بازداشت ژرارد دوپاردیو بازیگر سرشناس فرانسوی به اتهام تعرض جنسی

بازداشت ژرارد دوپاردیو بازیگر سرشناس فرانسوی به اتهام تعرض جنسی

ژرارد دوپاردیو، بازیگر مشهور فرانسوی قرار است به اتهام تعرض جنسی دادگاهی شود.

این بازیگر ۷۵ ساله دیروز دوشنبه به پاسگاه پلیسی در پاریس احضار شد.

دوپاردیو در آنجا درباره ی اتهامات مطرح شده علیه وی از سوی ۲ زن که در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۲۱ با او در پروژه هایی سینمایی همکاری داشتند، مورد سؤال قرار گرفت.

دوپاردیو اما اتهامات را رد کرد و اندکی بعد در همان روز آزاد شد.

پس از آن، دادستانی عمومی پاریس در بیانیه ای اعلام کرد این بازیگر به دلیل اتهامات مطرح شده علیه وی طی ماه های آینده در دادگاه حضور خواهد یافت.

به گفته ی دادستانی عمومی پاریس، دوپاردیو در اکتبر ۲۰۲۴ به اتهام تعرض جنسی به ۲ زن در جریان ساخت فیلم های فرانسوی Les volets verts و Doué-la-Fontaine، دادگاهی خواهد شد.

یکی از زنان شاکی دوپاردیو که ۵۳ سال دارد، مدعی است این بازیگر سر صحنه ی فیلم Les volets verts به او تعرض کرده بود.

وکیل این زن به رسانه ها گفته که این اتفاق هنگام عبور موکلش از یک راهرو که دوپاردیو در آنجا نشسته بود، رخ داده بود.

به گفته ی او، دپاردیو این زن را به سمت خود کشیده، او را بین پاهایش گیر انداخته بود و شروع به لمس بدن او کرده بود.

وکیل این زن همچنین گفته: «موکلم کاملاً احساس عجز و ناتوانی می کرد و نمی توانست خود را از این مخمصه برهاند.»

شاکی دوم که یک دستیار تهیه کننده ی ۲۴ ساله است، مدعی است دوپاردیو سر صحنه ی فیلم Le Magician et les Siamois او را مورد تعرض قرار داده بود.

به ادعای این زن، دوپاردیو در جریان ملاقاتش با این زن در خانه ی خود، او را مورد آزار و اذیت قرار داده و حرف های ناپسندی به او زده بود.

در سال ۲۰۲۰ نیز دوپاردیو از سوی یک بازیگر زن فرانسوی به نام شارلوت آرنولد متهم به تجاوز شده بود. شارلوت مدعی بود این اتفاق در سال ۲۰۱۸، زمانی که ۲۲ سال داشت، رخ داده بود.

دادستانی عمومی پاریس در همان بیانیه ی خود در روز گذشته اعلام کرد: «به علاوه، ژرارد دوپاردیو بابت یک پرونده ی دیگر در رابطه با اتهامات تجاوز و تعرض جنسی او به شارلوت آرنولد در سال ۲۰۱۸، مورد تحقیق و بررسی قرار دارد.»

علیرغم مطرح شدن اتهامات متعدد علیه وی، دوپاردیو این ادعا که او یک آزارگر جنسی سریالی است را رد کرده است. او در ماه اکتبر سال گذشته در نامه ای گشاده خطاب به رسانه های فرانسوی با لحنی تند مدعی شد که قربانی «اعدام غیرقانونی» شده است.

سال گذشته، دوپاردیو با رسوایی های متعددی مواجه شد، پس از آنکه ۲ زن از او شکایت کردند و یکی از قربانیانی ادعایی او جان خود را از دست داد.

امانوئل دبور، بازیگر زن فرانسوی ۶۰ ساله که دوپاردیو را به تعرض جنسی متهم کرده بود، در سال ۲۰۲۳ در اقدامی که خودکشی به نظر می رسید، به درون یک رودخانه پرید.

دبور در همان روزی از دنیا رفت که پخش مستندی درباره ی اتهامات جنسی مطرح شده علیه دوپاردیو در تلویزیون فرانسه آغاز شد.

بر اساس این مستند، دوپاردیو دبور را در ۱۹ سالگی مورد تعرض قرار داده بود.

همچنین در این مستند از زنی به نام هلن داراس صحبت شد که مدعی است در سال ۲۰۰۷ زمانی که به عنوان سیاهی لشگر در فیلم Disco حضور داشت، از سوی دوپاردیو مورد تعرض قرار گرفته بود. داراس حالا ۴۳ سال دارد.

در همان سال گذشته، یک نویسنده و خبرنگار اسپانیایی ۵۱ ساله به نام روت بازا نیز از دوپاردیو شکایت کرد.

به ادعای این زن، در سال ۱۹۹۵ در جریان مصاحبه اش با دوپاردیو، این بازیگر به او تجاوز کرده بود.

همچنین چندی قبل در سال جاری میلادی، ۱۳ زن دوپاردیو را به داشتن رفتار نامناسب متهم کردند. در میان آن ها، سارا بروکس، بازیگر آمریکایی نیز حضور داشت که در سن ۲۰ سالگی در سال ۲۰۱۶ در سریالی به نام Marseille متعلق به سرویس نتفلیکس با دوپاردیو همبازی بود.

منبع: thesun
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود