۹ مورد از سنگین وزن ترین رکوردهای جهانی گینس که شما را متعجب خواهند کرد

۹ مورد از سنگین وزن ترین رکوردهای جهانی گینس که شما را متعجب خواهند کرد

۱- یک نوجوان هندی رکورد کشیدن سنگین ترین خودرو را با استفاده از استخوان های کتفش در اختیار دارد.

a99954_371300_47211686-w750

آبیشک چوبی (Abhishek Choubey) نوجوان ۱۸ ساله اهل ایالت مادیا پرادش (Madhya Pradesh) هند یک اتومبیل هیوندای مدل اکسنت جی وی اس ۲۰۰۴ (Hyundai Accent GVS) را با استفاده از استخوان های کتفش در مدت ۴۸ ثانیه ۲۷.۵ متر جابجا کرد. آبیشک توانست رکورد ۵ متری لازم برای ثبت در گینس را به راحتی پشت سر بگذارد.

او این کار را با بستن یک سر طناب به سپر خودرو و سر دیگر آن به دور یک قلاب که به یک قطعه چوبی وصل شده و در بین استخوان های کتفش قرار می گرفت انجام داد. سپس بدون استفاده از اعضای دیگر بدنش توانست خودرو را جابجا کند. او گفته که از کودکی علاقه داشته است اسمش در کتاب رکوردهای گینس ثبت شود.

۲- یک کلم قرمز به عنوان بزرگ ترین کلم جهان در مسابقات قهرمانی سبزیجات در انگلیس انتخاب شد.

a99954_7877064-3x2-700x467-w750

رکوردها برای شکسته شدن خلق شده اند حتی اگر شکستن آن ها ۹۱ سال طول بکشد. دیوید توماس (David Thomas) جایزه سنگین ترین کلم قرمز را در مسابقات قهرمانی سنگین ترین سبزیجات انگلیس در سپتامبر ۲۰۱۶ از آن خود کرد. توماس می گوید که به کلم ۲۳.۲ کیلوگرمی خود افتخار می کند و ساعت های زیادی برای مراقبت از آن زحمت کشیده است. او قبلاً نیز رکورد رسمی سنگین ترین هویج وحشی (parsnip) با ۷.۸۵ کیلوگرم وزن و سنگین ترین خیار با ۱۲.۹ کیلوگرم وزن را در اختیار داشت که در سال های گذشته در همین مسابقات شکسته شدند.

رکورد قبلی سنگین ترین کلم قرمز جهان در سال ۱۹۲۵ با ۱۹.۰۵ کیلوگرم وزن به ثبت رسیده بود. البته رکورد کلم آقای توماس هنوز توسط مسئولین گینس تایید نشده است.

۳- یک مرد بلژیکی رکورد سنگین ترین دوچرخه قابل حرکت را در اختیار دارد.

a99954_1458165768-ezgifcom-resize-5-w750

در مارس ۲۰۱۶ یک مهندس بلژیکی به نام جف پیترز (Jeff Peeters) رکورد سنگین ترین دوچرخه قابل استفاده را با وزن ۸۵۹.۶ کیلوگرم بدست آورد. برای شکستن رکود قبلی لازم بود که آقای پیترز دستکم ۱۰۰ متر را با دوچرخه خود طی کند که موفق به این کار نیز شد و رکورد سنگین ترین دوچرخه دنیا را به نام خود به ثبت رساند.

۴- سنگین ترین کرم خاکی جهان که به خاطر تحقیقات علمی کشته شد.

a99954_dave-giant-earthworm-01.adapt.1900.1-w750

دَیو (Dave) بیچاره. زمانی که جرج پسرخوانده پل ریس او را در میان سبزیجاتش در منطقه چشایر کانتی (Cheshire County) انگلستان پیدا کرد معلوم بود که دیگر شانسی برای زندگی کردن نخواهد داشت. پدر و پسر چیزی که می دیدند را باور نمی کردند و کرم خاکی غول پیکری که پیدا کرده بودند را به موزه تاریخ طبیعی لندن (London’s Natural History Museum) فرستادند. دَیو درازترین کرم خاکی است که با طول ۴۰ سانت در انگلیس به ثبت رسیده اما در واقع بزرگی او بود که محققان را شگفت زده کرد. این کرم خاکی ۲۸ گرم وزن داشت که دو برابر کرم های طبیعی معمولی سنگین است.

متاسفانه دَیو در راه پیشرفت دانش بشری کشته شد اما جسد وی در موزه تاریخ طبیعی لندن در معرض دید عموم قرار دارد.

۵- یک مرد سیک (Sikh) رکورد سنگین ترین عمامه جهان را در اختیار دارد.

a99954_largestturban3-w750

آوتار سینگ ماونی (Avtar Singh Mauni) 63 ساله هندی رکورد سنگین ترین عمامه جهان را در اختیار دارد. سربند بزرگ او بیش از ۴۵ کیلوگرم وزن داشته و در حالت باز شده طول آن به اندازه ۱۳ خط استخر شنای المپیک است.

داشتن این عمامه بدون دردسر نیست و آوتار سینگ ۶ ساعت از وقتش را به بستن آن اختصاص می دهد. او نمی تواند با این سربند سنگین وارد اتومبیل شود از اینرو اغلب اوقات با موتورسیکلت سفر می کند.

۶- یک استخر متحرک مخصوص موج سواری سگ ها سنگین ترین استخر متحرک ساخته دست بشر است.

a99954_maxresdefault-w750در سال ۲۰۱۷ رکورد سنگین ترین استخر شنای متحرک جهان در تورنمنت موج سواری سگ ها شکسته شد. این استخر متحرک با نام “Lucy Pet’s Gnarly Crankin’ K-9 Wave Maker” رکورد بلندترین و سنگین ترین استخر متحرک جهان را در تاریخ تورنمنت “روزز پرَید” (Roses Parade) شکست. وزن این استخر ۷۴ تن و طول آن ۳۸ متر بوده و در قله سنگین ترین سازه های آبی ورزشی متحرک قرار گرفته است.

۷- بیشترین استفاده از رسانه های اجتماعی متلق است به نسل X

wersm-top-reasons-using-social-media-w750

وقتی که صحبت از شبکه های اجتماعی به میان می آید شاید فکر کنید که نسل هزاره (Millennials) بیشترین استفاده را از این رسانه ها دارد. این نسل که اکنون بین ۱۸ تا ۳۴ سال سن دارند ۶ ساعت و ۱۹ دقیقه در هفته را در شبکه های اجتماعی می گذرانند اما نسل X (Generation X) (سنین ۳۷ تا ۵۲ سال) با ۶ ساعت و ۵۸ دقیقه در هفته رتبه بیشترین استفاده از شبکه های اجتماعی را به خود اختصاص داده است. شاید در مقابل این افراد بالغ که صحبت هایشان را از طریق اینترنت انجام می دهند بچه ها به گفتگوی رو در رو روی بیاورند.

۸- یک زن جوان هندی سنگین ترین نوزاد جهان را به دنیا آورد.

a99954_stream_img-w750

یک زن جوان در جنوب هند از طریق عمل سزارین دختری با وزن ۶.۸ کیلوگرم را به دنیا آورد که در قرن حاضر سنگین ترین نوزاد جهان به شمار می آید. ناندینی (Nandini) 19 ساله که خود ۹۲ کیلوگرم وزن و ۱۷۹ سانتیمتر قد دارد خبر نداشت که چنین نوزاد سنگینی را در شکم خود دارد.

بر اساس کتاب رکورد های جهانی گینس سنگین ترین نوزاد تاریخ ۱۰.۲ کیلوگرم وزن داشته و در سال ۱۹۵۵ در شهر کارملینا فیدلیه (Carmelina Fedele) ایتالیا به دنیا آمده است.

۹- سنگین ترین زن جهان برای نجات زندگیش به بیمارستانی در هند منتقل شد.

a99954_world-s-fattest-woman-78-stone-leaves-house-first-time-568380-w750

به نظر می رسد که ایمان احمد (Eman Ahmed) مصری رکورد سنگین ترین زن جهان را در اختیار داشته باشد اما امید می رود که نتواند این رکورد را مدت زیادی حفظ کند. به گفته خانواده ایمان، وی که از مشکل تیروئید رنج می برد بیش از ۵۰۰ کیلوگرم وزن دارد و بیش از دو دهه است که اتاق خواب خود را ترک نکرده است. بعد از دچار شدن به اختلال غده تیروئید و افزایش وزن بی رویه او دیگر نمی تواند از خانه خارج شود و تمام وقت خود را روی تخت دراز کشیده و به سقف خیره می شود. اما به لطف رسانه های اجتماعی و با تلاش های خواهرش گمان می رود که زندگی بهتری در انتظار او باشد.

یک جراح اهل بمبئی به نام دکتر مُفَضل لاکداوالا (Muffazal Lakdawala) از طریق رسانه های اجتماعی از مشکل ایمان باخبر شده و مقدمات انتقال او با هواپیما به هند برای انجام برخی جراحی ها که وزن او را به زیر ۱۰۰ کیلوگرم می رساند فراهم کرده است.

منبع: oddee
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود