روسای جمهور در تاریخ جمهوری اسلامی با چند درصد از آرا به ریاست جمهوری رسیدند؟ + اینفوگرافیک

روسای جمهور در تاریخ جمهوری اسلامی با چند درصد از آرا به ریاست جمهوری رسیدند؟ + اینفوگرافیک

طبق اعلام وزارت کشور در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، مجموعاً ۱۶،۳۸۴،۴۰۳ نفر، معادل ۵۳.۶ درصد از شرکت‌کنندگان به آقای مسعود پزشکیان رای دادند.

دور اول ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی با ۹۴.۵ درصد بیشترین و دور اول ریاست جمهوری روحانی با ۵۰.۷ درصد کمترین دوره ای بود که یک رئیس جمهور با آرای مردم به این سمت می‌رسد. 

همچنین از لحاظ تعداد رای، احمدی‌نژاد در دومین دولت خود با بیش از ۲۴ میلیون رای، بیشترین و هاشمی رفسنجانی نیز در دومین دولت خود با ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار رای کمترین میزان دریافت آرا را داشته‌اند.

منبع: خبر فوری
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • رای ندادم تیر ۱۶, ۱۴۰۳

    منکه رای ندادم. چرا؟
    سربازی یه پاسگاه تو یه بخش بودیم تو اصفهان. اسم نمیبرم. یه پژو ۴۰۵ تو پاسگاه بود فقط مختص بردن یه اخوند از بخش به روستا که نماز جمعه رو برگزار کنه. و فکر میکنین نماز جمعه چند نفر میومدن؟ روستایی که شاید ۳۰۰ نفر ساکن داشتن ولی ۱۰ تا میومدن. مسجد هم دست دو سه تا بسیج ساکن همون روستا بود که فقط ظهر و شب باز بود. سرایدار هم یه خانواده افغان بودن. تنها و تنها کسانی که تو اون روستا پول حلال در میاوردن همین خانواده افغان بودن که حتی فرشها رو با دست میشستن و زمستون دیدم. و حالا این …از این … بود. از اینا که به همه فحش میده. داد میزنه. تو جلو جمع ولی خودشو موجه میگیره و حدیث و حرف اسلام و قران میزنه. بارها سر من داد زد. فحش داد. فحشای ناموسی داد. یادش بخیر. سرگرد پاسگاه وقتی بهش گفتم گفتش که میخوایی در به درمون کنی؟ یه تراول ۱۰۰ تومنی در اورد گذاشت تو جیبم گفت بیخیال. چون گوشی رو تو جیبم گذاشتم و فیلم و ویس رگفته بوده ام و نشونش دادم به سرگرد.