در جدیدترین جزئیات شکایت آزار جنسی بلیک لایولی علیه جاستین بالدونی، جزئیات و اتهامات ناراحتکنندهای فاش شده است. لایولی، ستاره سریال «دختر سخنچین»، ادعا میکند که بالدونی در طول تولید فیلم با ما به پایان میرسد (It Ends With Us)، محیطی سمی برای کار ایجاد کرده و رفتارهای غیرقابل قبول از خود نشان داده است. این شکایتها شامل اقداماتی است که به گفته لایولی، به آزار روانی و فیزیکی منجر شده است. بالدونی این اتهامات را قویاً رد کرده است.
لایولی که حالا ۳۷ ساله است، از بالدونی، کارگردان و همبازی ۴۰ سالهاش، به خاطر رفتارهای نامناسب در محل کار شکایت کرده است. پیش از این، گزارشها حاکی از آن بود که بالدونی فیلمهای برهنه از زنان دیگر به لایولی نشان داده و به اعتیاد خود به پورن اشاره کرده و اظهاراتی نامناسب درباره وزن او، پدر مرحومش و دیگر اعضای تیم مطرح ساخته بود.
اما حالا جزئیات جدیدی از شکایت فاش شده که نشاندهنده رفتارهای حتی بدتر است. طبق اسناد دادگاه، بالدونی بدون هماهنگی قبلی یا تنظیم صحنهها، اقدام به ایجاد «صمیمیت فیزیکی بیش از حد» در یک صحنه فیلمبرداری کرده است. در یکی از این موارد، او صحنه بوسیدن لایولی را بدون آنکه نیاز باشد و با وجود اینکه لایولی به وضوح ناراحت بود در چند برداشت ضبط کرد.
در شکایت مطرح شده، همچنین آمده که بالدونی سؤالات جنسی نامناسبی از لایولی پرسیده است، از جمله اینکه آیا او و همسرش رایان رینولدز در هنگام رابطه جنسی بهطور همزمان به ارگاسم میرسند. لایولی این پرسش را دخالتآمیز دانسته و از پاسخ دادن به آن خودداری کرده است.
شکایت لایولی همچنین به تغییرات ناگهانی در فیلم اشاره دارد که بدون موافقت او به داستان افزوده شدهاند. بهطور مثال، صحنهای که در آن لایولی باید برهنه در مقابل دوربین ظاهر شود و یا صحنهای که شخصیت او باید در آن به اوج لذت جنسی برسد. این صحنهها هیچکدام در کتاب اصلی که داستان فیلم از آن اقتباس شده وجود نداشتند و به گفته لایولی، بدون مشورت و موافقت او وارد فیلم شدند. وقتی لایولی مخالفت کرد، بالدونی ادعا کرد که این صحنهها بهطور خاص برای نشان دادن دیدگاه زنانه به داستان اضافه شده است.
جنجالها به اینجا ختم نمیشود. تولیدکننده فیلم، جیمی هیث، نیز بهعنوان فردی که بهطور غیرمستقیم در ایجاد محیط سمی مؤثر بوده، مورد شکایت قرار گرفته است. به گفته لایولی، هیث او را تحت فشار قرار داده تا در صحنهای مربوط به زایمان، برهنگی خود را بهطور شبیهسازی شده نشان دهد. این صحنهها برخلاف توافقات قبلی، بدون حفاظتهای استاندارد صنعتی فیلمبرداری شدند.
به گفته لایولی، در یکی از مواقع، هیث وارد تریلر او شده و با وجود درخواست او برای صبر کردن تا زمانی که لباس بپوشد، به نگاه کردن به او ادامه داده است.
در حالی که این ادعاها باعث نگرانی و آزارهای روانی شدهاند، در یک جلسه در ژانویه ۲۰۲۴، استودیو Wayfarer برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، تصمیم به استخدام یک هماهنگکننده برای صحنههای حاوی برهنگی یا شبیهسازی رفتارهای جنسی گرفت. این تغییرات در پی یک سری جلسات میان لایولی، بالدونی، تیم تولید و حتی رایان رینولدز صورت گرفت.
اما نکتهای که جلب توجه میکند، پیامهای متنی فاش شده از تیم مدیریت بحران بالدونی است که نشان میدهند این تیم قصد داشتند با استفاده از یک کمپین رسانهای، اعتبار لایولی را به خطر بیندازند. این پیامها شامل جملاتی بودند که بهطور واضح به برنامهریزی برای نابودی شهرت لایولی اشاره داشتند.
در یکی از موارد، ملینا ناتان، یکی از اعضای تیم مدیریت بحران، اظهار میکند که میتواند هر کسی را «زیر خاک کند» اما تأکید دارد که نمیتوان این برنامهها را بهصورت مکتوب به بالدونی منتقل کرد، زیرا ممکن است به مشکل حقوقی منجر شود.
یکی از پیامها حاوی ایدهای بود برای انتشار اطلاعاتی در مورد سختگیریها و رفتار حرفهای لایولی در صحنه، بهطوری که او را فردی غیرقابل همکاری نشان دهد. در یک پیام دیگر، پیشنهاد شده که محتواهایی درباره لایولی در شبکههای اجتماعی پخش شود که او را «مشکلساز» معرفی کنند.
علاوه بر این، بالدونی در پیامهای خود نمونهای از یک کمپین در توییتر علیه هیلی بیبر را به تیم خود ارسال کرده و اظهار داشت که چنین چیزی برای او نیز میتواند مؤثر باشد. او همچنین خواستار ایجاد کلیپهایی شده که در آنها به موضوع خشونت خانگی در فیلم پرداخته شود تا توجهها را از لایولی منحرف کند.
این رسوایی، همچنان که در حال گسترش است، نهتنها به محیط فیلمبرداری مربوط میشود، بلکه تأثیرات آن بر روابط حرفهای و شخصی این بازیگران به شدت محسوس است.
بدون نظر