گشتی در تاریخ خوردنی ها؛ نگاهی به شیوه های تولید پاستا در سال های ۱۹۲۵ تا ۱۹۵۵ میلادی

قرن بیستم؛ قرن آشنایی جهانیان با پاستای ایتالیایی

گشتی در تاریخ خوردنی ها؛ نگاهی به شیوه های تولید پاستا در سال های ۱۹۲۵ تا ۱۹۵۵ میلادی

پاستا، ظرف غذای معروف مردم ایتالیاست که تاریخ نخستین ثبت آن به قرن ۱۲ میلادی و شهر سیسیل بازمی گردد یعنی چند قرنی پیش از آنکه مهاجمان عرب ظرف هایی از غذایی رشته ای شکل را به این جزیره وارد کنند.

پاستا که عمدتا از نوعی گندم، تخم مرغ و آرد تشکیل شده، به عنوان یک غذای مقوی برای بسیاری از ملیت ها مورد استفاده قرار می گیرد. اما تا قرن ۱۸ هنوز تبدیل به محصولی صنعتی و خاص کشور ایتالیا نشده بود. در همین قرن هم بود که برای مردم این کشور به عنوان یک غذای ارزان قیمت در آمد.

خمیر انعطاف پذیری که برای درست کردن پاستا به کار گرفته می شود، امروزه به اشکال متنوعی از رشته های ساده تا چرخ های واگن یا دوچرخه در می آید.

با مهاجرت تعداد فراوانی از ایتالیایی ها به آمریکا در قرن ۲۰ ام میلادی، پاستا به عنوان وعده بسیار معروف ملی کشور ایتالیا شناخته شد.

اما حتی تا سال های ۱۹۵۷ میلادی بسیاری از مردمی که در خارج از ایتالیا زندگی می کردند، چگونگی درست کردن این ماده غذایی را بلد نبودند. در مراسمی به نام «ایپریل فول» و در ماه آوریل همان سال، «بی بی سی» داستانی را در مورد اسپاگتی ایتالیایی ها روایت کرد.

در این برنامه خانواده های ایتالیایی و سوئیسی که با هیجان مشغول چیدن رشته های پاستای آویزان بودند توجه بینندگان را به خود جلب کرد و آنها نیز کنجکاو شدند که چگونه می توانند چنین کاری را خودشان هم انجام دهند.

تصاویری که در ادامه این نوشته خواهد آمد، کارخانه های تولید پاستا در قرن بیستم را به تصویر می کشند که مراحل واقعی کشیده شدن، شکل دادن و بریدن و خشک کردن خمیر پاستا را تا رسیدن به میزهای غذای مصرف کنندگان آن نشان می دهند. در این سفر قرن بیستمی و سیاه و سفید، با ما همراه باشید.

1
چگونگی تولید پاستا در سال ۱۹۳۲ میلادی
2
سال ۱۹۳۹ میلای؛ تصویر سرآشپزی که در یکی از مغازه های بزرگ ایتالیا به نام «کینگ بومبا» در سوهو مشغول تهیه خمیر نازک پاستاست.
3
زمان واقعی این تصویر مشخص نیست اما زنی روس را به تصویر می کشد که در حال جمع کردن رشته های پاستاست.
4
سال ۱۹۵۵ میلادی؛ زنی به نام «زلدا آلبانو» در کارخانه ای در هالووی لندن مشغول بریدن رشته های پاستاست.
5
سال ۱۹۴۳ میلادی؛ یکی از کارگران کمپانی «آتنانتیک ماکارونی»، در کارخانه ای در لانگ آیلند سیتی نیویورک، رشته های پاستا را آویزان می کند تا خشک شوند.
6
برای این عکس هم که زمان دقیقی در نظر گرفته نشده، در یکی از کارخانه های ساخت پاستا در ایتالیا زنی را در حال پهن کردن رشته های پاستا نشان می دهد.
7
این عکس هم به سال ۱۹۵۵ میلادی باز می گردد.
8
تصویری را که ملاحظه می کنید و متاسفانه این نمونه هم تاریخ مشخصی برای آن وجود ندارد، مردانی را در هنگام کار در کارخانه ساخت پاستا نشان می دهد.
9
کودکانی مشغول حمل رشته های پاستا در تاریخی نامشخص را شاهد هستید.
10
رشته های پاستا و کودکان خندان در سال ۱۹۲۹ میلادی
11
این عکس نیز مربوط به سال ۱۹۲۹ میلادی است.
12
رشته های آویزان شده پاستا را در کارخانه ای در ناپل ایتالیا و در سال ۱۹۲۵ میلادی شاهد هستید.
13
این تصویر هم مربوط به سال ۱۹۲۵ میلای است.
14
یکی از روش های ابتدایی آویزان کردن پاستا توسط دو کودک که مربوط به سال ۱۹۲۸ میلادی است.
15
تصویر مردی ایتالیایی را شاهد هستید که در سال ۱۹۳۲ میلادی از تکه چوبی برای خم کردن رشته های پاستا استفاده کرده است.
16
رشته های آویزان شده پاستا برای خشک شدن در سال ۱۹۴۹ میلادی و در نزدیکی ساحل آمالفی ایتالیا را شاهد هستید.
17
متاسفانه این عکس هم که تاریخ دقیقی از آن به ثبت نرسیده، آویزان کردن رشته های پاستا را در یکی از بازاهای محلی نشان می دهد.

منبع: mashable
یک نظر

ورود

  • عرفان دی ۲۶, ۱۳۹۵

    تصویر مرد ایتالیایی که در حال خم کردن رشته های پاستا با چوب هست !!! این غلطه اون رشته عای خشک وسفت شده و اماده مصرف شده رو از روی چوب حامل برداشته !!