شهاب اسفندیاری کیست؟ رئیس دانشگاه صداوسیما و رفیق وحید جلیلی

شهاب اسفندیاری کیست؟ رئیس دانشگاه صداوسیما و رفیق وحید جلیلی

شهاب اسفندیاری ، رییس دانشکده صداوسیما که در برنامه بحث کارشناسی حوزه فرهنگی صداوسیما در مقابل مسعود پزشکیان حضور داشت با طرح اتهاماتی علیه دکتر محمد فاضلی سرآغاز تنش جدی در این برنامه شد. با بیوگرافی شهاب اسفندیاری بیشتر آشنا شوید.

بیوگرافی شهاب اسفندیاری

بیوگرافی شهاب اسفندیاری

شهاب اسفندیاری متولد سال ۱۳۵۶ و زاده اصفهان است. از چهره‌هایی که با حضور وحید جلیلی برادر سعید جلیلی در صداوسیما به عنوان قائم مقام پیمان جبلی- رییس سازمان صداوسیما- در جایگاه ریاست دانشکده صداوسیما که در سال ۱۳۹۵ به آن گمارده شده بود، تثبیت شد و از این جهت بسیاری او را از نیروهای منتسب به حلقه وحید جلیلی معرفی می‌کنند.

تحصیلات

بیوگرافی شهاب اسفندیاری

بر اساس روزمه منتشر شده از او، اسفنداری دارای مدرک کارشناسی کارگردانی سینما، کارشناسی ارشد سینما و دکتری رشته «نظریه انتقادی و مطالعات فیلم» است. او مدرک فوق لیسانس خود را از دانشگاه هنر و مدرک دکتری خود را از دانشگاه ناتینگهام انگلستان اخذ کرده است.

سوابق کاری

به نظر می رسد تنها روزمه اسفندیاری پیش از رسیدن به ریاست دانشگاه صداوسیما، مدیریت امور تامین برنامه شبکه اول صداوسیما از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۲، مدیریت گروه فیلم و سریال شبکه ۳ بین سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ استادیاری دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر و مدیریت گروه سینما در این دانشگاه بین سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵ باشد.

او در همان سال ۱۳۹۵ در «شورای بازبینی فیلم های سینمایی» عضو بوده و مدیریت «بخش علمی و آموزشی جشنواره جهانی فیلم فجر» را بر عهده داشته است.

کتاب‌های «سینمای مقاومت»، «اکران فیلم خارجی؛ فرصت و تهدیدها برای سینمای ملی»، «دیده بان»، «دولت چگونه به سینما کمک می کند» از جمله آثار اسفندیاری است.

دیجیاتو
۱۲ نظر

ورود

  • مهدی تیر ۲, ۱۴۰۳

    آقای پزشکیان پس چرا شما ها تو مجلس رأی به گشت ارشاد دادید؟
    الان چیز دیگری می گویید پبه کردن دیگران می اندازید.
    حجاب قانون کشور . قانون خدا. و سنت و فرهنگ همه اقوام ایرانی.ترک وکرد وبلوچ و عرب و فارس و ترکمن و سیستانی است . وهر مسلمان و یهودی و نصاری حجاب دارد.
    دودستگی ایجاد نکنید. دو روز ریاست حق رابگید.
    چقدر مرد خانه وزن خانه وپدرو مادر از این بی حجابی اولاد هلشون عصبی ومریض شدند. خودت که خدا رو شکر بچه هات محجبه هستند و برای دیگران نسخه دیگری می پیچی؟ این بی حجابی متاسفانه به روسری ختم نمیشه . بسیاری از آسیب های اجتماعی و تزلزل خانواده ها و به باد رفتن ناموس خانواده ها را در پی دارد از خدا بترس .

  • جواد تیر ۲, ۱۴۰۳

    وی چیزی که ندارد ، اطلاع از اصول حفظ روابط عمومی و انسانی است . بیشتر مسایل شخصی مطرح کرد. تا ….

  • رضا تیر ۲, ۱۴۰۳

    یه آدم مزخرف مثل هم حزبیهاش

  • ح تیر ۲, ۱۴۰۳

    نظر سنجی خودکار انتخاب میکند خودم موقع رأی دادن به دیگری رأی دادم لحظه آخر اعتقادی ندارم نظر سنجیاز نظر مقام معظم رهبری فرزانه و نظام جمهوری اسلامی ایران….مرگ بر اسرائیل کودک کش و حامیانش….. و همه ریاست جمهوری اسلامی ایران شرکت کردند واضح می‌دونن دغدغه اصلی مردم فقرا مستعضفان معلولان قشر ضعیف و صادق شفاف سازی در معشیت کرونی کمر شکن لحظه به لحظه ثانیه به ثانیه قیمت ها عوض میشوند هست از ریاست جمهوری اسلامی ایران هرکسی باشد فرق بین فقرا مستعضفان معلولان قشر ضعیف و سروتمندان فرق نگذارد همه یکسان ببیند اکثرا معلولان بدون خونه اجاره نشین اندک ماهانه و شرمنده زنو بچه ها شون هستند ماده ۲۷ معلولان خیلی وقت است در مجلس و دولت چندین سال است اجرا شده ولی خبری نیست اجرایش کمک کنید حامی فقرا قشر ضعیف محرومان از جنس مردم باشید مثل حضرت علی علیه السلام پیامبر خدا همیشه در صحنه محرومان میدید و حامیانش بود لطفاً لطفاً وعده‌های انتخاباتی ندید بخاطر رأی جمع آوری درد فقرا الان معشیت است تنها معشیت کرونی کمر شکن کمرم مردم مخصوصا معلولان شکسته همیشه شرمنده خانواده هستند و آرزوی مرگ میکنیم شرمنده زنو بچه ها نشیم دست خالی پیش خانواده رفتن فکرش بکن ممنون اشتراک بگذارید شاید مسعلولان محترم واقعا ببینند کسی رأی بدیم دغدغه مردم الان معشیت است بدونه شرمنده زنو بچه ها نشیم واقعیت از جنس مردم صادق با مردم درد فقرا بدوند و پیگیر باشد دنبال کاراش آیا چنین برخورد کردند فقرا محرومان مردم زجر کشیده منم بلدم وعده بدم در عمل نشان بدید حضرت علی علیه السلام القو بکیرید محرومان چطور بودند واقعا تاکی محرومان نادیده بگیرید یاید دنیا دو روزه شاید فردا نباشیم انشالله هرکس انتخاب شد چنین عمل خواهد نمود مردمی از جنس مردم رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران همش تاکید می‌کنند درد مردم برسید صادق باشید با فقرا حقیقت امروز نگاه میگردید رهبری میکفتند زندانی بدهکار هر چقدر زندان بمونت فایده ندارد کاری انجام باید کرد حقیقت میکفتن مثل ایشان باشید مردمی از جنس مردم فقرا صادق وعدالت برقرار کنید کسی آسیبی نبیند بدون خونه اجاره نشین اندک ماهانه معلولان زندگی معیشتی گمرمون شکسته ببینید اینا واقعا در آخرت جوابگو خواهید بودظلم در حق فقرا خدا بیننده است و نظاره‌گر رقیق بازی نشد حامی فقرا والله

  • علی تیر ۲, ۱۴۰۳

    ای کاش آقای فاضلی به جای پرتاب میکروفن از اعتیاد و مصرف مخدر و تاثیر آن بر رنگ لب و صورت و حالت چشمها بحث میکرد و توضیح میداد که این اعتیاد ه که باعث میشه طرف وجدان و شرف خودشو زیر پا بزاره ودر مناظره ای که به عنوان کارشناس حتما باید بی طرف باشه ،شروع به تخریب دیگری و مباحثی نماید که در موضوع برنامه اصلا موضوعیتی نداشت

  • ابراهیم تیر ۲, ۱۴۰۳

    پاچه خواری بیش نیست، تاریخ ایران پر است از چاپلوسان و پاچه خوارهایی چون ایشان، در حقیقت برده ای بیش نیست، برده دنیا طلبی و قدرت طلبی خودش است.

  • نگار تیر ۳, ۱۴۰۳

    آقای پزشکیان یکی از طرفداران تاسیس گشت ارشاد در مجلس بودند و حرمتی برای زن و آزادی او قاءل نیستند تفکر خشک ایشان و امثال ایشان به استناد به برداشت های خود از یک روایت معتقد هستند که مملکتی که زنان بر آن حکومت کنند سرزمین بد بختان است .
    عصبانیت و خشونت ایشان در مواجهه با مردم مثل همان کشاورز اصفهانی و انتخاب مشاوران پر حاشیه از تفکرات لیبرالی ایشان نشات می گیرد همان تفکری که معتقد است فقط سرمایه دارن حق حیات دارند و بقیه مردم اهمیتی ندارند تفکری که مردم عوام را روز به روز فقیر تر و سرمایه داران را روز به روز ثروت مند تر می پسندد .اگر چه ایشان از پاسخ به سوال در مورد نظریه ترکیست طفره رفتند ولی به صحبت هایی که همواره در سخنرانی های خود ایراد نمودند بی اعتقاد به ایران قوی و معتقد به توران جهانی و مقتدر هستند. امیدوارم دست ایشان و هم مسلکانشان از ایران ایرانی دور باشد .