تجربه بی نظیر دوچرخه سواری در نقاط مختلف تهران

تجربه بی نظیر دوچرخه سواری در نقاط مختلف تهران

تهران را باید پرجمعیت‌ترین کلان‌شهر ایران دانست که همیشه ترافیک گریبان ساکنانش را می گیبرد. عده زیادی از افراد تصمیم می‌گیرند برای فرار از این ترافیک به جای استفاده از وسایل نقیه موتوری، از دوچرخه استفاده کنند اما عده زیاد دیگری هم ترجیح می‌دهند دوچرخه‌سواری را در یک محیط زیبا و آرام و در جای مخصوص خودش انجام دهند. در هر حال این ورزش آنطورکه مشخص است محبوبیت زیادی در میان پایتخت‌نشین‌ها دارد. در چهار گوشه شهر تهران، تعداد زیادی پارک مناسب برای دوچرخه‌سواری وجود دارد و بنابراین در هر جای این شهر که ساکن باشید، می‌توانید به یکی از این مسیرها و پارک‌ها بروید و لذت استفاده از دوچرخه هایتان را ببرید. در این مطلب قصد داریم این پارک‌ها را به شما معرفی کنیم. اگر علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

مسیرهای دوچرخه سواری در شمال تهران

در شمال تهران به دلیل آب و هوای مناسب‌تری که نسبت به دیگر نقاط این کلان‌شهر دارد، دوچرخه‌‌سواری لذت‌بخش‌تر خواهد بود. البته از آنجایی که بیشتر مسیرهای دوچرخه‌سواری در این نقطه از تهران شیب‌دار است، شما باید از یک دوچرخه مناسب استفاده کنید. برخی از بهترین پارک‌ها و مسیرهای دوچرخه‌سواری در شمال تهران به شرح زیر هستند:

بوستان نیاوران: بوستان نیاوران به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین پارک‌های تهران، مکان مناسبی برای دوچرخه‌سواری محسوب می‌شود. البته این پارک دارای مسیر مخصوص و مستقل برای دوچرخه‌سواری نیست اما در مسیر پیاده‌روی آن امکان دوچرخه‌سواری نیز وجود دارد.

دارآباد: دارآباد یک مسیر سخت اما هیجان‌انگیز برای دوچرخه‌سواری دارد. این مسیر در دل کوهستان قرار گرفته است و برای رسیدن به آن باید وارد اتوبان امام علی شوید. از آنجایی که این مسیر دوچرخه‌سواری کوهستانی است و شیب تندی دارد، بهتر است با دوچرخه کوهستانی وارد این مسیر شوید و قبلا تجربه انجام این ورزش را داشته باشید.

پارک جمشیدیه: پارک جمشیدیه نیز مکان مناسبی برای دوچرخه‌سواری در شمال شهر تهران محسوب می‌شود. جمشیدیه هم طبیعت بسیار زیبایی دارد و هم دارای امکانات رفاهی بسیار خوبی است. البته شیب این پارک نیز زیاد است و شاید دوچرخه‌سواری در آن برای همه راحت نباشد.

تجربه بی نظیر دوچرخه سواری در نقاط مختلف تهران

مسیرهای دوچرخه سواری در شرق تهران

کسانی که ساکن شرق تهران هستند می‌توانند در مسیرها و پارک‌های زیادی که در این منطقه وجود دارد، دوچرخه‌سواری کنند. برخی از مسیرهای دوچرخه‌سواری در شرق تهران به شرح زیر است:

بوستان بهشت مادران: این بوستان یکی از اصلی‌ترین مسیرها دوچرخه‌سواری در شرق تهران است. این بوستان در تقاطع رسالت قرار دارد باید بدانید از این مسیر فقط بانوان می‌توانند استفاده کنند و به همین دلیل استفاده از حجاب هم اختیاری است. البته اگر دوست دارید در کنار خانواده خود در این بوستان دوچرخه‌سواری کنید، باید روزهای تعطیل به این مکان مراجعه نمایید زیرا در روزهای تعطیل ورود همه به بوستان بهشت مادران آزاد است.

پارک جنگلی سرخه حصار: سرخه حصار یکی از زیباترین مسیرهای دوچرخه‌سواری در تهران است که در شرق این شهر قرار دارد و مردم این شهر این مکان را به‌خاطر طبیعت زیبایش به‌عنوان تفریحگاه استفاده می‌کنند. این پارک در زمان حکومت قاجاریه، شکارگاه خصوصی بوده است. شما می‌توانید با دوچرخه‌سواری در این طبیعت جنگلی از امکاناتی همچون آلاچیق، سرویس بهداشتی و بوفه استفاده نمایید.

جاده لشگرک: یکی دیگر از مسیرهای دوچرخه‌سواری در شرق تهران را می‌توانید در جاده لشگرک پیدا کنید. این مسیر مخصوص حرفه‌ای‌هاست زیرا جاده‌ای کوهستانی دارد و به خاطر شیبش آماتورها کمتر به سراغ آن می‌روند.

تجربه بی نظیر دوچرخه سواری در نقاط مختلف تهران

مسیرهای دوچرخه سواری در غرب تهران

در غرب تهران هم مسیرهای زیادی برای دوچرخه‌سواری وجود دارد که غرب‌نشین‌های پایتخت می‌توانند برای دوچرخه‌سواری به آنها مراجعه کنند. برخی از این مسیرها به شرح زیر هستند:

پیست الهام: پیست الهام در انتهای بلوار فردوس، در پارکی به همین نام قرار دارد. این پیست نسبتا طولانی و مجهز است و به خاطر دنج بودنش آرامش خاصی را به دوچرخه‌سواران هدیه می‌دهد.

پارک چیتگر: پارک چیتگر را باید یکی از معروف‌ترین مسیرهای دوچرخه‌سواری در غرب تهران دانست که خاطر طبیعت زیبایش نه تنها ساکنین غرب، بلکه همه شهروندان تهرانی برای دوچرخه‌سواری به آن مراجعه می‌کنند. جدا از پیست زیبای دوچرخه‌سواری، در این پارک امکانات خوبی هم در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

بوستان نهج البلاغه: بوستان نهج‌البلاغه هم یک مسیر طولانی دوچرخه‌سواری دارد. درواقع مسیر دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی این پارک یکی است. همچنین کسانی که دوچرخه‌ شخصی ندارند امکان کرایه این وسیله را در پارک نهج‌البلاغه دارد.

تجربه بی نظیر دوچرخه سواری در نقاط مختلف تهران

مسیرهای دوچرخه سواری در جنوب تهران

در جنوب تهران هم مسیرها و پارک‌های خوبی برای دوچرخه‌سواری وجود دارد که برخی از آنها به شرح زیر هستند:

پیست آزادگان: پیست آزادگان نه تنها یک مسیر دوچرخه‌سواری خوب در جنوب تهران است بلکه یکی از مهم‌ترین مسیرهای دوچرخه‌سواری در همه جای تهران است. زمان زیادی از افتتاح این پیست نمی‌گذرد و بنابراین امکانات بسیار خوبی دارد.

مجموعه ورزشی تختی: مجموعه ورزشی تختی را هم باید یکی از مسیرهای دوچرخه‌سواری بسیار خوب در جنوب تهران دانست. تختی یک مجموعه کامل ورزشی است که در آن فوتبال هم برگزار می‌شود. پیست دوچرخه‌سواری این ورزشگاه هم از استاندارد بسیار بالایی برخوردار است تا جایی که دوچرخه‌سواران حرفه‌ای برای تمرین مسابقه از آن استفاده می‌کنند.

آیا در مرکز تهران هم می‌توان دوچرخه‌سواری کرد؟

در مرکز تهران هم پارک‌های مناسب زیادی برای دوچرخه‌سواری وجود دارد که از میان آنها می‌توان به پارک لاله، پارک ملت، بوستان گفتگو و… اشاره کرد. برخی از این پارک‌ها مسیر مخصوص دوچرخه‌سواری ندارند اما در مسیر پیاده‌روی‌شان امکان انجام این ورزش هم هست.

آیا تهران شهر مناسبی برای دوچرخه سواری است؟

تهران شهری شلوغ، پر از جمعیت و پر از ماشین است و بنابراین دوچرخه را باید وسیله مناسبی برای فرار از ترافیک و جلوگیری از آلودگی هواست. همچنین این شهر پارک‌ها و پیست‌های بسیار زیادی برای دوچرخه‌سواری دارد که شاید امکاناتشان نسبت به مسیرهای دوچرخه‌سواری در شهرهای دیگر بیشتر باشد. بنابراین در پاسخ به این سوال که آیا تهران شهر مناسبی برای دوچرخه سواری است یا نه، باید پاسخ مثبت دارد. اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید. 

دیجیاتو
بدون نظر

ورود