ایستگاه مترو در چین در عمق ۱۱۶ متری از سطح زمین

ایستگاه مترو در چین در عمق ۱۱۶ متری از سطح زمین

عمیق‌‌ ترین ایستگاه مترو در عمق ۱۱۶ متری زمین واقع است و بسیاری از افراد تنها برای تجربه کردن حضور در این نقطه از عمق زمین به آنجا می‌روند.

ایستگاه متروی Hongyancun در چونگ‌چینگ چین، عمیق‌‌ترین ایستگاه مترو در جهان است که در عمق ۱۱۶ متری از سطح زمین احداث شده است.

مسافران این ایستگاه معمولاً در مسیر رسیدن از سطح زمین به آنجا که از طریق آسانسور انجام می‌شود، دچار انسداد گوش و اکثر آنها برای مدتی دچار مشکلاتی در فشار هوای داخل گوش می‌شوند، امری که در حین پرواز هواپیما رایج است.

به گفته مسئولان، این ایستگاه چون روی یک تپه قرار گرفته است، کارگران مجبور شده‌اند برای همترازی آن با خط ریلی معادل ۴۰ طبقه در عمق زمین حفاری کنند.

مسافران نیز برای خروج از ایستگاه باید ۳۸ دقیقه وقت صرف کنند، در حالی که برخی از آنها تاکید کردند زمان خروج از ایستگاه به آنها احساس کوهنوردی دست می‌دهد.

کار احداث این ایستگاه در سال ۲۰۲۲ آغاز و بعد از ۴۰۰ روز فعالیت شبانه‌روزی افتتاح شد. به دلیل عمق زیاد این ایستگاه، بیشتر مسافران آن گردشگرانی هستند که دنبال رسیدن به عمیق‌‌ترین ایستگاه مترو در جهان و تجربه حضور در این نقطه از عمق زمین سوار این خط می‌شوند.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود