مروری بر تصاویر زیبا از مناطق گوناگون سوئیس که موجب شگفتی هر بیننده ای می شود

مروری بر تصاویر زیبا از مناطق گوناگون سوئیس که موجب شگفتی هر بیننده ای می شود

با پس زمینه زیبای کوه های آلپ، هر نقطه ای از کشور سوئیس را ملاحظه کنید، منظره ای همچون کارت پستال را شاهد خواهید بود.

اگرچه سوئیس کشور کوچکی است اما ارتفاعات بسیار زیبا و آبشارهای باشکوهی دارد. شهرهای کوچک، سبک قرون وسطی شان را حفظ کرده اند و این کشور یکی از بهترین سیستم های حمل و نقل عمومی در جهان را نیز داراست.

همچنین این سرزمین اقامتگاهی برای آلمان ها، فرانسوی ها و ایتالیایی نیز است و فرهنگ های متفاوتی در سراسر آن به چشم می خورند.

در ادامه این نوشته و با دیدن تصاویری از این کشور به زیبایی آن بیشتر پی خواهید برد. با ما همراه باشید:

1
روستای «آپنتزل» واقع در شمال شرقی سوئیس، زمان را برای شما به عقب باز می گرداند. ساختمان های رنگارنگ که در پشت آنها تصویری زیبا و کوهستانی دیده می شود، چشم نوازی می کنند. در برخی از خیابان ها هنوز هم کشاورزانی با دام و طیورشان دیده می شوند.
2
زوریخ، یکی از مدرن ترین شهرهای جهان است. این شهر کوچک اما بسیار تمیز، امن و محافظت شده است.
4
شهر Zürichsee بر روی دریاچه زوریخ و رودخانه «لیمات» واقع شده. برای لذت بردن بیشتر از مناظر این منطقه تفریحات متنوعی وجود دارد.
5
در زوریخ هم می توانید پیاده به گشت و گذار در شهر بپردازید و هم از قطارهای درون شهری برای این کار استفاده کنید.
6
تنها زوریخ نیست که برای رفت و آمد در آن نیاز چندانی به وسیله نقلیه شخصی وجود ندارد، بلکه سایر شهرهای این کشور نیز با دارا بودن سیستم حمل و نقل عمومی بسیار مجهز، آسان و مقرون به صرفه این امکان را فراهم می آورند.
7
اگر هم در خیابان های این کشور گرسنه شدید می توانید نوعی غذای خیابانی به نام «پرتزل» که خود سوئیسی ها به آن «برتزل» می گویند میل کنید. در این میان وعده که روی آن با کره پوشانده شده، پنیر، سالامی و گوشت خوک وجود دارد.
8
Lucerne که به Kapellbrücke یا «چپل بریج» نیز معروف است در مرکز سوئیس واقع شده. این پل در سال های پایانی قرن بیستم و بعد از یک آتش سوزی بازسازی شد.
9
این رودخانه که در تلاقی با رودخانه Reuss است، یکی از قدیمی ترین پل های چوبی اروپا به حساب می آید و در طراحی آن از نقاشی های استفاده شده که به قرن ۱۷ ام میلادی باز می گردند.
10
بخش اصلی کوه های آلپ در سوئیس قرار دارد و بلندترین قله آن Dufourspitze است که بخشی از «مونت رُزا» که مرز بین سوئیس و ایتالیا است را در بر می گیرد.
11
Dufourspitze در «زرمِت» واقع شده که مکانی عجیب اما یکی از مجلل ترین اقامتگاه های مخصوص اسکی است. در فصول گرم سال نیز مکانی برای سکونت افرادی است که برای پیاده روی به این منطقه آمده اند.
12
بسیاری از افرادی که به «زرمِت» سفر می کنند تنها برای دیدن یکی از عظیم ترین قله های این ناحیه به نام «متِرهورن» به آنجا می آیند.
13
گردشگرانی که به «زرمِت» می آیند می توانند با عبور سریع از میان یخچال های این منطقه خود را به اقامتگاه دیگری به نام «سنت مورتیس» برسانند.
14
«سنت مورتیس» علاوه بر اینکه دارای دامنه های پوشیده از برف است، با دارا بودن یخ های طبیعی مکان اصلی برگذاری بازی های زمستانی المپیک از جمله سورتمه سواری نیز است.
15
اقامتگاه های کوهستانی که برای ورزشی ها و تفریح بسیار مناسب است، مکانی برای خوردن غذاهای کلاسیک کشور سوئیس نیز به شمار می آید. این غذا ظرفی از پنیر آب شده است که تکه های نان، گوشت و سبزیجات را در آن وارد کرده و میل می کنند.
16
اقامتگاه های موجود در نواحی کوهستانی این کشور، برای ماجراجویی های بهاری و تابستانی نیز گزینه های مناسبی هستند. به عنوان مثال پاراگلایدینگ در «اینترلیکن» طرفداران فراوان خود را دارد.
17
«اینترلیکن» دره ای است که میان دریاچه «تان» و «برینتز» واقع شده.
18
اگرچه سوئیس کشور کوچکی است اما مکان بزرگ ترین آبشارهای اروپاست. آبشار «راین» در شمال این کشور و بر رودخانه راین واقع شده، تجربه خوبی برای قایق سواری گردشگران را فراهم می آورد.
19
شهر «بازل» در مرز رودخانه راین قرار دارد. در این شهر ساختمان هایی با سنگ های قرمز و کلیساهای جامع گوتیک وجود دارد که قدمت آنها به قرن ۱۲ ام میلادی باز می گردد. در میان خانه های این شهر مقبره اراسموس نیز دیده می شود.
20
کوچه های باریک این شهر، مملو از ساختمان های درخشان و رنگارنگ است.
21
همچنین بازل میزبان یکی از بزرگ ترین کارناوال های سالانه سوئیس به نام Fasnacht نیز است. این مراسم در فواصل بین ماه های فوریه و مارچ (اواخر بهمن تا اواخر اسفندماه) برگزار می شود. در این کارناوال موسیقی نقش اصلی را بازی می کند و شرکت کنندگان نیز ماسک هایی به چهره می زنند.
22
برای مشاهده آبشارهای کوچک تر می توان به «لوتربرونن» سفر کرد و آبشارهای «اشتوباخ» را دید. این آبشار باریک از ارتفاع هزار فوتی از فراز کوه به سمت رود «لوتشین» سرازیر می شود.
23
در «لوتربرونن» مسیر راه آهنی وجود دارد که به سمت Jungfraujoch که یکی از قله ها و منزلگاه یخچال های «آلچ» است پیش می رود. این خط آهن، مرتفع ترین ایستگاه خط آهن و اداره پست اروپا محسوب می شود.
24
در این مکان خواهید توانست «روستی» که گوشت ترکیب شده با خامه است و در سراسر این سرزمین وجود دارد را میل کنید.
25
ژنو که در بخش فرانسوی این کشور واقع شده، حال و هوای فرانسوی ای هم در زبان مردمان ساکن آن و هم در غذاها دارد. این شهر بر روی رودخانه ژنو واقع شده و دفاتر مرکزی سازمان ملل و صلیب سرخ نیز در آن واقع است.
26
شهر دیگری که در نزدیکی ژنو واقع شده لوزان است و با دریاچه ژنو هم مرز است. فضای قرون وسطی ای بر آن حاکم و دفتر مرکزی کمیته المپیک بین المللی و موزه المپیک نیز در آن واقع است.
27
در بخش فرانسوی این کشور و بدون توقف در Montreux این سفر تکمیل نمی شود چرا که حتما باید از قصر Château de Chillon که به قرن ۱۲ ام میلادی باز می گردد بازدید کرد.
28
یکی دیگر از مکان های تاریخی که باید دیده شود و در شهر «سنت گالن» واقع شده، Abbey of St. Gall است. قدمت این کلیسای جامع به قرن ۸ ام میلادی باز می گردد. در قرن ۱۲ ام هم تغییراتی در آن انجام پذیرفته.
29
در این مکان تاریخی یکی از قدیمی ترین کتابخانه های جهان قرار گرفته که انبوهی از نفیس ترین و قدیمی ترین کتاب های جهان را در خود جای داده.
30
«بِرن» شهری در اطراف رودخانه «آرِ» و در نزدیکی پایتخت سوئیس ساخته شده و مکانی است که بسیاری از اعضای پارلمان و دیپلمات ها با هم دیدار می کنند. این شهر با مناظر زیبا و دیدنی خود معماری مربوط به قرون وسطی دارد.
31
یکی از شهرهایی که به برج ساعت آن شهرت دارد نیز Zytglogge است. قدمت این مکان به قرن سیزدهم میلادی باز می گردد. این برج مصارف عدیده ای از جمله زندان و برج مراقب دارد.
32
علاوه بر بخش فرانسوی در این کشور بخش ایتالیایی نیز وجود دارد. «لوگانو» شهر کوچک تاریخی که نام خود را نیز از یخچال های دریاچه ای به همین نام گرفته، در بخش ایتالیایی سوئیس واقع شده. در این مکان می شنوید که مردم به زبان ایتالیایی صحبت می کنند و غذاهای مطبوع ایتالیایی نیز در آن یافت می شود.
33
«مونتِ گِنورُسا» مکان پیاده روی بسیاری از گردشگران است که با واقع شدن بر روی دریاچه «لوگانا» منظره زیبایی به آن بخشیده است.
34
شهر «لوکارنو» نیز در منطقه ایتالیایی سوئیس و درست روی رودخانه «ماگیئورِ » واقع شده. با سفر به Santuario della Madonna del Sasso می توانید مکانی تاریخی مربوط به قرن ۱۵ میلادی را به همراه انبوهی از آثار هنری ملاحظه کنید.

منبع: thisisinsider
یک نظر

ورود

  • توکان بهمن ۲۲, ۱۳۹۵

    چه تیتر اغراق آمیزی. ۷۰ درصد عکس‌ها خیلی عادی بودن. دیگه دو تا قطار تو یه عکس شگفت انگیز بودن داره!؟