آشنایی با درخواست ویزای اینترنتی سوئد در تهران

توقف صدور وقت مصاحبه تلفنی در سفارت سوئد

آشنایی با درخواست ویزای اینترنتی سوئد در تهران

توقف صدور وقت مصاحبه تلفنی در سفارت سوئد

همان طور که مطلع هستید، در سلسله مطالبی که در زمینه تحصیل و بورسیه در روزیاتو در چند ماه اخیر ارائه کردیم، همواره به مقوله اخذ روادید دانشجویی و هم چنین شیوه های پیدا کردن مکان اقامت برای متقاضیان ایرانی تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور اشاره شده است.

روادید شنگن، از جمله روادید هایی است که دارنده آن، امکان سفر به اکثر کشور های اروپایی به غیر ایرلند و انگلیس را دارا خواهد بود و این فرصتی برای دانشجویان ایرانی مقیم اروپاست تا از این فرصت برای گردش و تحقیق در اقصی نقاط اروپا استفاده کنند.

فرصت های دانشجوی تبادلی و بعضا رشته های double degree که این سال ها بسیار در اروپا متداول شده و برنامه های بورسیه مانند اراسموس نیز بر گسترش آن تاثیر گذار بوده است، عاملی برای ارتقای سطح روابط دانشگاه های این قاره با یکدیگر است. تقریبا در بسیاری از دانشگاه های اروپا، دانشجویان می توانند یک ترم تحصیلی را در جایی خارج از این قاره مشغول به تحصیل شوند.

قبلا در گفتارهای گوناگون روزیاتو به این موضوع اشاره کردیم که تحصیلات در سوئد از سال ۲۰۱۰ میلادی دیگر برای ایرانیان و شهروندان خارج از اتحادیه اروپا رایگان نیست و این مقوله برای رشته های انگلیسی زبان دانشگاه های فنلاند نیز صدق می کند. دانشگاه های فنلاند نیز از پاییز ۱۳۹۶، سیستم لغو شهریه برای دانشجویان خارجی را بر خواهند داشت.

فرصت های تحصیلی در سوئد هم چنان بسیار است و پارک های علم و فناوری مجهزی دارد و یکی از قطب های کارآفرینی دیجیتالی جهان به شمار می رود.

بنابراین برای تحصیل در این دو کشور شمال اروپا، فرصت های بورسیه وجود دارد که می تواند تحصیل رایگانی را برای شما به ارمغان آورد. اما هنوز هم دانشجویان زیادی در ایران هستند که یا با بورس و یا بدون بورس و با پرداخت شهریه،‌به دانشگاه های سوئد برای ادامه تحصیل، اشتیاق دارند.

با توجه به اینکه در نیمه دوم سال،‌ متقاضیان سفر و تحصیل به این کشور سرد سرزمین های شمالی افزایش می یابد، سرویس گردشگری روزیاتو بر آن شده تا راهنمای آنلاین درخواست روادید این کشور در تهران را برای علاقمندان ارائه کند.

ارائه سرویس های آنلاین و اینترنتی برای تسهیل و تسریع روابط کشورها با یکدیگر،‌مقوله ای است که حتی ایران نیز برای توسعه گردشگری خود به آن روی آورده است و امیدواریم سیستم صدور روادید ایران، اینترنتی تر از قبل شود.

به هر حال،‌ اینترنتی شدن فرآیند های اداری و خدماتی در سراسر دنیا به جهت کاهش مراجعات و کم کردن از حجم کاغذ در ارتباطات اداری،‌ سایبر دیپلماسی (Cyber diplomacy) کشور های مختلف دنیا به سمت ارائه خدمات مجازی (cyber services) گرایش پیدا کرده است که روادید سوئد نیز از این مقوله مستثنی نیست.

همان طور که قبلا عنوان کردیم، سوئد که یکی از مهد های نوآوری، صنعت و مد و لباس و حتی فناوری اطلاعات در اروپا به شمار می رود. برخی از برند های مهم این کشور از IKEA تا H&M، نام این کشور را در دنیا شاخص کرده است و به همین خاطر،‌تبادلات علمی و صنعتی ایران با این کشور در طول ۲ قرن اخیر همواره وضعیت خوبی داشته است.

اکنون که هجوم دانشجویان برای تحصیل رایگان در این کشور کاهش پیدا کرده است، باز، شمار درخواست های روادید از سفارت این کشور در تهران ، حجم قابل ملاحظه ای را تشکیل می دهد.

برای درخواست روادید سوئد، مدتیست که پاسخ گویی تلفنی و ثبت درخواست تلفنی لغو شده است و مخاطبان می بایست با حضور در سفارت، درخواست خود را ارائه کرده و وقت مصاحبه و تحویل مدارک بگیرند. یکی از راحت ترین و سریع ترین روش های درخواست روادید سوئد، همان طور که در پرتال ان ذکر شده است، درخواست آنلاین روادید به شمار می رود

مدارک برای درخواست روادید سوئد در تهران

2

برای درخواست روادید سوئد در تهران، چه به صورت حضوری و چه اینترنتی، می بایستی مدارکی رو آماده کنید. این مدارک حتی برای درخواست اینترنتی نیز باید آماده شود تا بتوانید به سیستم درخواست روادید آنلاین ضمیمه کنید.

اگر به این آدرس مراجعه کنید، اطلاعات رسمی مربوط به مدارک مورد نیاز به زبان انگلیسی و سوئدی در دسترس خواهد بود.

۱۱ مدرکی که به شرح زیر ارائه می شود می بایست هنگام تکمیل اطلاعات آنلاین به خاطر داشته باشید و قبلا آن ها را فراهم کرده تا در صورت نیاز در پرتال attach کنید:

  1.  تکمیل فرم درخواست ۱۱۹۰۳۱ که امضا شده باشد و به نام APPLICATION FOR SCHENGEN VISA معروف است.
  2.  پرداخت هزینه ۶۰ یورو (معادل ریالی از طریق حساب سفارت سوئد نزد بانک پاسارگاد نزدیک سفارت)
  3.  گذرنامه ای که حداقل ۹۰ روز از زمان صدور روادید، اعتبار داشته باشد. (بیش از ۶ ماه ترجیحا)
  4.  کپی گذرنامه ها و روادید قبلی که برای افزایش شانس دریافت روادید پیشنهاد می شود.
  5.  یک قطعه عکس که از صدور آن ۶ ماه نگذشته باشد.
  6.  اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی که به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد.
  7.  بیمه نامه برای سفر به سوئد که باید به روز باشد.
  8.  گواهی ارزی *BANK STATEMENT معتبر که نشان دهنده توانایی شما برای سفر به سوئد باشد.
  9.  به ازای هر روز درخواست روادید، می بایست ۴۵۰ کرون سوئد (حدود ۱۸۵ هزار تومان) در گواهی ارزی فوق الاشاره وجود داشته باشد. یعنی اگر درخواست ۱۰ روز روادید گردشگری دارید، می بایست ۴۵۰۰ کرون سوئد معادل یک میلیون و هشت صد و پنجاه هزار تومان در حساب شما موجود باشد.
  10.  بلیط بازگشت
  11.  سندی دال بر وجود مکانی برای اقامت در مدت دریافت روادید گردشگری سوئد

• A completed and signed application form no. 119031, Application for Schengen Visa.

• A receipt confirming payment of the application fee, if you have not applied online.

• A passport or some other valid travel document. The Embassy will keep the passport while processing the visa application. The passport will not be returned until after a decision is made.
This must:

– be valid for at least three months after your departure from the Schengen area

– contain at least two empty pages

– have been issued during the past ten years.

• Old passports in original with copies of pages containing visas and/or stamps.

• One photograph in passport format, taken straight from the front and no older than six months.

• Shenasnemeh. You must show the original and submit copies and a translation into English.

• Individual medical insurance covering the cost of emergency treatment and transport home for medical reasons. Read more under ‘Medical travel insurance’.

• Enough money to support yourself during your stay. In general, Sweden requires you to have SEK 450 per day/person. The required amount may be less if for instance you have paid for board and lodging in advance or live with friends or relatives. The embassy requires proof that you can support yourself, e.g. in the form of a statement of account from your bank or a wage specification for the past six months. If the person who is inviting you to Sweden will be paying for your support, you must show in the same way that he/she has enough money to do so.

• Enough money for the return journey, or a return ticket.

• Documents that are specifically associated with the type of visit you are planning. Check under the relevant heading in the menu on the left.

افراد زیر از پرداخت هزینه های صدور روادید معاف هستند:

– همه کودکانی که زیر ۶ سال سن دارند.

– تنها دانشجویان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سوئد که دعوت نامه رسمی دارند.

– معلمانی که برای سفر های مطالعاتی و هم چنین سفر های آموزشی،‌همراه دانش آموزان هستند.

– محققانی که از کشورهای جهان سوم به منظور امور تحقیقاتی به سوئد سفر می کنند.

– نماینده گان سازمان های غیر دولتی که زیر ۲۵ سال سن دارند.

– خویشاوندان شهروندان عضو اتحادیه اروپا.

Children under six years of age.

• School pupils, students, research students and accompanying teachers on study or training trips.

• Third-country researchers travelling for the purpose of pursuing scientific research.

• Representatives of non-governmental organisations who are aged 25 or under, who take part in seminars, conferences, sports events, cultural events or educational events organised by NGOs.

• Relatives of citizens of the EU, Norway, Iceland, Liechtenstein or Switzerland, if they travel together with them or will be meeting them in connection with the trip. Read more about which individuals are counted as relatives on the Swedish Migration Board website. Relatives of Swedish citizens have to pay a fee for visa applications.

چه گونه درخواست روادید اینترنتی سوئد را بدهیم؟

برای این کار به سایت سفارت مراجعه نموده و بخش ویزا را که تصویرش در زیر ارائه شده است انتخاب نمایید.

3

برای صرفه جویی در زمان و هم چنین ارائه مدارک کامل بر اساس نیازمندی های فوق الاشاره، استفاده از سیستم آنلاین درخواست روادید سوئد توصیه می شود. برای این کار، می بایست به این نشانی مراجعه کنید. این نشانی، مربوط به درگاه اداره مهاجرت سوئد یا Migrationsverket یا Migration Office است که کلیه امور روادید و مهاجرت به سوئد را هدایت می کند.

وفتی وارد صفحه ای که در تصویر بالا مشاهده می کنید می شوید، گزینه ای وجود دارد که از شما می خواهد، نام شهر کشور خود را از طریق منو، انتخاب کنید. این بخش با عنوان List of missions abroad ارائه شده است. شما با کلیک بر روی ان، TEHRAN را انتخاب می کنید.
4در فرم بالا، که به صورت آبشاری است، تهران را انتخاب کنید تا به بخش بعدی هدایت شوید.سپس صفحه زیر برای شما به نمایش در می آید.
5
در این صفحه به شما یادآوری می کند که پس از ثبت نام آنلاین:

– می بایست خداقل ۱۵ دقیقه برای تکمیل فرم آنلاین وقت اختصاص دهید.

– سیستم رایانه و مرور گر شما به روز باشد.

– مستر کارت یا ویزا کارت برای پرداخت هزینه ها در اختیار داشته باشید.

– فایل هایی که از شما خواسته می شود، حداکثر ۲ مگا بایت باشد.

– فرمت فایل هایی که ضمیمه می کنید یکی از این پسوند ها باشد: pdf, doc, docx, jpg, png, rtf or txt.

– پست الکترونیک معتبر داشته باشید.

این صفحه با چندین اسکرول همراه است و شما باید برای آغاز فرآیند ثبت نام آنلاین درخواست روادید سوئد، می بایست به پایین صفحه آمده و بر روی لینک نمایش داده شده کلیک کنید.

وقتی بر روی گزینه continue to the application کلیک کنید، صفحه ای که در شکل زیر مشاهده می کنید، برای شما باز می شود.

7شما باید ابتدا نام و نام خانوادگی و پست الکترونیک خود را در صفحه فوق وارد کرده و سپس به پایین صفحه مراجعه کنید.

untitled-1

وقتی گزینه register user را کلیک کنید، تصویر زیر برای شما به نمایش در می آید.

8

به شما اطلاع می دهد که حساب کاربری شما ثبت شد و و login detail به زودی برای شما ارسال خواهد شد. شما با کلیک بر روی ای میلی که از بخش مهاجرت دریافت می کنید، و دنبال کردن راهنمای آن، دوباره به بخش درخواست روادید آنلاین وارد می شوید.

ای میلی با محتوای زیر برای شما ارسال می شود:

Welcome as a user of the Swedish Migration Agency´s online services!

You are registered as a user of the Swedish Migration Agency´s online services. Here is your username, temporary password and a link to the electronic application form. The first time you login you must change your temporary password. The temporary password is valid 24 hours from receiving this e-mail, after that you must re-register on the Swedish Migration Agency website.

Username: KUKSJSS

Password: 3998WSKJSKJS88UTXXY

To open the electronic application form use the link: Application för Schengen Visa

Swedish Migration Agency

You cannot reply to this e-mail. If you have any questions or concerns, please contact the Swedish mission abroad where you have submitted your application or view the Frequently Asked Questions

کد کاربری و رمز عبور اتصال به سیستم درخواست روادید آنلاین سوئد برای شما ارسال می شود که باید بر روی لینگ اپلیکیشن برای ویزا کلیک کنید. توجه داشته باشید که وقتی شما وارد صفحه مربوطه می شوید، از شما خواسته می شود تا رمز عبور را تغییر دهید. در انتخاب رمز عبور جدید، موارد زیر را در نظر بگیرید:

Make your password 6 characters long or more

Use mixed case letters (upper and lower case)

Use more than one digit

Use more than one special character (!,@,#,$,%,^,&,*,?,_,~)

پس از ورود کد کاربری و رمز عبور جدید، صفحه ای به شکل زیر به صورت pop-up باز می شود.
9همان طور که در تصویر فوق مشاهده می کنید، نام کاربری شما در سمت راست بالای تصویر نمایش داده شده است. برای تکمیل فرآیند درخواست آنلاین روادید سوئد، می بایست ۷ قسمت را تکمیل کنید.

بخش نخست مربوط به مدت اقامت درخواستی شما در سوئد است.

در قسمت دوم، باید هدف سفر را در بخش MAINPURPOSE OF THE JOURNEY تعیین کنید.

در قسمت بعدی، نام سفارت سوئد در تهران را در بخش your application will be processed انتخاب کنید.

در قسمت چهارم، اگر هدف دیگری برای سفر دارید، در بخش other purpose of journey مشخص کنید.

در بخش دیگر، تاریخ عزیمت به سوئد arrival time را به روز و ماه و سال مشخص کنید.

در گزینه آخر، تاریخ خروج از سوئد departure time را مشخص کنید.

همین فرآیند را تا انتها باید طی کنید. البته توجه کنید که در سیستم اینترنتی، پرداخت هزینه سفارت می بایستی اینترنتی و با کارت های ارزی صورت بگیرد.

چند نکته برای درخواست روادید گردشگری سوئد

۱- در سیستم درخواست روادید اینترنتی کشور سوئد در تهران، وقت سفارت سریع تر به شما داده می شود و پرونده سریع تر بررسی می شود.

۲- حتما بایستی در وقت اینترنتی، هزینه سفارت را با کارت های ارزی معتبر مثل مستر کارت و ویزا کارت پرداخت کنید. اگر چنین فرصتی در اختیار شما نیست، از شرکت هایی که کارت های اعتباری ارزی موقت را برای شما صادر می کنند استفاده نمایید.

۳- همواره باید اسکن کامل مدارک را در سایت ضمیمه کنید و در صورت نیاز،‌ اصل مدارک را در زمان مصاحبه با خود همراه داشته باشید.

۴- از ارسال مدارک با پست به سفارت سوئد در تهران در صورتی که درخواستی از سفارت به شما اعلام نشده است،‌پرهیز کنید.

۵- در هنگامی که فرم آنلاین درخواست روادید سوئد را تکمیل می کنید، توجه داشته باشید که اگر ۳۰ دقیقه بیش تر با سیستم کار نکنید، به واسطه مسایل امنیتی، شما اتوماتیک logout‌خواهید شد و دوباره باید با کد کاربری و رمز عبور وارد سیستم شوید.

۶- اگر برای سفر تفریحی به سوئد، یکی از شهروندان این کشور برای دیدار شما، دعوت نامه ارسال کرده است، حتما اسکن فرم personbevis را نیز ضمیمه بخش attachment بکنید و اصل یا پرینت آن را نیز در روز مصاحبه به همراه داشته باشید.

۷- به این موضوع توجه کنید که برای ارتقای شانس دریافت روادید و با مشکل رو به رو نشدن در زمان مصاحبه، از دعوت کننده بخواهید تا IDKORT خود را نیز به همراه فرم پرشون بویس برای شما ارسال کند تا امکان بررسی هویت فرد برای سفارت سوئد در تهران راحت باشد.

۸- در هنگام تکمیل آنلاین فرم، نیاز دارید تا personnummer ۸ رقمی شهروند سوئد که شما را دعوت کرده است، در فرم وارد کنید. این اطلاعات را نیز هنگام ورود اطلاعات در اختیار داشته باشید.

۹- اگر در حین پر کردن فرم با مشکلی مواجه شدید. از طریق سایت سفارت سوئد در تهران، پرسش های خود را مطرح کنید.

۱۰- سفارت سوئد در تهران هیچ نمایندگی حقیقی یا حقوقی ندارد. بنابراین برای درخواست روادید و پر کردن فرم های آنلاین، با همین راهنمای ارائه شده می توانید کارهای لازم را انجام داده و از خدمات پرداخت ارزی پیمنت ۲۴ نیز بهره بگیرید.

۱۱- اگر روادید شما به هر دلیلی رد شد، درخواست اعتراض خود را بر اساس اطلاعاتی که در این بخش ارائه شده است، به سفارت تحویل دهید. تلاش کنید در فرم اعتراض، دلیل ورود و خروج و سفر به سوئد را مجددا تشریح کرده و سپس مدارکی که در روز مصاحبه به سفارت نداده اید را این بار به مدارک اعتراضی اضافه کنید. در صورتی که سند مالکیت مسکن دارید یا گواهی شغلی یا بیمه تامین اجتماعی در اختیار دارید، ترجمه رسمی ان را نیز ضمیمه فرم اعتراض کنید.

همواره در طول هفته با روزیاتو، دنیای تحصیل و بورس و دریافت روادید دانشجویی را از سفارت خانه های خارجی در تهران دنبال کنید.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۵ نظر

ورود

  • فرهاد آبان ۲۶, ۱۳۹۵

    من عاشق مطالب تحصیل و بورس هستم
    لطفا دانشگاه های آسیایی و آمریکایی هم معرفی کنید
    خیلی ممنون خیلی

  • شاهین آبان ۲۶, ۱۳۹۵

    به چندتا از دوستام فوروارد کردم.
    به قول فرانسوی ها مقسی

  • حمید آبان ۲۸, ۱۳۹۵

    واقعا درسته. اما هنگام تحویل مدارک، اثر انگشت میشه. ولی برخورد کارکنان خوبه
    میشه درباره مهاجرت به سوئد هم گزارش بدین؟
    واقعا ممنون

  • n.mb تیر ۱۹, ۱۳۹۸

    با سلام
    من از طریق اینترنتی فرم رو پر کردم ولی متاسفانه هزینه سفارتو از طریق بانک پاسارگاد به حساب سفارت ریختم
    الان چیکار کنم ؟ راه حلی داره؟

    • علی زمانی تیر ۱۹, ۱۳۹۸

      احتمالا با ارائه فیش واریزی به کنسول، از شما پذیرفته شود یا به شما مسترد شود.