«والدیر سِگاتو»؛ مردی که به جدال مرگ می رود تا دور بازویی بیش از ۶۰ سانتی متر داشته باشد

«والدیر سِگاتو»؛ مردی که به جدال مرگ می رود تا دور بازویی بیش از ۶۰ سانتی متر داشته باشد

تقریبا کسی را نمی توان یافت که به داشتن عضلاتی متناسب و شیک تمایل نداشته باشد؛ از سوی دیگر رشته پرطرفدار پرورش اندام و وسوسه عضلاتی حجیم تر بسیاری را بر آن می دارد تا راه های میان بر را برای رسیدن به اهدف خود انتخاب کنند. میان برهایی غیر علمی، با درصد ریسک بالا و بعضا کشنده.

با مورد عجیب والدیر سِگاتو بیشتر در مورد این میان بر های خطرناک صحبت خواهیم کرد.

والدیر ۴۸ ساله اهل سائو پائولوی برزیل است. او که سودای داشتن اندامی همچون آرنولد شوارتزنگر و هالک (HULK) را در سر دارد، از ۵ سال پیش شروع به تزرق استروئید خطرناک سینتول (Synthol) کرد تا بتواند به گفته خودش، رویایی دیرینه را تحقق بخشد.

والدیر در حال تزریق داروی سینتول به بازو

وی که طی پنج سال تزریق این استروئید توانسته دور بازوی خود را دوبرابر کند بر این باور است اکنون با دور بازوی ۶۰ سانتی متری نیز با ایده آل های خود فاصله دارد.

والدیر القاب بسیاری دارد اما مهمترین آنها "هیولا" ات
والدیر القاب بسیاری دارد که مهمترین آنها “هیولا” است
مردم در خیابان مرا آرنولد، هالک و هیولا صدا می زنند و من هم لذت می برم
مردم در خیابان مرا آرنولد، هالک و هیولا صدا می زنند و من هم لذت می برم
اگرچه والدیر سالهاست به ورزش پرورش اندام مشغول است اما تاثیرات وزنه و باشگاه به تنهایی او را راضی نمی کرد
اگرچه والدیر سالهاست به ورزش پرورش اندام مشغول است اما تاثیرات وزنه و باشگاه به تنهایی او را راضی نمی کرد
valdir-having-his-biceps-measured
دور بازوی والدیر امروز بالغ بر ۶۰ سانتی متر است اما او اعتقاد دارد همچنان باید حجیم ترشود

والدیر که کارگری ساختمانی است در گفتگو با خبرنگار روزنامه میرِر چاپ انگلیس با بیان اینکه رویایی دور دست اکنون برایم محقق شده، گفت: «وقتی به بدن خود و رشد آن نگاه می کنید، وسوسه ای تمام نشدنی در وجودتان شکل می گیرد و هر روز بیشتر و بیشتر می خواهید.»

اما شرایط برای والدیر همیشه اینطور نبوده است. او که در دوران جوانی به مواد مخدر اعتیاد داشته به جای القاب پرتن تراق امروز، بخاطر ظاهرش “سگ لاغر” و یا “پوست و استخون” نامیده می شد.

وی درباره شرایط آن روزهایش گفت: دوره ای از زندگی ام را در مسیری اشتباه طی کردم. مصرف مواد مخدر باعث می شود اشتهایتان کم شود و طبعا وزن زیادی از دست بدهید.

والدیر در روزهای اعتیاد به مواد مخدر
والدیر در روزهای اعتیاد به مواد مخدر
valdir-as-a-child
البته والدیر در دوران نوجوانی هم لاغر به نظر می رسید
valdir-as-a-child-1
عکسی از دوران کوکی “پوست استخون دیروز” و “هرکول امروز”

با شروع ورزش پرورش اندام، والدیر توسط یکی از هم باشگاهی هایش با داروی سینتول آشنا شد، استروئیدی که به شکلی مصنوعی موجب حجیم شدن عضلات شده و البته عوارض بسیاری نیز در پی دارد.

وی که وزنش طی این مدت از ۵۵ به ۸۰ کیلوگرم افزایش پیدا کرده گفت: البته استروئید باعث قوی تر شدن عضلاتم نشده است. اساسا این دارو تنها برای زیبایی و حجیم شدن عضلات به کار می رود و هیچ تاثیری بر روی قدرت و توان ورزشکار ندارد.

هر چند وسواس (بخوانید اعتیاد) والدیر به تزریق این دارو، می تواند تبعات وحشتناکی همچون قطع عضو برای او به همراه داشته باشد. حتی یک بار به دلیل تزریق دز بیش از حد سیترول در بیمارستان بستری شد که به گفته خودش یکی از سخت ترین دوران زندگی اش بوده است.

valdir-segato-2

پزشکان از والدیر خواستند که تزریق استروئید ها را متوقف کند اما رویای هیولا بودن وی را به پافشاری در این زمینه ترغیب می کند
پزشکان از والدیر خواستند که تزریق استروئید ها را متوقف کند اما رویای هیولا بودن وی را به پافشاری در این زمینه ترغیب می کند

“در یکی از این تزریق ها دز بالایی از چند استروئید های آنابولیک را با هم مخلوط تزریق کردم. کار به بیمارستان کشید و چند روز هم بستری بودم.

valdir-injects-synthol-into-his-bicep

والدیر در اشاره ای کوتاه به زندگی خصوصی اش گفت: در حال حاضر تنها هستم. این شکل بدن و عضلات گزینه های شما برای همراه شدن با شریک زندگی را محدود تر می کند. از سوی دیگر هر زنی به مردی با اندام من تمایل ندارد.

valdir-poses-in-the-gym

“اگرچه اندامم باعث جلب توجه می شود اما از سوی دیگر موجب می گردد دیگران از نزدیک شدن به من وحشت کنند. مشکل اینجاست”.

واکنش های مردمی به اندام والدیر نیز متفاوت است. عده ای او را دست انداخته و متلک می پرانند اما عده ای دیگر از او درخواست می کنند برای عکس یادگاری همراهیشان کند.

“واکنش کودکان عموما با تمسخر و خندیدن همراه است. اما بدترین قسمت ماجرا وقتی اتفاق می افتد که عده ای جلویتان را بگیرند و حرف های رکیک بزنند. البته برای من اهمیت چندانی ندارد. من بدنم را دوست دارم و از آن لذت می برم”.

valdir-flexed-his-huge-biceps-1

از سوی دیگر دوستان و هم باشگاهی های والدیر به شدت نگران سلامتی او و مصرف بیش از حد سینتول هستند؛ اما والدیر بی توجه به آنچه دیگران می گویند، کار خود را می کند.

البته وسواس (بخوانید اعتیاد) والدیر به تزریق این دارو، می تواند تبعات وحشتناکی همچون قطع عضو برای او به همراه داشته باشد. تا جایی که یک بار به دلیل تزریق دز بیش از حد سیترول در بیمارستان بستری شد.

فرناندو کاروالیو داسیلوا، یکی از دوستان نزدیک والدیر در این باره به خبرنگار میرر گفت: از نظر من استفاده از هر دارویی برای حجیم کردن مصنوعی عضلات احمقانه است. می دانم کاری که والدیر می کند خطرات بسیاری را برای او به همراه خواهد داشت اما او از نصیحت در این خصوص خوشش نمی آید و کاری را می کند که دوست دارد.

در حال حاضر والدیر برنامه تمرینی خود را برای افزایش ۱۰ سانتی متری طول بازویش تنظیم کرده و امیدوار است بتواند با شکل خاص بدنش، فرصت های شغلی بهتری بدست آورده و مشهور شود.

وی در پایان گفت: اصلا از کاری که می کنم پشیمان نیستم. در آینه به خود نگاه می کنم و از شکل بدنم لذت می برم.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۸ نظر

ورود

  • someone مهر ۱۶, ۱۳۹۵

    دور مچش رو 😐
    انگار فتوشاپه !
    سینشم مورد منکراتی داره :))
    خداروشکر ما اینجوری نیستیما…

  • حامد خسروی مهر ۱۶, ۱۳۹۵

    تو هند کسی نبوده بگه داداچ داری اشتباه میزنی ….. 🙂 🙂

    • مجتبی مهر ۱۷, ۱۳۹۵

      داداچ داری اشتباه میکنی برزیلیه نه هندی .

  • مجتبی مهر ۱۷, ۱۳۹۵

    این دیوانه چرا با خودش اینطوری کرده

  • امیر آبان ۲۱, ۱۳۹۵

    این آقا از دید ما بدنسازا اصلا پرورش اندام کار نیست و هیچ عضله ای نداره بازو و سینه این آقا اصلا عضله نیست سینتول روغن و الکل رو وارد بافتش کرده و مث بادکنک شده واسه همین قدرتش افزایش پیدا نکرده لطفا بدنساز هارو با پخش کردن این مطالب زیر سوال نبرید

  • hhhhhh بهمن ۴, ۱۳۹۵

    آخه این معتاد با این قیافش چیش به هالک و هرکول و آرنولد و بقیه میخوره دو تا استروئید خیال کرده خیلی شاخه

  • توحید بهمن ۱۵, ۱۳۹۷

    مشکل از جایی شروع شده که مردم بخاطر عضلات ضعیفش مورد تمسخر گرفتنش نباید کسیو بخاطر ظاهرش مسخره کرد چون تمام انسانها دارای مشکلاتی هستند حتی زیباترین بشرها مواظب رفتارمون باشیم چون میتونه سرنوشت یه انسانو تغییر بده

  • فرهاد سعادت اسفند ۱۷, ۱۴۰۰

    سجاد غریبی رو پیدا کنید بهش بگید حاضرم باهاش مبارزه کنم هرجا که بگه هر زمان که بگه اگه قبولم نمیکنی یعنی ترسیدی بهانه ام نیاری بگی در حد من نیستی
    منتظرم