ربات انسان نمای ترسناک چینی که با لگد و مشت نیز به زمین نمی افتد + ویدیو

ربات انسان نمای ترسناک چینی که با لگد و مشت نیز به زمین نمی افتد + ویدیو

آیا شاهد ظهور ربات‌های خطرناک هستیم؟ در یک ویدیوی ترسناک، یک ربات انسان‌نما لگدها و مشت های یک اپراتور انسانی را تحمل می‌کند و سپس با چکش به انگشتان دست خود ضربه می زند. با توجه به رفتاری که با ربات‌ها در ویدیوهای تبلیغاتی می شود، جای تعجب نیست اگر آنها خواستار سرنگونی بشر شوند. اما ربات انسان‌نمای یونی‌تری (Unitree) G1، با قد ۱۲۷ سانتی‌متری، حتی به اندازه یک کودک هشت ساله هم نیست؛ چه برسد به اینکه بخواهد بشریت را نابود کند.

ربات انسان‌نمای یونی‌تری G1

در آغاز ویدیو، این ربات به اندازه یک کودک بر روی زمین افتاده است، سپس با استفاده از مفاصل انعطاف‌پذیر خود بلند می‌شود. گرچه این حرکات تحسین‌برانگیز هستند، اما رفتارهای عجیب آن باعث شده برخی کاربران این ربات را ترسناک بدانند.

با ۳۵ کیلوگرم وزن، G1 قابل حمل است و یک کارمند یونی‌تری آن را بلند می‌کند. این حرکات ویژه احتمالاً برای تقلید از یک ویدیوی اخیر طراحی شده‌اند که در آن شرکت بوستون داینامیکس، انعطاف‌پذیری ربات انسان‌نمای اطلس را به نمایش گذاشت.

ربات انسان‌نمای یونی‌تری G1

در حرکتی دیگر که ظاهراً از ارائه‌های منحصربه‌فرد بوستون داینامیکس الهام گرفته شده، تیم یونی‌تری ربات خود را در معرض لگدها و مشت‌هایی به سینه قرار می‌دهد. با وجود این حملات مکرر، G1 موفق می‌شود ضربات را تحمل کند و فقط برای حفظ تعادل به عقب می‌لغزد. در بخشی دیگر این ربات با چکش به انگشتان خود ضربه می زند.

ربات انسان‌نمای یونی‌تری G1

اما برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی از این آزمایش‌های تحسین‌برانگیز ربات تحت تأثیر قرار نگرفته‌اند و حرکات عجیب آن را ترسناک توصیف می‌کنند.

یکی از کاربران نوشت: «یونی‌تری قصد دارد در ترسناک‌ترین برخاستن از کف زمین، از بوستون داینامیکس پیشی بگیرد.»

ربات انسان‌نمای یونی‌تری G1

با این حال، این آزمایش ظاهراً عجیب ممکن است در واقع توانایی مهمی را نشان دهد. اخیراً مشخص شده است که شرکت بریتانیایی شدو ربات (Shadow Robot)، دست ربات بسیار مقاومی را برای کمک به توسعه ربات‌های هوش مصنوعی گوگل دیپ‌مایند طراحی کند.

ربات انسان‌نمای یونی‌تری G1

به همین ترتیب، ویدیوهای آزمایشی شرکت شدو ربات نشان می‌دهد که دست ربات آنها با چکش کوبیده و توسط پیستون‌ها له می‌شود. این مقاومت به این دلیل ضروری است که هوش‌های مصنوعی اغلب هنگام یادگیری کنترل ربات‌ها، خشن و ناگهانی عمل می‌کنند که منجر به شکستگی‌های مکرر می‌شود.

ربات انسان‌نمای یونی‌تری G1

ربات G1 از الگوریتم های یادگیری تقلیدی و تقویتی هوش مصنوعی برای کنترل عملکردهای خود استفاده می کند. یادگیری تقلیدی به ربات اجازه می دهد تا با مشاهده و تقلید از رفتارهای انسانی یا دیگر ربات ها یاد بگیرد. یادگیری تقویتی به ربات کمک می کند تا از طریق آزمون و خطا و دریافت بازخورد از محیط، به تدریج بهترین رفتارها را برای رسیدن به هدف خود کشف کند. ربات برای تحمل فرآیند یادگیری که ممکن است شامل تکرارهای متعدد و شرایط سخت باشد، به همین دلیل باید جوری طراحی شود تا بتواند بدون آسیب دیدن از این فرآیند عبور کند.

ربات انسان‌نمای یونی‌تری G1

در ویدیو نشان داده می‌شود که G1 با استفاده از دست سه‌انگشتی خود، کارهای مختلفی را انجام می‌دهد. این ربات حرکات شبیه هنرهای رزمی را با چوب اجرا می‌کند، سر بطری نوشابه را می‌کند، گردو را خُرد می‌کند و حتی لحیم‌کاری انجام می دهد.

برخی از کاربران از میزان قدرت شگفت‌انگیزی که این ربات کوچک می‌تواند داشته باشد، آشفته شدند. یکی از آنها پرسید: «آیا فقط من از اینکه این ربات می‌تواند با دست‌های خالی گردو را له کند، نگران هستم؟»

یک کاربر نگران دیگر اضافه کرد: «آیا کس دیگری به جای گردو، جمجمه انسانی را تصور کرد که زیر مشت ربات له شده است؟»

ربات انسان‌نمای یونی‌تری G1

این اولین باری نیست که یکی از محصولات ربات‌های شرکت یونی‌تری، نگرانی را برانگیخته است. نام این شرکت قبلاً برای توسعه ربات‌های چهارپا معروف شده بود که یکی از آنها به تازگی به عنوان پایه‌ای برای یک ربات شعله افکن ترسناک استفاده شد.

اخیراً این شرکت گسترش یافته و G1 دومین ربات انسان‌نمای آن است. ربات H1 یونی‌تری رکورد جدیدی را برای سرعت ربات های انسان‌نما با دستیابی به سرعت ۱۱ کیلومتر در ساعت ثبت کرد.

ربات انسان‌نمای یونی‌تری G1

ربات جدید G1 نیز آهسته نیست و می‌تواند به سرعت قابل قبول ۷.۲ کیلومتر در ساعت برسد.

گرچه قیمت ۱۶,۰۰۰ دلار برای این ربات ارزان نیست، اما در مقایسه با قیمت H1 که از ۹۰,۰۰۰ دلار شروع می شود، چندان گران به نظر نمی‌رسد.

برای مقایسه، ایلان ماسک گفته که قرار است ربات انسان‌نمای تسلا، موسوم به اپتیموس، حدود ۲۰,۰۰۰ دلار قیمت داشته باشد، گرچه این مدل هنوز وارد مرحله تولید نشده است.

منبع: dailymail
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود