مقام‌ های بلندپایه کشورهای مختلف که در سانحه هوایی جان باختند + اینفوگرافیک

مقام‌ های بلندپایه کشورهای مختلف که در سانحه هوایی جان باختند + اینفوگرافیک

در اینفوگرافیک زیر، فهرست مقام‌های بلندرتبه کشورهای مختلف که در طول تاریخ در سانحه هوایی جانشان را از دست دادند را مشاهده خواهید کرد.

۱. آروید لیندمن، نخست وزیر سوئد (۱۹۳۶)

سالومون آروید لیندمن، دریاسالار سوئدی بود که دو بار نخست وزیر سوئد شد. او یک سیاستمدار محافظه کار با نفوذ بود. در ۹ دسامبر ۱۹۳۶، لیندمن در یک حادثه غم انگیز هوایی جان خود را از دست داد. هواپیمای داگلاس دی سی-۲ او در نزدیکی فرودگاه کرویدون در بریتانیا، اندکی پس از برخاستن، در مه غلیظ به خانه‌ها برخورد کرد و او جان خود را از دست داد.

۲. رامون مگسیسی، رئیس جمهور فیلیپین (۱۹۵۷)

رامون مگسیسی، هفتمین رئیس‌جمهور فیلیپین، به‌خاطر موضع‌گیری قوی ضد فساد و جذابیت های عوام گرایانه اش معروف بود. ریاست جمهوری او در ۱۷ مارس ۱۹۵۷ به طور ناگهانی به پایان رسید. هواپیمای C-47 او به کوهی بزرگ در شهر سبو برخورد کرد و سقوط نمود. از ۲۵ مسافر آن هواپیما تنها یک نفر زنده ماند. 

۳. نریو راموس، رئیس جمهور برزیل (۱۹۵۸)

نریو راموس، که برای مدت کوتاهی به عنوان رئیس جمهور موقت برزیل خدمت کرد، در ۱۶ ژوئن ۱۹۵۸ درگذشت. راموس در حال سفر با هواپیمای مسافربری بود که این هواپیما در نزدیکی فرودگاه بین المللی کوریتیبا آفونسو پنا در ایالت پارانا سقوط کرد و او درگذشت. 

۴. عبدالسلام عارف، رئیس جمهور عراق (۱۹۶۶) 

عبدالسلام عارف، دومین رئیس جمهور عراق، نقش مهمی در انقلاب ۱۹۵۸ ایفا کرد. او توانست سلطنت خاندان هاشمی را سرنگون کند. در ۱۳ آوریل ۱۹۶۶، عارف بر اثر سقوط جنگنده نیروی هوایی عراق، که در آن نشسته بود،  در نزدیکی بصره جان خود را از دست داد. برادرش عبدالرحمن عارف به عنوان رئیس جمهور موقت، جانشین او شد.

۵. امبرتو کاستلو برانکو، رئیس جمهور برزیل (۱۹۶۷)   

برانکو  بیست و ششمین رئیس جمهور برزیل و یکی از چهره های کلیدی دیکتاتوری نظامی برزیل بود که در ۱۸ ژوئیه ۱۹۶۷ بر اثر سانحه هوایی درگذشت. درگذشت او با جنجال های زیادی همراه شد و تئوری های توطئه زیادی حول آن به وجود آمد.

۶. سانجی گاندی، رهبر کنگره هند (۱۹۸۰) 

سانجی گاندی، پسر نخست وزیر سابق ایندیرا گاندی، در ۲۳ ژوئن ۱۹۸۰ درگذشت. زندگی سانجی با از دست دادن کنترل هواپیمای شخصی اش در فرودگاه صفدرجونگ دهلی به پایان رسید. 

۷. رشید کرامی، نخست وزیر لبنان (۱۹۸۷)

رشید کرامی، نخست وزیر لبنان، یکی از چهره های برجسته در طول جنگ داخلی لبنان بود. او در اول ژوئن ۱۹۸۷، بر اثر انفجار یک بمب در هلیکوپترش در مسیر بیروت کشته شد. تعدادی دیگر از سرنشینان بالگرد زخمی شدند.

۸. محمد ضیاءالحق، رئیس جمهور پاکستان (۱۹۸۸) 

ژنرال محمد ضیاءالحق، ششمین رئیس جمهور پاکستان، در ۱۷ اوت ۱۹۸۸ درگذشت. هواپیمای سی-۱۳۰ هرکولس وی اندکی پس از بلند شدن از باهاوالپور سقوط کرد. علت سقوط هواپیمای او همچنان یک راز است. برخی معتقدند هواپیمای او به عمد دستکاری شده بود تا سقوط کند. 

۹. مدهاوراو اسکیندیا، سیاستمدار هندی و رهبر کنگره (۲۰۰۱)

مدهاورائو سیندیا، سیاستمدار برجسته هندی و رهبر کنگره هند، در ۳۰ سپتامبر ۲۰۰۱ در یک سانحه هوایی جان باخت. این سانحه در نزدیکی ماینپوری رخ داد.  هواپیمای اسکیندیا در هوا آتش گرفت و منفجر شد. 

۱۰. سباستین پینیرا، رئیس جمهور شیلی (۲۰۲۴) 

سباستین پینیرا، رئیس جمهور سابق شیلی در فوریه ۲۰۲۴ درگذشت. هلیکوپتر پینیرا به دریاچه ای در جنوب شیلی سقوط کرد و این حادثه منجر به مرگ وی گردید. او یک چهره مهم در سیاست شیلی بود و دو دوره غیر متوالی به عنوان رئیس جمهور شیلی فعالیت کرد.

منبع: خبر فوری
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۴ نظر

ورود

  • ضد اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳

    عجب
    کشته؟! آره؟!!
    باشه روزیاتو یادمون میمونه

  • ... اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳

    بخاطر اشتباه انسانی بود پس شهادت حساب نمیشه

  • علی ع اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳

    کشته شده دیگه ، غرق که نشده
    یه کارمند دولت بوده که حین کار کردن تصادف کرده
    در راه خدا و با اسلحه که نبوده…. شام داده ، رای اورده ، حقوق و مزایا میگرفته. مفتی و در راه خدا نبوده کار کردنش