همه چیز درباره‌ی کامران نجف زاده؛ از ۲۰:۳۰ تا آمریکا و بازگشت به ایران

همه چیز درباره‌ی کامران نجف زاده؛ از ۲۰:۳۰ تا آمریکا و بازگشت به ایران

 کامران نجف زاده خبرنگار صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران بود که بیشتر به خاطر خبرنگاری بخش ۲۰:۳۰ مشهور شد. وی پس از سال ها مأموریت در آمریکا زمانی که به ایران بازگشت از تصمیم خود برای خداحافظی با عرصه ی خبرنگاری خبر داد. او سال گذشته برنامه گفتگو محور «برمودا» را در شبکه نسیم اجرا کرد.

بیوگرافی کامران نجف زاده

کامران نجف‌ زاده متولد ۲۹ اردیبهشت ۱۳۵۸ در تهران، خبرنگار سابق و مجری است. فارغ التحصیل لیسانس رشته مهندسی کشاورزی از دانشگاه آزاد کرج می باشد که به جز خبرنگاری، روزنامه نگار بوده، نویسندگی کرده و تجربه بازیگری هم دارد و مدتی ساکن آمریکا بود.

خانواده و کودکی

کامران نجف‌ زاده متولد خیابان ستارخان تهران و فرزند اول یک خانواده پنج نفری است. بر خلاف نام فامیلی اش اهل نجف عراق نیست، می گوید از وقتی خیلی بچه بودم میکروفن دستم می گرفتم و از پدر بزرگ و مادر بزرگم سوال می کردم.

ازدواج کامران نجف‌ زاده

این مجری مشهور که با اخبار جنجالی شناخته می شود ازدواج کرده و یک پسر بازیگر بنام «امیرکیان» دارد که او نیز سال ۱۳۹۳ در فیلم «شکاف» بازیگری را تجربه کرد.

شروع فعالیت کامران نجف زاده

کامران نجف زاده

علاقه اش به نوشتن باعث شد گهگاهی در روزنامه کیهان بنویسد. در سال ۱۳۷۵ وقتی ۱۷ ساله بود سردبیر نشریه ای بنمام «آرمان» شد و سپس بعنوان سردبیر سال ۷۸ – ۷۹ در چند نشریه ورزشی فعالیت داشت.

ورود به تلویزیون کامران نجف زاده

کامران نجف زاده از طریق پیشنهاد یکی از دوستانش در سال ۱۳۸۱ وارد واحد مرکزی خبر شد و از سال ۱۳۸۴ علاوه بر خبرنگاری اولین تجربه خود را بعنوان گوینده خبر در بخش خبری ۲۰:۳۰ تجربه کرد.

واقعیت اخراج از فرانسه

کامران نجف زاده

او تابحال به عنوان خبرنگار در کشورهای نظیر عراق، آمریکا مصر، فرانسه و … حضور داشته است.

او شهریور ۱۳۸۸ بعنوان خبرنگار به پاریس رفته اما ۱۸ ماه بعد در اسفند ۱۳۸۹ بدلیل اخراج همتای فرانسوی وی در ایران، از خاک فرانسه اخراج شد.

عده ای اخراج او را تهیه اخباری علیه منافع فرانسه عنوان کردند!

نویسندگی کتاب

کامران نجف زاده بعد از اخراج از فرانسه کتابی بنام خبرنگار ژنرال دوگل منتشر کرد که با استقبالی ازش نشد حتی شهرداری وقت تهران ۱۲ هزار نسخه از این کتاب را خرید که بنا به گفته روزنامه ایران هنوز هم در انبارهای مترو خاک میخورد.

بازیگری کامران نجف زاده

در سال ۱۳۹۴ در فیلم «بادیگار» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا نقش کوتاهی را ایفا کرد که پرویز پرستویی، مریلا زارعی و بابک حمیدیان از چهره های مشهور آن فیلم بودند.

سفیر بهزیستی

کامران نجف زاده

آقای خبرنگار در سال ۱۳۹۰ بعنوان سفیر بهزیستی معرفی شد و با فعالیت های خود یک سال بعدش بعنوان سفیر طلایی کودکان و سالمندان این سازمان نام گرفت.

فشار به خاطر گورخر

کامران نجف زاده: «یکبار گزارشی پخش کردیم درباره دو گورخر نر در آستانه انقراض که آنها را نگه داشته بودند تا زاد و ولد کنند و بعد از دو سال متوجه شدند هر دو نر هستند. با پخش کردن همین گزارش فشارهای زیادی به ما وارد شد.»

کامران نجف زاده و ماموریت به آمریکا

کامران نجف زاده

تنها یک روز پس از بازگشت جیسون رضاییان خبرنگار ایرانی – آمریکایی به کشورش کامران نجف‌ زاده هم ۲۸ دی ۱۳۹۴ برای شروع ماموریت خبری‌ اش از سوی صدا و سیما راهی آمریکا شد.

روادید نجف زاده هم مانند نوباوه و غرقی نمایندگان اسبق صدا و سیما در نیویورک از نوع سی ۲ یعنی یکبار ورود است و از ۲۵ مایلی سازمان ملل هم نمی تواند خارج شود.

مصاحبه کامران نجف زاده با عراقچی

نجف زاده: «یک بار در حال برگزاری مذاکرات سه و نیم چهار صبح بود که به آقای عباس عراقچی پیامک دادم و از او خواستم بیاید پایین هتل کوبورگ تا با او مصاحبه کنم، او هم سرانجام موافقت کرد و برای مصاحبه آمد. من فکر می‌کردم چقدر موفقم که دارم با او حرف می‌ زنم، ناگهان خانمی که خبرنگار رسانه خارجی بود انگار از بین شمشادها پیدا شد و او هم آمد و مصاحبه کرد.»

بازگشت از آمریکا

کامران نجف زاده

در دوم مرداد ۱۴۰۱ پیمان جبلی رئیس صدا و سیما آقای علی رجبی خبرنگار ارشد صدا و سیما را جایگزین کامران نجف زاده در دفتر نمایندگی صدا و سیما در نیویورک کرد.

به این ترتیب ماموریت ۷ ساله این خبرنگار که بیشتر گزارش اخبار حاشیه ای از آمریکا داشت، به پایان رسید با این حال مدتی شایعه پناهندگی وی نیز پخش شد که صحت نداشت.

قهر و جدایی کامران نجف زاده از سازمان؟!

کامران نجف زاده بعد از بازگشت از آمریکا دیگر در قامت خبرنگار کار نکرد تا اینکه در ویژه برنامه سال تحویل شبکه نسیم در فروردین ۱۴۰۲ رسما اعلام کرد دوران خبرنگاریش تمام شده است.

او بعدا گفت اگر به عقب برگردم نمی‌ خواهم تجربه‌ های مشابه داشته باشم و به نظرم به جامعه امید دادن مهم و با ارزش است.

برخی نیز مدعی شدند او به دلیل داشتن گرین کارت آمریکا از خبرنگاری کنار گذاشته شده است، با این حال خودش واکنشی به این خبر نشان نداد.

بازگشت با برمودا

کامران نجف زاده

کامران نجف زاده بعد از کاشت مو در ۳۰ دی ماه ۱۴۰۲ با اجرای برنامه «برمودا» در شبکه نسیم به قاب تلویزیون بازگشت اما اینبار دیگر او خبرنگار نیست و کسی را بازخواست نمی کند و به عنوان مجری برنامه، گفت گوهای خودمانی می کند.

پرسپولیسی

کامران نجف‌ زاده و پسرش امیرکیان به شدت طرفدار پرسپولیس هستند و در زمان حضور در ایران برخی دیدارهای این تیم را از استادیوم پیگیری می کردند.

دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • محمود خرداد ۴, ۱۴۰۳

    شما را بخدا اینقدر افراد را بزرگ جلوه ندهید، کامران نجف زاده وقتی آمریکا بود با کمال پرروئی آب و نان آنجا را میخورد و حقوق های نجومی پولهای بادآورده و حق مأموریت خارج از صداوسیما ودر واقع از جیب مردم نگون بخت ما میگرفت و در آن دیار غرب خوشگذرانی میکرد و هر از گاهی برای خوش رقصی برای اربابانش به آمریکائیها ، در اخبار سراسری بعنوان خبرنگار صدا و سیما به آنها فحش و ناسزا می‌گفت تا اینکه اورا مانند فرانسه بیرون کردند و به آغوش ,,,بازگشت وچون از مهره های …بود کار راحتر و نان و آبدارتری به او دادند ! .