بهترین مقاصد داخلی سفر برای تجربه ی سکوت و آرامش

بهترین مقاصد داخلی سفر برای تجربه ی سکوت و آرامش

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

هر انسانی که در دنیای پرتلاطم امروز زندگی می‌کند، آرزو دارد تا به سفری آرامش‌بخش برود. این امکان وجود دارد که با تهیه بلیط قطار رفت و برگشت، علاوه‌بر تعیین تاریخ شروع مسافرت، تاریخ بازگشت به خانه را نیز مشخص کرد و مسافرتی با برنامه را پیش گرفت؛ اما سوالی که ممکن است در ذهن شما نیز ایجاد شده باشد این است که برای تجربه یک سفر ساکت و آرام، به کدام‌یک از نقاط ایران می‌توان سفر کرد؟ در ادامه، به معرفی بهترین مقصدهای داخلی سفر برای تجربه سکوت و آرامش خواهیم پرداخت.

بهترین مقاصد داخلی سفر برای تجربه ی سکوت و آرامش

قلعه کرشاهی

اگر به سکوت کویر علاقه‌مند هستید و می‌خواهید درعین‌حال از بنایی تاریخی دیدن کنید، قلعه کرشاهی انتخاب مناسبی است. این قلعه در شهر ابوزیدآباد اصفهان قرار دارد و تا اواخر دوره قاجار، مکانی برای فعالیت گروه‌های شرور بوده است؛ اما بعدها به بنایی مخروبه تبدیل شده و امروزه گردشگران زیادی از آن بازدید به‌عمل می‌آورند. هنگامی‌که یک نگاه کلی به معماری قلعه داشته باشید، به‌راحتی می‌توانید شکوه روزهای اوج آن را متصور شوید. این قلعه ۵ برج مراقبت دارد که افراد مختلف به‌صورت نوبتی از‌طریق آن‌ها محیط اطراف را رصد می‌کرده‌اند؛ همچنین تونل‌هایی در زیر این قلعه وجود دارند که به کوهستان پشت‌سر آن منتهی می‌شوند؛ البته اگر راه ورود به این تونل‌ها را پیدا کردید، پیشنهاد می‌کنیم که به‌هیچ‌عنوان وارد آن‌ها نشوید. چراکه به‌شدت متزلزل هستند و این امکان وجود دارد که هر لحظه فرو بریزند. بسیاری از علاقه‌مندان به کویر، در کنار قلعه کرشاهی کمپ برپا کرده و یک شب را به مشاهده آسمان بی‌نظیر این منطقه اختصاص می‌دهند. اگر شما نیز می‌خواهید از سکوت و آرامش اطراف این قلعه لذت ببرید، پیشنهاد می‌کنیم که در پیش فروش قطار شرکت کرده و با خرید بلیط اصفهان، سفرتان را آغاز کنید.

فیلبند

یکی از زیباترین مناطق شمال ایران که هنوز شهرت چندانی پیدا نکرده و می‌توانید از سکوت و آرامش آن لذت ببرید، فیلبند است. فیلبند درواقع نام یک روستا است که حوالی شهرستان بابل قرار دارد و زندگی سنتی مردمان این روستا سبب شده تا از شلوغی و هیاهو دور بماند. چیزی که روستای فیلبند را به یک روستای خاص تبدیل کرده است، ارتفاع زیاد و سرسبزی محیط اطراف آن است. ارتفاع زیاد روستا باعث می‌شود تا اطراف آن ابر و مه‌های فراوانی وجود داشته باشند؛ ترکیب محیط سرسبز با این ابرها، چشم‌اندازهایی بی‌نظیر را ایجاد کرده و گردشگران را مجذوب خود می‌کند.

بهترین مقاصد داخلی سفر برای تجربه ی سکوت و آرامش

پامنار

اگر طرفدار برپا کردن کمپ کنار دریاچه‌ای زیبا هستید، روستای پامنار دزفول بهترین گزینه است. گونه‌های گیاهی و جانوری فراوانی در این روستا وجود دارند و از‌لحاظ طبیعی یکی از خاص‌ترین مناطق ایران به‌شمار می‌رود. آب دریاچه روستای پامنار از سد دز تأمین شده و می‌توانید آب‌تنی‌کردن در آن را تجربه کنید. البته به این موضوع توجه داشته باشید که بعضی از نقاط این دریاچه عمق زیادی دارند و اگر مهارتی کافی در شنا‌کردن ندارید، بهتر است که تن به آب نزنید.

برای بازدید از روستای پامنار بهتر است تا نسبت به خرید بلیط قطار رفت و برگشت اقدام کرده و سفرتان را به‌صورت کامل برنامه‌ریزی کنید؛ معمولا خطوط راه‌آهنی که به‌سمت استان خوزستان کشیده شده‌اند، بسیار پرتردد هستند و برای این‌که با مشکلاتی همچون اتمام ظرفیت‌ها مواجه نشوید، لازم است تا بلیط برگشت‌تان را از قبل خریداری کرده باشید. البته شرکت در پیش فروش بلیط قطار نیز یکی از بهترین انتخاب‌ها در این زمینه محسوب می‌شود.

تالاب شادگان

یکی از زیباترین تالاب‌های کشور، تالاب شادگان است. تالاب شادگان در استان خوزستان قرار دارد و نیزارهای بلند آن و پرندگان مهاجری که هرساله به این تالاب می‌آیند، سبب شده‌اند تا شهرتی جهانی پیدا کند. البته این شهرت باعث نشده که مشکلاتی مانند ازدحام گردشگران برای آن ایجاد شوند و هنوز هم یکی از مناطق دست‌نخورده و بکر به‌حساب می‌آید. اغلب مردمی که در روستاهای اطراف این تالاب زندگی می‌کنند، به شغل دامداری مشغول هستند. تعدادی از ساکنین نیز به‌واسطه ارائه خدمات گردشگری کسب درآمد می‌کنند؛ اما نمی‌توان این کار را یکی از شغل‌های اصلی مردم این منطقه دانست. اگر می‌خواهید معنای واقعی سکوت را درک کنید، می‌توانید با استفاده از قایق‌های مردم محلی به میان نیزارهای تالاب رفته و از آرامش فضا لذت ببرید.

بهترین مقاصد داخلی سفر برای تجربه ی سکوت و آرامش

تنگه رغز

تنگه رغز را می‌توان یکی از خاص‌ترین تنگه‌های دنیا دانست. دلیل این امر این است که آبشارهای زیادی حوالی این تنگه قرار دارند و ریختن آن‌ها به داخل تنگه سبب شده است تا حوضچه‌هایی متعدد به‌وجود آیند. تنگه رغز در جنوب استان فارس و در منطقه فسارود قرار دارد. برای این‌که بتوانید به این تنگه برسید، باید حدود ۳ کیلومتر پیاده‌روی کنید. اغلب گردشگران بر این باور هستند که اگر دسترسی به تنگه رغز سخت‌تر هم بود، باز هم ارزشش را داشت؛ به‌خصوص هنگامی‌که اولین چشم‌انداز از بلندترین آبشار این تنگه که ۶۵ متر ارتفاع دارد نمایان می‌شود.

دره کال‌جنی

اگر به مناطق کویری علاقه دارید، دره کال‌جنی یکی از بهترین انتخاب‌ها خواهد بود. این دره که حوالی شهرستان طبس استان خراسان جنوبی قرار دارد، به‌واسطه جریان آب و فرسایشی که این جریان در طول چندین هزار سال ایجاد کرده، به‌وجود آمده است. کف این دره معمولا مرطوب بوده و در بعضی از نقاط نیز حوضچه‌های کوچکی وجود دارند. دقت داشته باشید که به‌هیچ‌عنوان داخل دره کال‌جنی کمپ برپا نکنید. چراکه در‌صورت بارش باران، این امکان وجود دارد که جریان آب ایجاد شود. اگر شما نیز می‌خواهید از دره کال‌جنی یا هر کدام از سایر مناطق آرامش‌بخش ایران دیدن کنید، می‌توانید در پیش فروش قطار شرکت کرده و بلیط موردنظرتان را از چند هفته زودتر خریداری کنید.

خرید بلیط قطار از وب‌سایت فلای تودی

تفاوتی ندارد که قصد تهیه بلیط قطار رفت و برگشت را داشته باشید یا این‌که بخواهید در پیش فروش بلیط قطار شرکت کنید؛ در‌هرصوت، می‌توانید به وب‌سایت فلای تودی مراجعه کرده و با چند کلیک ساده، سفری خاطره‌انگیز را برای خود رقم بزنید. فلای تودی یکی از بهترین آژانس‌های مسافرتی آنلاین کشور است که از سال ۱۳۹۵ تاکنون فعال بوده و در تمامی این سال‌ها توانسته است رضایت اغلب کاربران را نسبت به خود جلب کند. لازم به ذکر است که خدمات این وب‌سایت به فروش بلیط قطار محدود نشده و این امکان وجود دارد که تمامی ملزومات سفر به هر یک از نقاط جهان را در سریع‌ترین زمان ممکن از فلای تودی دریافت کنید.

بدون نظر

ورود