از لحاظ تروریسم هیچ مورد قابل ذکری را نداشته است و از این نظر امن است. البته در برخی مناطق مانند مناطق مرزی همجوار با سوریه، که قبلا هم اشاره کردیم ممکن است یک سری فعل و انفعالاتی صورت بگیرد که آن هم تهدید یا خطری را برای استانبول به وجود نمی‌آورد.

در کل ترکیه امروزه بیشتر روی صنعت گردشگری خود سرمایه‌گذاری می‌کند و بیشتر به فکر تامین آرامش و رفاه گردشگران و مسافران است.

بررسی وضعیت استانبول از لحاظ جنایت، دزدی، کلاهبرداری

مسائلی مانند جنایت، دزدی و کلاهبرداری مواردی هستند که شما در هر کشوری با هر سطح فرهنگی می‌توانید آن را تجربه کنید. درست است که در برخی کشورهای پیشرفته و ثروتمند شاید احتمال بروز چنین مواردی کمتر باشد، اما صفر نیست.

از همین رو در ترکیه  هم امکان رخ دادن مواردی مانند دزدی و کلاهبرداری وجود دارد، اما این مسائل در شهر استانبول تا حدودی تحت کنترل قرار دارند؛ چرا که شهر استانبول از لحاظ گردشگری بسیار جایگاه مهم و ویژه‌ای دارد. به همین خاطر نیروهای پلیس به صورت گسترده در این شهر حضور دارند و بسیار هوشیارانه عمل می‌کنند. اما این موضوع سبب نمی‌شود که شما جانب احتیاط را رعایت نکنید و بی‌گدار به آب بزنید در هر حالت شما باید مواظب خودتان و اموالتان باشید، به ویژه در مراکز شلوغ شهر!

استانبول برای گردشگران چقدر امن است؟
وضعیت امنیت ترکیه و شهر استانبول

 مورد دیگری که وجود دارد، مسئله‌ی کلاهبرداری است؛ این مورد می‌تواند در گرفتن تاکسی، اجاره هتل، چنج پول و …. برای مسافران پیش بیاید. در همین راستا داشتن یک لیدر یا راهنما یا کسی که آشنایی بیشتری با شهر استانبول و زبان ترکی دارد، می‌تواند به شما کمک کند تا در این مورد هم دچار مشکل نشوید و با گذراندن لحظات بسیار خوشی در استانبول، با در دست داشتن  بلیط استانبول به تهران به خانه خود برگردید. از لحاظ جرم و جنایت هم تا حد زیادی استانبول امن است؛ چرا که همانطور که گفتیم نیروهای پلیس در سطح شهر در حال فعالیت بوده و نسبت به تامین امنیت شهر کوشا هستند.

نتیجه گیری

در مطلب فوق مواردی در ارتباط با وضعیت امنیت شهر استانبول را مورد بررسی قرار دادیم. در حالت کلی شهر استانبول از امنیت مطلوبی برخوردار است، اما آگاهی از یک سری مسائل و هوشیار بودن سبب می‌شود که نه تنها در استانبول بلکه در هر شهر یا کشور دیگر، سفر لذت‌بخشی را تجربه کنید.

برای تهیه بلیط استانبول به تهران می‌توانید از طریق غیرحضوری و اینترنتی اقدام کنید و در برگشت از استانبول هم هیچ دغدغه‌ای نداشته باشید.

بدون نظر

ورود