رادیوتراپی، کلیدی برای غلبه بر سرطان

رادیوتراپی، کلیدی برای غلبه بر سرطان

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در آجی بادم، ما طیف وسیعی از گزینه های درمانی را برای انواع بیماران سرطان ارائه می دهیم. در میان این گزینه ها، رادیوتراپی به عنوان یکی از امیدوارکننده ترین روش ها برای درمان سرطان به شمار می‌آید. در ۲۰ سال گذشته، آجی بادم در استفاده از پیشرفته ترین فناوری های رادیوتراپی برای ارائه درمانی موثر برای سرطان پیشرو بوده است.

اساساً، درمان سرطان بر سه راهبرد اصلی متکی است: جراحی، رادیوتراپی و درمان‌های سیستمیک. جراحی اغلب به عنوان درمان اولیه برای بسیاری از انواع سرطان به شمار می‌آید  و در صورتی که تومور به طور کامل از بدن خارج شود، بهترین شانس را برای درمان ارائه می دهد. موفقیت برداشتن تومور به طور قابل توجهی بر احتمال درمان و میزان بقای بیمار تأثیر می گذارد. و کارایی درمان های بعدی را افزایش می دهد. با این حال، برخی از انواع تومور غیر قابل عمل ارزیابی می شوند، یعنی  جراحی بر روی این نوع برای بیمار خطرناک هستند، یا وضعیت سلامت عمومی بیمار برای جراحی مناسب نیست. در برخی موارد دیگر، حتی اگر جراحی انجام شود، ممکن است به خودی خود قابل درمان نباشد، و نیاز به روش‌های درمانی دیگر مانند رادیوتراپی برای افزایش نتایج و کاهش خطر عود دارد.

در اصل، تشعشع انکولوژی از پرتو برای از بین بردن سلول های تومور استفاده می کند. از طریق پرتوهای دقیق ارسال شده، می توان سرطان را بدون نیاز به مداخله جراحی ریشه کن یا کوچک کرد.

برای دریافت نظر پزشکی رایگان از پزشکان ما به سایت  www.acibadem.ir مراجعه کنید.

رادیوتراپی، کلیدی برای غلبه بر سرطان

نحوه استفاده از پرتودرمانی برای درمان سرطان

بیش از ۱۰۰ سال است که از پرتو درمانی برای درمان سرطان استفاده می شود. از آن زمان، پیشرفت‌های بعدی در تکنیک‌های تشعشع در موارد سرطان مؤثر بوده است که منجر به نتایج موفقیت‌آمیز می‌شود. سال به سال، رادیوتراپی به یک ابزار قدرتمندتر و فناورانه تر در مبارزه با سرطان تبدیل شده است.  امروزه پرتودرمانی یکی از اجزای حیاتی درمان سرطان است و تقریباً ۵۰ درصد از بیماران سرطانی از این رویکرد درمانی بهره می برند. در بیمارستانهای آجیبادم پرتودرمانی برای دستیابی به اهداف زیر استفاده میشود:

• به عنوان یک درمان اولیه برای از بین بردن سرطان

• بعد از جراحی، برای از بین بردن خطر عود در ناحیه عمل، یا قبل از جراحی برای کوچک کردن تومور

• ترکیب احتمالی با درمان های سیستمیک مانند شیمی درمانی برای از بین بردن سلول های سرطانی

بخش انکولوژی پرتوی آجی بادم

بخش انکولوژی آجی بادی یکی از جامع ترین مراکز رادیوتراپی در نوع خود در سطح جهان به شمار می آید. انکولوژیست های مجرب پرتودرمانی ما با ارائه درمان هایی با فناوری های روز، مؤثرترین و پیشرفته ترین پرتودرمانی های موجود را در اختیار بیماران قرار می دهند و در عین حال سعی در کاهش یا از بین بردن عوارض جانبی احتمالی رادیوتراپی دارند. در آجی بادم، هم بزرگسالان و هم کودکان می‌توانند برنامه‌های درمانی شخصی‌سازی شده برای افزایش دوز پرتو برای نتایج بهتر با حداقل قرار گرفتن در معرض بافت‌های سالم را دریافت کنند.

پلن درمانی برای هر بیمار به طور دقیق برنامه ریزی شده و به شیوه ای جامع مدیریت می شود ، از تشخیص اولیه شروع شده و تا درمان موفقیت آمیز و مراقبت های بعدی ادامه میابد. متخصصان تشعشع انکولوژی از نزدیک با متخصصان انکولوژی پزشکی، رادیولوژی، جراحی، پاتولوژی و سایر تخصص های مرتبط همکاری می کنند تا از ارائه بهترین درمان ممکن برای بیماران اطمینان حاصل کنند.

آجی بادم پیشرفته ترین فناوری های رادیوتراپی مانند MRI-linac، Cyberknife، Gamma Knife، Ethos، Intraoperative Radiotherapy، Radixact، Brachytherapy و TrueBeam را در خود جای داده است. هر بیمار نیازهای منحصر به فرد خود را دارد و داشتن تمام فناوری های موجود در پرتودرمانی این امکان را برای پزشکان ما فراهم می کند تا از بین آنها انتخاب کرده و بهینه ترین برنامه درمانی را ارائه دهند.

 

بیماریهای درمان شده با رادیوتراپی

رادیوتراپی برای درمان بسیاری از انواع سرطان مورد استفاده قرار میگیرد. برای برخی از سرطان ها، مانند سرطان پروستات موضعی، رادیوتراپی به عنوان انتخاب اول برای درمان ارائه میشود. در مواردی مانند سرطان سینه، پرتودرمانی را می توان پس از جراحی انجام داد تا خطر عود سرطان را کاهش دهد. علاوه بر این، پرتودرمانی ممکن است برای کوچک کردن تومورها قبل از جراحی، به ویژه در سرطان هایی مانند سرطان ریه، مورد استفاده قرار گیرد. این کاربردهای متنوع بر تطبیق پذیری پرتودرمانی در درمان انواع مختلف سرطان تاکید دارد. پرتودرمانی ممکن است برای بسیاری از انواع سرطان، از جمله:

•سرطان پستان

• تومورهای مغزی و ستون فقرات

• سرطان های دستگاه گوارش

• سرطان های اورولوژیک

• سرطان های زنانه

• سرطان های سر و گردن

• ملانوما

• سارکوم

• سرطان های کودکان

• سرطان های ریه

آجیبادم یکی از معدود مراکز سرطانی است که از قدرت پرتو درمانی در درمان طیف وسیعی از انواع سرطان استفاده می کند. بیماران از سراسر جهان به دلیل رویکرد منحصر به فرد ما در مراقبت از بیمار، برای دریافت درمان انواع سرطان در آجیبادم به ترکیه سفر می کنند. تخصص ما شانس بیشتری برای دستیابی به نتایج مطلوب و افزایش کیفیت زندگی برای بیماران را سبب می‌شود.

برای دریافت نظر پزشکی رایگان از پزشکان ما به سایت  www.acibadem.ir مراجعه کنید.

بدون نظر

ورود