بررسی هزینه اشتراک فیلیمو، نماوا و فیلم نت + مقایسه با نتفلیکس

بررسی هزینه اشتراک فیلیمو، نماوا و فیلم نت + مقایسه با نتفلیکس

احتمالاً شما هم اثرات پیشرفت تکنولوژی و گسترش اینترنت را در زندگی روزمره خود مشاهده کرده‌اید. امروزه رشد و توسعه تکنولوژی و زیر ساخت‌های اینترنتی، نحوه انجام دادن فعالیت‌های مختلف را تغییر داده است. فرقی نمی‌کند که قصد انجام یک تراکنش مالی داشته باشید، بخواهید خرید کنید یا به دنبال سرگرمی ‌باشید. در هر صورت با یک اپلیکیشن به آسانی به هدف خود دست پیدا می‌کنید. حضور سایت و اپلیکیشن‌های مختلف در تمام بخش‌های زندگی حس می‌شود. در زمینه انتشار و تماشای فیلم و سریال‌ هم، مثل هر حوزه دیگری، امروزه پلتفرم‌های آنلاین توانسته اند جایگاه خاصی بین افراد پیدا کنند.

معروف‌ترین و اولین سرویسی که تماشای آنلاین انواع فیلم و سریال را در جهان ممکن ساخته، نتفلیکس است. این مجموعه در ساخت و تولید سریال‌های محبوب بسیاری مشارکت داشته و آن‌ها را به طور اختصاصی پخش کرده‌است. سریال‌های Stranger things، house of the cards، Queen’s gambit، the witcher، mindhunter، Wednesday و Lucifer اشاره کرد. البته در این سایت، امکان تماشای آثار ایرانی وجود ندارد. در دهه اخیر، پلتفرم‌های VOD مختلفی در ایران نیز شروع به فعالیت کرده اند. فیلیمو، فیلم نت و نماوا مشهورترین سرویس‌های تماشای فیلم و سریال هستند. با داشتن اشتراک این پلتفرم‌ها می‌توانید انواع فیلم و سریال‌های ایرانی و خارجی، انیمیشن‌ها، مسابقات، تاک‌شو‌ها و مستند‌های مختلف را به صورت آنلاین تماشا کرده یا دانلود کنید. لازم به ذکر است که برخی آثار نیز با مشارکت مالی این پلتفرم‌ها تولید می‌شوند و بدیهی است که پخش آن‌ها اختصاصی خواهد بود. اکثر سریال‌های پرطرفداری که در سال‌های اخیر پخش شدند، تولید فیلیمو، نماوا یا فیلم نت بوده‌اند. برخی از آن‌ها عبارت‌اند از خاتون، شهرزاد، زخم کاری، نون خ، جیران، اسکار و مافیا. در این مقاله می‌خواهیم ضمن مقایسه این پلتفرم‌ها، هزینه اشتراک فیلیمو، نماوا و فیلم نت را نیز بررسی کنیم.

فیلیمو و هزینه خرید اشتراک آن

فیلیمو یک پلتفرم آنلاین است که آرشیوی از بهترین فیلم و سریال‌های ایرانی و خارجی را بعلاوه تولیدات اختصاصی خودش در اختیار کاربران قرار می‌­دهد. در این پلتفرم آثار مختلف به تفکیک ژانر، سال تولید و امتیازات مرتب می‌شوند تا شما بتوانید فیلم و سریال مورد علاقه خود را در کم‌ترین زمان پیدا کرده و بدون دردسر تماشا کنید. امتیاز ویژه‌ای که این پلتفرم در مقایسه با سایر مراجع دانلود و تماشای فیلم در اختیار کاربران قرار می‌دهد، رایگان بودن هزینه اینترنت است.

برای بهره‌مندی از اینترنت رایگان فیلیمو باید عضو فیلیمو باشید و اشتراک آن را تهیه کنید. اشتراک فیلیمو می‌تواند یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه یا یکساله باشد. کمترین هزینه تهیه اشتراک این پلتفرم ۱۴۰ هزار تومان در ماه است. البته کد تخفیف فیلیمو، طرح‌ها و جشنواره‌های فروش به شما کمک می‌کند تا اشتراک خود را با هزینه کمتری تهیه کنید. اگر قصد خرید اشتراک کوتاه مدت داشته باشید کد تخفیف فیلیمو یک ماهه و سه ماهه برای شما مناسب است. برای پلن‌های طولانی مدت هم می‌‌توانید کد تخفیف ۶ ماهه و یک‌ساله را به کار ببرید. با خرید اشتراک فیلیمو می‌توانید آثاری مانند اسکار، بازنده، صداتو، یاغی، جیران و… را به صورت اختصاصی تماشا کنید.

هزینه اشتراک فیلیمو، نماوا و فیلم نت

هزینه اشتراک نماوا

در نماوا نیز با دسترسی به آرشیو وسیعی از فیلم و سریال‌های مختلف، اوقات فراغت خود را سپری کنید. در ابتدا این پلتفرم مختص به مشترکان شاتل بود؛ اما امروزه همه می‌توانند از آن استفاده کنند. در نماوا نیز سریال‌هایی به طور اختصاصی تولید و پخش می‌شوند که در حال حاضر سریال‌های جنگل آسفالت، شریک جرم و اکازیون از این مواردند.

برای استفاده از نماوا هم باید حق اشتراک بپردازید. کمترین زمانی که برای داشتن اشتراک نماوا امکان پذیر است، یک ماه بوده و هزینه این اشتراک ۱۶۰ هزار تومان است. توجه داشته باشید که روش‌های مختلفی برای تخفیف گرفتن از این پلتفرم نیز وجود دارد. کد تخفیف نماوا در خرید اول یا تمدید اشتراک برای پلن های یک و سه ماهه تا ۱ ساله و خرید در جشنواره‌ها و بهره‌مندی از طرح‌های ویژه نماوا از جمله روش‌های دریافت تخفیف هستند.

خرید اشتراک فیلم نت

پلتفرم دیگر در حوزه نمایش خانگی فیلم نت است. قدمت فعالیت این مجموعه تقریباً با نماوا و فیلیمو برابری می‌کند؛ اما به واسطه تبلیغات کمتر، تا چند سال پیش شهرت چندانی نداشت. امروزه فیلم نت جزو سرویس‌های VOD محبوب ایرانی است. مخصوصاً پخش اختصاصی سریال‌های جذاب راز بقا، پوست شیر، مرداب و هم اکنون افعی تهران توانست نقش مؤثری در روند رو به رشد این مجموعه داشته باشد.

فیلمنت نیز امکان خرید اشتراک با مدت‌های زمانی متفاوت یک تا شش ماه را برای کاربران فراهم کرده است. برای خرید اشتراک فیلم‌نت باید حداقل ۱۵۰ هزار تومان بپردازید مگر اینکه از کد تخفیف فیلم نت استفاده کنید، کاربر جدید باشید و یا خرید خود را در جشنواره‌ها و طرح‌های مختلف فروش انجام دهید. حتی اگر کاربر جدید نباشید هم کدهای تخفیف فیلم نت از یک تا ۶ ماهه قابل استفاده‌اند.

مقایسه قیمت‌های فیلیمو، نماوا و فیلم نت

برای اینکه بهتر بتوانید بین هزینه‌های خرید اشتراک فیلیمو، نماوا و فیلم نت مقایسه و انتخاب کنید، در جدول زیر این هزینه‌ها را برای شما طبقه بندی کرده‌ایم. در نظر داشته باشید که تمام این مبالغ با کد تخفیف کاهش می‌یابند. حواستان باشد که در کنار قیمت باید به تنوع آرشیو، دسترسی، رضایت مخاطبان، میزان تخفیف و سریال‌های اختصاصی هر پلتفرم نیز توجه کنید.

  هزینه انواع اشتراک (تومان) پلتفرم  ماهانه با تمدید خودکار  اشتراک یک ماهه  اشتراک سه ماهه  اشتراک شش ماهه  اشتراک یک ساله
  فیلیمو  –  140,000  420,000  840,000  1,680,00
  نماوا  90,000  160,000  480,000  650,000  –
  فیلم نت  99,000  150,000  450,000  760,000  –

شبکه نمایش خانگی و استقبال بی نظیر مردم

در ابتدای ظهور این پلتفرم‌ها استقبال از این سرویس‌ها به اندازه امروز زیاد نبود. در طول زمان فاکتور‌های مختلفی دست به دست هم دادند تا امروزه بتوانیم شاهد حضور پرقدرت فیلیمو، نماوا و فیلم نت در تفریحات مردم باشیم. زمانی که این مجموعه‌ها شروع به مشارکت در زمینه تولید آثار مختلف کردند، پخش اختصاصی این آثار، کاربران را برای خرید اشتراک این پلتفرم‌ها تشویق کرد.

از طرف دیگر تولیدات صدا و سیمای ملی با توجه به قوانین سختگیرانه و محدودیت‌های زیاد روز به روز ضعیف‌تر شده و عملاً محتوای جذاب و باکیفیتی در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد. بعلاوه، تعداد زیادی از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های دانلود فیلم و سریال از دسترس خارج شدند. در نتیجه این اتفاقات پلتفرم‌های نمایش خانگی توانستند با کمک تبلیغات گسترده رشد کنند و به محبوبیت برسند. در حال حاضر، با توجه به قیمت ‌ vod ها توصیه می‌شود اشتراک آن‌ها را حتماً با کد تخفیف بخرید.

مقایسه قیمت فیلیمو، نماوا و فیلم نت با نتفلیکس

هزینه اشتراک فیلیمو، نماوا و فیلم نت

معروف ترین و بزرگ‌ترین سرویس پخش فیلم و سریال در جهان نتفلیکس است. بسیاری از سریال‌های محبوب جهان توسط این پلتفرم ساخته و منتشر می‌شوند. به همین دلیل بسیاری از افرادی که به آثار خارجی علاقه مند هستند، تمایل دارند اشتراک نتفلیکس را برای دسترسی راحت و بدون سانسور تهیه کنند. هزینه اشتراک نتفلیکس در حالت پایه یا استاندارد با پخش تبلیغات ۶.۹ دلار در ماه (به ازای دلار بازار آزاد ۶۰ هزار تومانی معادل ۴۱۴ هزار تومان) است. همچنین، اشتراک استاندارد بدون تبلیغ ۱۵.۴۹ دلار (معادل ۹۳۰ هزار تومان) است و می‌توانید با صرف ۷.۹۹ دلار (معادل ۴۸۰ هزار تومان)، کاربر جدید اضافه کنید. گران ترین نوع اشتراک نتفلیکس نیز اکانت پرمیوم است و ماهانه ۲۲.۹ دلار (معادل ۱.۳۷۵ میلیون تومان) هزینه دارد.

مطالب مرتبط
۳ نظر

ورود

  • گیماتک اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

    هزینه اشتراک این Vod ها اینقدر بالا است که بعضی وقتها باید بریم از سایتهای دانلود فیلم ، فیلم ها رو دانلود کنیم ببینیم به صرفه تر درمیاد

  • یه ایرانی اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳

    این مقایسه وقتی قابل اعتناس که شما درآمد ما رو هم با اونا مقایسه کرده باشین و بعد با در نظر گرفتن هر دو فاکتور تناسب هزینه استفاده از VOD ها رو با هم مقایسه کنید .. ضمنا فاکتور مهم دیگری که نویسنده به اون توجه نکرده مبنای قیمت دلار هست که این ریپورتاژ آگهی فقط بر اساس قیمت دلار در بازار آزاد تهیه شده

  • سینا اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳

    جالب نیستن، سریال‌ های جدیدی رو که ارائه میدن اصلأ نمی ارزه، گناه فرشته فقط حرف خالی بود، سخنرانی بود، بنظرم باید سریالای جذاب بسازن که همه عطش پیدا کنن