مزایا سوال کردن در مورد مدرسه به طور منظم

مزایا سوال کردن در مورد مدرسه به طور منظم

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

  • به بخشی از زندگی فرزندتان که معمولاً نمی بینید، بینش پیدا کنید. شما حس بهتری از آنچه فرزندتان تجربه می کند – مثبت و منفی – خواهید داشت.
  • مشکلاتی را که ممکن است فرزندتان در یادگیری یا در موقعیت های اجتماعی داشته باشد، ببینید.
  • نشان دهید که به افکار و احساسات فرزندتان علاقه مند هستید و همیشه آماده صحبت هستید.
مزایا سوال کردن در مورد مدرسه به طور منظم

بسیاری از پدر مادرها عادت کرده‌اند که بپرسند امروز مدرسه چطور بود اما باید این را بدانید، که پرسش این سوال چون به صورت کلی است فرزند شما هم برای جواب دادن به آن از کلمات کلی و کوتاه استفاده می‌کند و در حقیقت، آن پیوند بین فرزند و پدر و مادر برای برقراری ارتباط و صحبت کردن در مورد نیمی از روز فرزند گرفته می‌شود.

اگر دوست دارید بتوانید با فرزند خود ارتباط برقرار کنید و از نظر روانشناسی بعد از مدرسه یک پدر و مادر ایده آل برای فرزند خود باشید، که هم انگیزه او را تقویت و هم راه‌های ارتباطی خود را با فرزندتان افزایش دهید، باید بدانید که به جای اینکه مدرسه چه جوری گذشت، سوالات بهتری برای برقراری ارتباط با فرزندان پیدا کنید.

مزایا سوال کردن در مورد مدرسه به طور منظم

سوالات انگیزشی

به عنوان مثال، سوالی که فرزند شما با آن احساس می‌کند چیزهای بیشتری از شما می‌داند و قرار است آن چیزها را به شما یاد دهد. در نتیجه این کار باعث می‌شود که فرزند شما دچار چالش‌هایی شود و روزمره خود را برای شما توضیح دهد، طوری که دارد به شما چیزهای جدیدی آموزش می‌دهد. اکثر بچه‌ها از این سوال لذت بسیاری می‌برند و خود را عالم و همه چیزدان می‌دانند.

سوالاتی که به فرزند شما کمک می‌کند که کل روزمرگی خود را به خاطر بیاورد و چیزهایی که یاد گرفته است را دوباره مرور کند همین امر سبب می‌شود که آموزش‌هایی که در طول روز فرا گرفته است در ذهن وی به صورت کوتاه مدت تثبیت شود که یکی از قدم‌های آموزش و یادگیری است!

سوالی که، فرزند شما با یادآوری مسائلی که در مدرسه اتفاق افتاده شاد کند و به او یادآوری ‌شود که مدرسه جای بدی نیست، جای خنده و چیزهای بامزه هم هست. این امر کمک می‌کند که فرزند شما حافظه‌اش ریکاوری شود و تمام قضایا و روابطی که با معلم‌ها و دانش آموزان داشته است را به یاد بیاورد.

تعریف ماجراهای بامزه و خنده‌دار باعث شاد شدن فرزند شما به صورت دوباره و حتی شاد شدن شما می‌شود و همین امر باعث برقراری یک ارتباط متعادل و بسیار نزدیک با فرزندتان می‌شود که مخصوصاً این روابط در کلاس اولی‌ها بسیار بیشتر و مهم تر است.

با پرسیدن سوالی شما متوجه خواهید شد که فرزند شما با چه دوستانی صمیمی است و در کنار چه کسانی تایم غذا خوردن خود را می‌گذراند در نتیجه همین امر به شما کمک می‌کند که بتوانید تشخیص دهید که آیا دوستان فرزند شما مناسب هستند یا خیر!

به هیچ وجه به صورت مستقیم از کودکتان نپرسید که دوست‌های تو در کلاس چه افرادی هستند، با چه کسانی صمیمی‌تر هستی و یا کنار دستی تو چه کسی است؟
این سوالات باعث جواب‌های کوتاه و خاتمه دادن به سخن شما می‌شود در نتیجه سعی کنید از سوالاتی استفاده کنید که کودک شما یا فرزندتان برای آن پاسخ داشته باشد و بتواند برای طولانی مدت شرح دهد تا این ارتباط بین شما و فرزندتان برقرار شود.

سوالات چالشی

فرزند شما علاقه زیادی به تفریحات، سرگرمی‌ها و بازی‌ها دارد و اگر بداند که شما هم مشتاق به انجام آن‌ها در خانه هستید و این کار را با پدر و مادر و یا حتی برادر و خواهرهای خود انجام دهد، حس بسیار خوبی می‌گیرد و در آن سرگرمی مهارت‌های بسیار زیادی پیدا می‌کند چرا که تجربه از مهم‌ترین چیزها در بازی‌ها و تفریحات است. همین امر سبب می‌شود که فرزند شما در مدرسه پیشرفت‌هایی در زمینه تفریحات و سرگرمی‌ها داشته باشد و فرد منزوی نشود، چرا که بعضی از کودکان در هنگام سرگرمی‌ها به علت اینکه نمی‌توانند آن‌ها را در تایم مدرسه یاد بگیرند از آن سرگرمی متنفر شده و از یادگیری آن خودداری می‌کنند.

حتماً علاوه بر اینکه در مورد شادی‌ها و چیزهای بامزه از فرزندتان می‌پرسید در مورد چیزهایی که او را خسته و عصبانی هم کرده، بپرسید شما می‌توانید در گاهی مواقع این چیزهایی که فرزند شما را خسته می‌کند را برطرف کرده و مشکل او رل حل کنید.

همین کار باعث می شود، فرزند شما از مدرسه ناراحت و خسته نیاید و همیشه آرزوی تمام شدن مدرسه را نداشته باشد. رفع ناراحتی باعث می شود فرزندتان با آرامش و درگیری کمتری به مدرسه برود.
سوالاتی چالش برانگیز که کودک شما را به یادآوری قانون‌های کلاس و تثبیت شدن این قانون‌ها در ذهن او کمک کند و اگر قانونی وجود دارد که او را اذیت می‌کند بتواند با آن کنار بیاید. ذهن کودک شما ریکاوری شده و قانون‌های کلاس و چیزهایی که در کلاس آموزش دیده است را به خوبی به یاد بیاورد.

در طی این قضایا فرزند شما یاد می‌گیرد که باید در مدرسه و مکان‌های اجتماعی هم به دیگران کمک کند و دل پاکی داشته باشد.

سوالات روزمره

نظر او را در مورد غذایی که برای او گذاشتید بپرسید، آیا فرزند شما از چاشتی که برای او در نظر گرفته‌اید راضی بوده است و یا خیر؟ همچنین اگر میان وعده خاصی از بوفه تهیه کرده و یا میان وعده خاصی برای او گذاشته‌اید نیز می‌تواند به شما کمک کند که سلیقه فرزند خود را بهتر درک کنید. اینکه بدانید فرزند شما چه چیزی دوست دارد و یا چه چیزی دوست ندارد می‌تواند در ساخت روز فرزندتان کمک کننده باشد و او را به رفتن به مدرسه تشویق بیشتری بکند در نتیجه حواستان به این قضیه باشد. شاید باورتان نشود ولی افرادی که به مدرسه می‌روند سلیقه غذایی متفاوتی پیدا می‌کنند.یعنی در مورد چاشت خود سلیقه متفاوتی نسبت به چاشنی که هر روز در خانه می‌خورده‌اند پیدا می‌کنند پس پرسیدن این سوال بسیار مهم است.

مزایا سوال کردن در مورد مدرسه به طور منظم

سخن آخر

به نقل از پاسنیک توجه داشته باشید که پرسیدن سوال‌های مختلف به کودک شما کمک‌های بسیار زیادی می‌کند. اما اگر دیدید فرزند شما خسته از مدرسه آمده و حوصله صحبت ندارد به او استراحت دهید، از او پذیرایی کنید و بعد از او در مورد این چیزهایی که در مدرسه گذشت سوال کنید.

یادتان باشد هیچ اجباری در پاسخ به هیچ یک از سوالاتی که شما می‌پرسید وجود ندارد و نباید فرزند خود را از پاسخ به این سوالات آزرده کنید بگذارید خودش با میل خودش هر چه را که دوست دارد پاسخ دهد.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود