۱۸ فیلم جذاب فستیوال فیلم ساندنس در سال ۲۰۱۷ که باید حتما آن ها را ببینید

۱۸ فیلم جذاب فستیوال فیلم ساندنس در سال ۲۰۱۷ که باید حتما آن ها را ببینید

بار دیگر زمان آن رسیده است که نامداران هالیوود فیلم های مستقل خود را در فستیوال ساندنس روی پرده ببرند. سال گذشته فیلم های مهم و تحسین شده ای همچون ” منچستر کنار دریا (Manchester by the Sea)” و ” او جی: ساخت آمریکا (OJ: Made in America)” برای اولین بار در فستیوال ساندنس به نمایش درآمدند.

در ادامه به ۱۸ فیلم جذابی که در این جشنواره به نمایش درخواهند آمد اشاره می کنیم.

داستان یک روح (A Ghost Story)

a-ghost-story-w750

دیوید لووری (David Lowery) بعد از ساخت فیلم مستقل و  فانتزی “اژدهای پیت(Pete’s Dragon)” در شرکت والت دیزنی امسال نیز یک تریلر کم هزینه با بازی کیسی افلک (Casey Affleck) را آماده نمایش دارد. کیسی افلک در این فیلم نقش روحی را بازی می کند که بعد از مرگ برای مراقبت از عاشق دل شکسته خود (با بازی رونی مارا (Rooney Mara)) به خانه باز می گردد. منتظر یک فضای توهمی در این فیلم باشید که لووری مهارت بالایی در خلق آن دارد.

کمپانی ای ۲۴ (A24) این فیلم را منتشر خواهد کرد.

یک پایان ناخوشایند (An Inconvenient Sequel)

an-inconvenient-sequel-w750

یک دهه بعد از اینکه دیویس گوگنهیم (Davis Guggenheim) فیلم مستند برنده جایزه اسکار “یک حقیقت ناخوشایند (An Inconvenient Truth)” را در مورد تلاش های اَل گور (Al Gore) معاون رییس جمهور آمریکا برای آگاه کردن افکار عمومی در مورد تغییرات اقلیمی و خطرات آن ساخت، دنباله این مستند با نام “یک پایان ناخوشایند” در برهه ای تاریخی از زندگی انسان ها در فستیوال ساندنس به نمایش در خواهد آمد.

با توجه به اینکه انتظار می رود دونالد ترامپ رییس جمهوری جدید آمریکا اعتقادی به برنامه های کاهش آلودگی های گلخانه ای نداشته و از توافقات بین المللی انجام گرفته در این حوزه خارج شود، اَل گور تلاش خواهد کرد در این مستند تازه توجه جهانیان را یک بار دیگر به خطر بزرگی که زندگی بر روی این سیاره را تهدید می کند جلب کرده و مانع از به هدر رفتن تلاش های ده سال اخیر شود.

این فیلم توسط کمپانی پارامونت منتشر خواهد شد.

بیمار بزرگ (The Big Sick)

 

big-sick-1-w750

این فیلم به کارگردانی مایکل شووالتر (Michael Showalter) و تهیه کنندگی جود آپاتو (Judd Apatow)  یک کمدی خوش ساخت و البته تلخ در مورد رابطه بین یک مرد پاکستانی الاصل با بازی کمیل نانجیانی (Kumail Nanjiani) و نامزد آمریکاییش با بازی زوی کازان (Zoe Kazan) است. این فیل بر اساس داستان واقعی رابطه زناشویی نانجیانی و همسرش امیلی وی. گوردون (Emily V. Gordon) ساخته شده و باید منتظر درخشش آن بود.

با اسم خودت مرا صدا بزن (Call Me by Your Name)

call-me-by-your-name-w750

این فیلم داستان یک آمریکایی ۲۴ ساله به نام آرمی هَمر (Armie Hammer) را در سال ۱۹۸۳ در شمال ایتالیا روایت می کند که در حال نوشتن پایان نامه خود تحت نظر یک استاد فرهنگ یونانی- رومی است. بعد از مدتی آرمی با پسر ۱۷ ساله استاد خود وارد رابطه ای ممنوعه می شود.

کمپانی سونی پیکچرز این فیلم را منتشر خواهد کرد.

معرفی جون بنت (Casting JonBenet)

casting.jonbenet.800-w750

این فیلم نیمه داستانی و نیمه واقعی بر اساس زندگی و قتل جون بنت رمزی (JonBenet Ramsey) ملکه زیبایی شش ساله در دهه ۱۹۹۰ ساخته شده است. در این فیلم کارگردان کیتی گرین (Kitty Green) زندگی وی را بر اساس اظهارات و نظرات اعضای جامعه کلرادو که جون بنت در آن حضور داشت به تصویر می کشد.

این فیلم توسط کمپانی نتفلیکس در بهار سال ۲۰۱۷ منتشر خواهد شد.

غول پیکر (Colossal)

Anne-Hathaway--Filming-Colossal-Movie--01-w750

این فیلم که سال گذشته نیز یکی از بهترین فیلم های به نمایش درآمده در فستیوال بین المللی فیلم تورنتو بود به کارگردانی ناچو ویگالوندو (Nacho Vigalondo) و با بازی آنه هاثووی (Anne Hathaway) ساخته شده است.

هاثووی در این فیلم نقش یک دختر شلوغ را بازی می کند که بعد از بیرون انداخته شدن از یک مهمانی شبانه پیاده به سمت خانه راه می افتد. فیلم داستان بازگشت وی به خانه را روایت می کند. در مسیر بازگشت به خانه وی در یک مشروب فروشی متعلق به یکی از دوستان قدیمی خود مشغول به کار می شود. یک شب که در خوردن الکل زیاده روی می کند بعد از بیدار شدن متوجه می شود که یک هیولای عظیم الجثه به شهر سئول کره جنوبی حمله کرده و حرکات ناشی از مستی مفرط او نیز با ظهور این هیولا در ارتباط است.

کمپانی نئون این فیلم را منتشر خواهد کرد.

ارتفاعات کراون (Crown Heights)

crown-heights-w750

در این فیلم لاکیث استنفیلد (Lakeith Stanfield) نقش مردی به نام کالین وارنر (Colin Warner) را بازی می کند که به خاطر قتلی که مرتکب نشده است راهی زندان می شود. این فیلم بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده و استنفیلد نیز بازی فوق العاده ای را ارائه داده است. در مدت زندانی بودن وارنر دوستش کارل کینگ با بازی اننامدی آسوموگا (Nnamdi Asomugha) تلاشی ده ساله را برای آزادی وی آغاز می کند.

کشف (The Discovery)

the-discovery-w750

در این فیلم رابرت ردفورد نقش یک پزشک معروف را بازی می کند که ثابت می کند زندگی بعد از مرگ وجود دارد. اتفاقات فیلم یکسال بعد از این کشف را نشان می دهد و بر فعالیت های دو نفر که نقش آن ها را جیسون سیگل (Jason Segel) و رونی مارا (Rooney Mara) بعد از ورود به جزیره کوچک نیو انگلند (New England island) به دلایل مبهم تمرکز دارد. اگر به داستان های علمی تخیلی علاقه دارید حتما این فیلم را ببینید.

قهرمان (The Hero)

the-hero-w750

در یکی از فیلم های امسال که شانس زیادی برای بردن جایزه دارد سام الیوت (Sam Elliott) نقش یک بازیگر پا به سن گذاشته را بازی می کند که ساعات آخر عمر خود را به صحبت با دوست بازیگر خود که اکنون به یک قاچاقچی مواد مخدر تبدیل شده است (با بازی نیک آفرمن) در مورد روزهای شهرت خود سپری می کند. سپس به تعریف ماجرای بیماری سرطان خود و تلاش برای نزدیک شدن به دخترش (با بازی کریستین ریتر) که با وی غریبه است می پردازد.

دیگر در این دنیا احساس راحتی نمی کنم (I Don’t Feel at Home in This World Anymore)

i-dont-feel-at-home-in-this-world-anymore-w750

در این فیلم پلیسی جنایی ملانی لینسکی (Melanie Lynskey) و الیجا وود (Elijah Wood) نقش های اصلی  را بر عهده دارند. ملانی لینسکی نقش یک قربانی سرقت را ایفا می کند که قصد دارد همراه با همسایه خود (وود) دزدان را به دام بیاندازد. با بازی این دو بازیگر خوب و کارگردانی برادران کوئن باید منتظر فیلم مهیجی باشیم.

لندلاین (Landline)

landline-w750

نویسنده و کارگردان تازه کار گیلیان روبسپیر (Gillian Robespierre) بعد از موفقیت تجربه اول خود “بچه واضح (Obvious Child)” این بار نیز همراه با جنی اسلیت (Jenny Slate)  با کمدی جدید خود در مورد دوران بلوغ ما را به سال ۱۹۹۵ خواهند برد.

ساعات کوتاه (The Little Hours)

the-little-hours-w750

در این کمدی تاریخی آلیسون برای (Alison Brie)، دیوید فرانکو (David Franco)، آوبری پلازا (Aubrey Plaza)، جان سی. رایلی (John C. Reilly) و مالی شنون (Molly Shannon) ایفای نقش می کنند. داستان فیلم در مورد تعدادی راهبه جوان در یک صومعه قرون وسطی است که با ورود یک شخص جدید (فرانکو) دست به کارهای عجیبی می زنند.

صحبت کردن ممنوع: هالک هوگان، گاکر و محاکمه رسانه های آزاد (Nobody Speak: Hulk Hogan, Gawker, and Trials of a Free Press)

nobody-speak-hulk-hogan-gawker-and-trials-of-a-free-press-w750

این مستند به روند دادرسی پرونده شکایت هالک هوگان از گروه رسانه ای گاکر و چگونگی پیروز شدن هوگان (به لطف دخالت سرمایه دار معروف پیتر ثیِل (Peter Thiel)) در دادگاه می پردازد. هالک هوگان قهرمان سابق کشتی کج آمریکا  در سال ۲۰۱۶ به خاطر پخش نوار مربوط به رابطه نامشروع خود با یک زن معروف علیه گروه رسانه ای گاکر اقامه دعوی کرد و در نهایت این گروه رسانه ای به پرداخت جریمه ای سنگین محکوم شد. این مستند نقش سرمایه داران را در محدود کردن دسترسی مردم به رسانه های آزاد و مستقل برملا می کند.

رو در رو (Person to Person)

person-to-person-w750

این فیلم زندگی دو نیویورکی با بازی مایکل سرا (Michael Cera) و اَبی جیکوبسن (Abbi Jacobson) و تعدادی دیگری از افراد ساکن این شهر را به تصویر می کشد که دچار روزمرگی شده اند اما ناگهان در یک روز واحد اتفاق غیرمنتظره ای برای آن ها رخ می دهد.

سلطان پولکا (The Polka King)

the-polka-king-w750

در این فیلم جان لوان (Jan Lewan) با بازی جک بلک (Jack Black) نقش یک مدیر فروشگاه در اوایل دهه ۱۹۹۰ را بازی می کند که به سلطان بلامنازع رقص پولکا در پنسیلوانیا تبدیل شده است. اما وی این اعتبار را تنها از طریق رشوه دادن و بالا کشیدن پول سهامداران بدست آورده و به زودی اوضاع برای او بغرنج می شود. جنی اسلیت (Jenny Slate) و جیسون شوارتزمن (Jason Schwartzman) نیز در این فیلم حضور دارند.

آب و قدرت: دزدی در پنسیلوانیا (Water & Power: A California Heist)

water-and-power-a-california-heist-w750

در این فیلم مارینا زنوویچ (Marina Zenovich) در مقام کارگردان دلایل بحران کم آبی چندین دهه ای در ایالت کالیفرنیا را بررسی می کند. این مستند از نقش سیاست های ایالتی پیچیده در حوزه آب رسانی گرفته تا نقش سلاطین آب (کسانی که قدرت و نفوذ دارند) همه و همه را به چالش می کشد.

این فیلم مستند توسط نشنال جئوگرافیک منتشر خواهد شد.

رودخانه باد (Wind River)

wind-river-w750

بعد از مشارکت در نوشتن سناریو فیلم های “سیکاریو (Sicario)” و ” اگر سنگ از آسمان ببارد(Hell or High Water)”، اکنون تیلور شریدان (Taylor Sheridan) تمام تجاربش را در کارگردانی فیلم رودخانه باد به کار گرفته است. این فیلم با نقش آفرینی جرمی رنر (Jeremy Renner)، الیزابت اولسن (Elisabeth Olsen) و جون برنثال (Jon Bernthal) داستان یک مامور اف بی آی (اولسن) را روایت می کند که قصد دارد به کمک یک مرد محلی متخصص در پیدا کردن رد افراد (رنر) پرونده یک قتل که در سرزمین های بومی سرخپوستان اتفاق افتاده است  را به سرانجام برساند.

پرندگان زردرنگ (The Yellow Birds)

the-yellow-birds-w750

در این فیلم آلدن اِهرنریش (Alden Ehrenreich) نقش یک سرباز آمریکایی به نام بارتل (Bartle) را ایفا می کند که همراه با دوستش مورف (Murph) -با بازی تای شریدان (Tye Sheridan)- در جنگ عراق شرکت کرده اند. اما بعد از اینکه مورف در جنگ کشته می شود بارتل باید همه ماجرا را برای مادر مورف (جنیفر آنیستون) بازگو کند با این وجود که قبل از اعزام به عراق به مادر وی قول داده بود که پسرش را زنده برگرداند.

این فیلم توسط کمپانی برادران وارنر منتشر خواهد شد.

منبع: businessinsider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود