۱۰ اشتباه در دکوراسیون که خون طراحان را به جوش می آورد

ضرورتی ندارد که یک دکوراسیون خوب آنقدر استثنایی باشد که شما را هاج و واج و مبهوت کند

۱۰ اشتباه در دکوراسیون که خون طراحان را به جوش می آورد

۱- خرید آنلاین پارچه 

1

بله اشتفان شوبل طراح (Stephen Shubel) هم از قدرت زیباتر کردن طرح های روی پارچه ها باخبر است. فقط نگاهی به چیدمان شیک این اتاق بیاندازید. اگرچه بسیار وسوسه برانگیز است که این پارچه های رنگی و منتوع را آنلاین خریده و با پارچه های مبلمان قدیمی خود تعویض کنید، شوبل شما را از این خرید منع می کند و می گوید که خودش هرگز این کار را نمی کند، شما باید بتوانید جنس پارچه ها را لمس کنید، طرح و رنگ آنها را از نزدیک ببینید و از این کار احساس خوبی هم داشته باشید.

۲- اصرار به انتخاب های نادرست 

2

طراحی به نام جنت ویتسُون (Jeannette Whitson) در این باره می گوید: “بهتر است برای چیدمان منزل تان کمی سازش را هم تجربه کنید.” او در مورد تجربه خود دراین باره می گوید، یک بار دلم می خواست که برای خانه جدیدم در نشویل، یک تخته عریض آنتیک را برای طراحی بخشی از آن به کار ببرم، اما واقعیت این بود که خانه من برای مزین شدن به آن نوع تخته کوچک بود بنابریان تخته مناسب تری را تنها با پرداخت ۳ دلار تهیه کردم و آن را برایم رنگ مناسبی زنند و این چیزی بود که برای خانه من مناسب تر بود. نتیجه کار هم خیلی خوب از آب درآمد.

۳- به کار گرفتن وسایل بیش از حد لازم

3

آیا تاکنون بر روی تختی دراز کشده اید که ۶۰ بالش روی آن چیده شده است؟ گاهی لازم است برای کنار زدن این همه بالش و دراز کشیدن بر روی آن تخت، دستورالعملی به حجم یک کتاب را مطالعه کنید.

ضرورتی ندارد که یک دکوراسیون خوب آنقدر استثنایی باشد که شما را هاج و واج و مبهوت کند، همین که فضای راحتی را برای تان به وجود آورد، کفایت می کند.

۴- تسلیم استرس هایمان شدن

4جفری بیلهوبر (Jeffrey Bilhuber)، طراح اتاق نشیمنی که مشاهده می کنید در مورد چیدمان منزل می گوید: “همواره از مراحل چیدمان اتاق های خانه تان از ایده ای که خاص خودتان است به گونه ای استفاده کنید که از آن لذت ببرید. در انجام این کار خلاق باشید. زمانی که هراس انجام دادن این کار را از خود دور کنید، خود به خود، از انجام آن هم لذت می برید.” بله تغییر دکوراسیون کار چندان راحتی به نظر نمی رسد اما وقتی استرس انجام آن از بین برود، خیلی هم دوست داشتنی می شود.

۵- هزینه کردن بیش از حد برای تغییر مداوم رنگ اتاق ها

5

اریک کوهلر (Eric Cohler) طراح توصیه می کند، زمانی که یک رنگ خوب می تواند سال ها برای یک اتاق به کار گرفته شود، چرا باید این همه هزینه برای تنوع رنگ هایی شود که تنها ممکن است چند سال دوام داشته باشند. او به مشتریانش پیشنهاد می دهد از اختصاص بیش از اندازه درآمدشان برای رنگ های غیرضروری اجتناب کنند.

۶- چیدن مبل ها در مقابل هم 

6

جو نای (Joe Nye) که خود طراح است معتقد است هیچ چیزی نمی تواند به اندازه چیدمان مبل ها یک اتاق در مقابل هم، در دکوراسیون ناکارآمد باشد. زمانی که مبل ها درست در مقابل هم و خصوصا بدون فاصله کافی چیده می شوند، آن مسیر برای رفت و آمد راحت سد می شود. البته در مواردی خاص می توان این کار را انجام داد.

نمونه ای از چیدمانی را که در تصویر ملاحظه می کنید، توسط جو نای و برای یک دکوراسیون اسپرت، در نظرگرفته شده است. همان طور که ملاحظه می کنید مبل ها و کاناپه های بدون پشتی به گونه ای در کنار هم قرار گرفته اند که راحت بتوان از فواصل آن عبور کرد.

۷- استفاده از آینه های کوچک

7آنی براهلر (Annie Brahler) که خود هم طراح و هم آرایشگر است، می گوید: “مردم عمدتا از آینه های بزرگ هراس دارند. اما دلیلی برای این ترس وجود ندارد. نه تنها نباید از آینه بزرگ ترسید بلکه باید بدانیم که آینه بزرگ فضایی را که در آن تعبیه می شود، بزرگ تر هم به نظر می آورد.

او معتقد است اگر می خواهید دو لوستر را در یک اتاق تعبیه کنید، یکی را حذف کنید و به جای آن از یک آینه بزرگ استفاده کنید.

۸- اهمیت دادن به کمیت به جای کیفیت 

8سوزانا رایناشتاین (Suzanne Rheinstein)، طراح پرآوازه و معروف می گوید: “کمتر داشته باشید اما بهترش را … البته این کار نمی تواند یک روند ۱۰ دقیقه ای باشد. اگر شما هرسال تنها یک وسیله خوب و باکیفیت برای منزل تان خریداری کنید، در این صورت در طول ۵ سال، ۵ چیز با کیفیت را به خانه خود اضافه کرده اید که همیشه هم به درتان خواهد خورد.”

۹- قرار دادن وسایل کوچک در اتاق های کوچک 

9

کن فالک (Ken Fulk)، با قرار دادن یک میز بزرگ چای خوری به سبک ویکتوریایی، همان گونه که در تصویر بالا ملاحظه می کنید، اتاق نشیمن کوچکی را تزئین کرده است. او معتقد است، وسایل بزرگ به اتاق بعد می دهد و ظاهر دلربایی به آن می دهد.

۱۰- فراموش کردن آنکه اتاق کودک نیازمند تغییراتی با بزرگ شدن اوست

10قرار نیست که اتاق کودک ما همیشه به همراه نقاشی های والت دیزنی و یا تصاویر ورزشی، بر روی دیوارها یا روتختی های آن باشد. فقط کافی است که جایی برای نشان دادن جوایزی که او دریافت کرده و نیز علایقش باشد. از آنجایی که این علایق در کودکان مدام تغییر می کند، بهتر است به خواسته هایشان اهیمت داده شود. اما اجازه ندهید این رفتارها همراه آنها رشد پیدا کند.

منبع: housebeautiful
یک نظر

ورود