قطار مرگ؛ سامانه موشکی جدید روسیه که می تواند از هر نقطه ای سلاح هسته ای شلیک کند [تماشا کنید]

قطار مرگ؛ سامانه موشکی جدید روسیه که می تواند از هر نقطه ای سلاح هسته ای شلیک کند [تماشا کنید]

کشور روسیه و فرماندهان نظامی اش در حال آماده سازی سلاحی هستند که با نام «قطار مرگ» شناخته می شود. این سامانه متحرک، می تواند موشک های دارای کلاهک هسته ای را با خود حمل کند و آن ها را از هر نقطه دلخواه شلیک نماید. ایده این سلاح جدید نیست و ریشه آن به اتحاد جماهیر شوروی باز می گردد. در آن زمان نیز شوروی از ۱۲ لوکوموتیو با قابلیت شلیک ۳۶ موشک استفاده می کرد.

بر اساس ادعاهای مطرح شده، این موشک ها در سال ۲۰۱۹ میلادی آزمایش می شوند. این سامانه جدید با کد «Barguzin» شناخته می شود و  قادر است ۶ موشک قاره پیما را با خود حمل نماید. نخستین مرحله از آزمایش ها، آذر ماه سال جاری انجام گرفت و تمامی مراحل با موفقیت سپری شدند.

واگن های این پلتفرم سیار به شیوه ای طراحی شده اند که بتوانند ۶ عدد لانچر گرمایشی-هسته ای را با خود حمل نمایند. انتظار می رود سامانه مذکور بین سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ عملیاتی شود.

دو ماه پیش، دیمیتری پسکوف سخنگوی ولادیمیر پوتین اظهار داشت که روسیه باید به تحرکات غیر سازنده ناتو در اطراف مرزهای این کشور پاسخ مناسب دهد. وی پیمان ناتو را تهاجمی خوانده و حفظ تمامیت ارضی روسیه را حق قانونی کشورش دانسته است.

این در حالی است که شنیده ها از ابراز آمادگی آقای پوتین برای ملاقات با دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا حکایت دارند. باید منتظر باشیم و ببینیم که بحث ها به کجا خواهد کشید و روسیه چه برنامه ای برای اهداف نظامی خود خواهد داشت. در ادامه می توانید تصاویر و ویدیوی این سامانه جدید را مشاهده کنید.

570

571

572

573

574

منبع: mirror
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود