مشخصات و قابلیت‌های خودروی گشت زنی ضد مین SandCat + ویدیو

مشخصات و قابلیت‌های خودروی گشت زنی ضد مین SandCat + ویدیو

SandCat یک خودروی گشت زنی سبک مقاوم در برابر مین است که توسط شرکت پلاسان برای اسرائیل ساخته شده است. پلاسان این خودرو را در نمایشگاه بین المللی دفاع و امنیت زمینی و هوایی یوروساتوری که در ژوئن ۲۰۱۸ برگزار شد رونمایی کرد.

خودروی نسل چهارم SandCat پلاسان، برای پشتیبانی از طیف وسیعی از ماموریت‌ها از جمله اجرای قانون، گشت مرزی، نبرد نیرو‌های ویژه و درگیری مسلحانه طراحی شده است.

این خودروی سبک مقاوم در برابر مین جدیدترین عضو خانواده SandCat است که اولین بار توسط پلاسان در سال ۲۰۰۵ معرفی شد. خانواده SandCat از خودرو‌های زرهی ۴×۴ دارای سابقه اثبات شده قابلیت اطمینان، دوام، ظرفیت و قابلیت‌های ماموریتی هستند.

طراحی و ویژگی‌های خودروی گشت ضد مین SandCat

SandCat دارای طراحی کاملاً ساختاری مونوکوک و بدون شاسی است که محافظت عالی از مین در زیر بدنه را ارائه می‌دهد. طول این خودرو ۵.۹۴ متر و عرض آن ۲.۳ متر است و می‌تواند دو خدمه و شش سرباز را در پیکربندی استاندارد ۲+۲+۴ در خود جای دهد. فاصله بین دو محور و عرض مسیر خودرو به ترتیب ۳.۴۶ و ۱.۹۹ متر است.

این وسیله نقلیه پنج در دارای وزن ناخالص ۹۳۰۰ کیلوگرم است و می‌تواند حداکثر ۱۱۰۰ کیلوگرم بار را بر اساس سطح حفاظت، تجهیزات اختیاری حمل کند.

خودروی گشت زنی سبک مقاوم در برابر مین مدولار جدید مجهز به سیستم تهویه مطبوع دو منطقه‌ای استاندارد، سیستم‌های ارتباطی و سیستم‌های اختیاری اطفاء حریق و آگاهی از موقعیت است.

سایر تجهیزات اختیاری شامل سیستم موقعیت یابی جهانی، نگهدارنده تفنگ، دوربین دید عقب خارجی، سطح سقف ضد لغزش، کف شناور، بالشتک، وینچ الکتریکی، برجک چرخشی و کیت محافظ توپچی است. میله‌های ضد شورش در تمام پنجره‌های روی شیشه جلو را می‌توان برای محافظت بیشتر اضافه کرد.

حفاظت از خود و تسلیحات SandCat

خودروی گشت سبک مقاوم در برابر مین SandCat با رعایت استاندارد‌های STANAG ۴۵۶۹ سطح بالایی از حفاظت را برای خدمه و سربازان ارائه می‌دهد. این وسیله نقلیه دارای صندلی‌های انفجاری کاهش‌دهنده انرژی است و از STANAG ۴۵۶۹ سطح ۲a/۲b در برابر گلوله‌های ۷.۶۲ میلی‌متری، قطعات و انفجار مین محافظت می‌کند.

با ارتقاء سطح حفاظتی به استانگ ۴۵۶۹ سطح III می‌توان بقای خودرو را بیشتر افزایش داد. با این حال، ارتقای زره ​​اختیاری مشمول محدودیت‌های وزن ناخالص خودرو است.

در این خودرو شش پورت شلیک برای سربازان در نظر گرفته شده است تا سربازان بتوانند سلاح‌های انفرادی خود را از داخل خودرو شلیک کنند. خودروی گشت زنی سبک مقاوم در برابر مین همچنین مجهز به در‌های دوگانه با قفل جنگی، صندلی‌های کاهش دهنده انرژی و سیستم فیلتراسیون هسته ای، بیولوژیکی و شیمیایی است تا از محافظت برتر خدمه اطمینان حاصل کند.

این وسیله نقلیه دارای سلاح‌های نصب شده روی سقف است که می‌توان آن‌ها را به صورت دستی و همچنین از راه دور کنترل کرد.

موتور و تحرک SandCat

SandCat مجهز به یک موتور ۶.۷ لیتری V۸ OHV ۳۳۰ اسب بخاری فورد است که به سیستم گیربکس شش سرعته اتوماتیک TorqShift مجهز به فناوری سلکت شیفت متصل شده است. نسبت قدرت به وزن خودرو ۳۵.۵ اسب بخار بر تن است.

حداکثر سرعت این خودرو ۱۱۰ کیلومتر در ساعت است، در حالی که ظرفیت مخزن سوخت آن ۱۵۰ لیتر است که مسافتی بین ۵۰۰ تا ۷۵۰ کیلومتر را تضمین می‌کند. با سیستم چهار چرخ متحرک، این وسیله نقلیه تحرک با ثبات و چابکی را در زمین‌های ناهموار ارائه می‌دهد.

SandCat مجهز به فرمان هیدرولیک با چرخش مجدد، لاستیک‌های ۳۳۵/۸۰ R ۲۰، ترمز‌های دیسکی و سیستم ترمز ضد قفل به همراه سیستم کنترل پایداری الکترونیکی چهار چرخ اختیاری است.

سیستم تعلیق ارتقا یافته، با فنر‌های مارپیچ در جلو و فنر‌های ورقه‌ای در عقب، خودرو را قادر می‌سازد تا از سطوح ناهموار عبور کند و در عین حال راحتی سواری را برای سرنشینان فراهم کند.

SandCat فاصله ۳۷۰ میلی متری از سطح زمین و ۲۸۰ میلی متر در زیر محور را ارائه می‌دهد. این خودرو می‌تواند شیب‌ها و شیب‌های جانبی ۶۰ درصد را کنترل کند و از پله‌های عمودی با ارتفاع ۴۵۷ میلی‌متر بالا برود. زاویه نزدیک شدن و خروج خودرو به ترتیب ۳۸ درجه و ۳۰ درجه است.

این وسیله نقلیه را می‌توان با هواپیما‌های ترابری هرکولس C-۱۳۰ و سایر هواپیما‌های سایز بزرگ از طریق هوا به مکان‌های ماموریت منتقل کرد.

مشخصات کلی فنی SandCat

نوع خودرو: خودروی گشت مقاوم در برابر مین

سازنده: پلاسان

ظرفیت مسافر: هشت

حداکثر سرعت: ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت

وزن ناخالص وسیله نقلیه: ۹۳۰۰ کیلوگرم

ظرفیت ترابری: ۱۱۰۰ کیلوگرم

بدون نظر

ورود