آشنائی با رنگ های سال ۲۰۱۷ از نگاه شرکت هایی غیر از پنتون

آشنائی با رنگ های سال ۲۰۱۷ از نگاه شرکت هایی غیر از پنتون

در هفته گذشته شرکت پنتون رنگ سال ۲۰۱۷ را سبز روشن متمایل به زرد اعلام کرد و از آن زمان تاکنون، بسیاری از مقالات آموزشی سایت ها به این اختصاص پیدا کرده اند که چگونه از این رنگ در خرید و انتخاب لباس و دکوراسیون خانه بهره بگیریم.

اما باید بدانید که پنتون، اگرچه بهترین و معتبرترین کمپانی تعیین رنگ سال است اما تنها شرکتی نیست که برای هر سال رنگ تعیین کرده و دیگران از آن پیروی می کنند. کمپانی های دیگری همانند Benjamin Moore نیز چنین اقدامی را صورت می دهند. به طور مثال، بنجامین مور، چند ماه پیش از این قیل و قال ها، مجموعه کاملی از ایده کارشناسان و متخصصان خود برای استفاده بهینه از رنگ ها در دکور خانه برای سال ۲۰۱۷ را منتشر کرده بود.

برای آشنائی با رنگ های انتخابی توسط شرکت های رنگ مشهور در دنیا، در ادامه با روزیاتو همراه باشید.

پنتون: سبز

1

پنتون به دلیل ارتباط بیشتر با طبیعت، رنگ سبز روشن را برای ۲۰۱۷ انتخاب و اعلام کرده است. «لیاتریک آینسمن»، مدیر اجرائی موسسه رنگ پنتون، در مصاحبه با نیویورک تایمز اعلام داشته که: آنها از پیشوند «re» به معنای تکرار شونده برای توصیف رنگ سال ۲۰۱۷ قرار استفاده کرده اند؛ از جمله می توان به مفاهیم شادابی بخش، حیات دوباره بخشیدن، دوباره جوان کردن و دوباره ساختن اشاره کرد.

همچنین گفته می شود برای پوشاک و مد از رنگ سبز کلمی استفاده خواهد شد.

بنجامین مور: سایه

2

کمپانی بنجامین مور در سال گذشته رنگ سفید ساده را به عنوان رنگ سال اعلام کرده بود و امسال هم «سایه» را برای این امر انتخاب کرده. مدیر اجرائی این شرکت به نام «الن اونیل» در این رابطه بیان داشته که این رنگ کاملا کاربردی بوده و به صورت چندین لایه در طیف های گوناگون می توان از آن بهره گرفت. او این رنگ را وسوسه انگیز و رویایی توصیف نموده است.

گلیدن: آبی بیزانسی

3

رنگی که کمپانی Glidden برای ۲۰۱۷ انتخاب کرده یک رنگ واحد و مستقل نبوده و ترکیبی از طیف های گوناگون آبی، یاسی و توسی است. مدیر بازاریابی رنگ های این کمپانی به نام «میتس یوئمانس» در این رابطه بیان داشته که اغلب مردم از این رنگ برای نقاشی دیوارهای خانه خود بهره می گیرند.

رنگ المپیک: یاسی

4

شرکت Olympic Paints ترجیح داده برای امسال رنگی را انتخاب کند که حالتی از آرامش، تفکر و مدیتیشن را به افراد القا کند. برای همین منظور، یاسی که خاصیت خواب آوری دارد را انتخاب کرده. مدیر ارشد بازاریابی رنگ در این شرکت، «دی اشلوتر» در این باره گفته: این رنگ به خوبی با سیاه و سفید جفت می شود.

PPG: بنفش متمایل به توسی

5

این رنگ نه زنانه است نه مردانه و برای هر جنسیت قابل استفاده خواهد بود. همچنین پیر و جوان هم نمی شناسد و هر فردی با هر سنی از این بنفش می تواند برای لباس یا خانه خود استفاده کند.

Behr: ملایم

6

کمپانی Behr به جای انتخاب یک رنگ واحد، سه طیف رنگی را اعلام نموده است. اولین آنها، مجموعه ای از رنگ های ملایم و لطیف است.

Behr: ترکیبی

7

دومین رنگ انتخابی «بهر»، مجموعه رنگ های ترکیبی است که تیره هستند، خاصیت رویایی داشته و به فضا عمق می دهند.

Behr: جسورانه

8

پالت آخری که Behr اعلام کرده، مخلوطی از رنگ های روشن و جیغ همانند سبزی است که در تصویر مشاهده می کنید.

شروین ویلیامز: خاکستری متمایل به قهوه ای

9

شرکت Sherwin Williams برای ۲۰۱۷ رنگ خاکستری متمایل به قهوه ای را اعلام کرده که عمیق تر از بژ و بسیار روشن تر و لطیف تر از سبز منتخب توسط پنتون است.

بدون نظر

ورود