۱۰ راهکار و توصیه موثر در ارتباط با نحوه نشستن که سلامتی شما را تضمین خواهند کرد

۱۰ راهکار و توصیه موثر در ارتباط با نحوه نشستن که سلامتی شما را تضمین خواهند کرد

نحوه نشستن افراد نه تنها میزان اعتماد به نفس آنها را نشان می دهد بلکه برای برخوردار بودن از استخوان ها و اندام های سالم نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است. زندگی مدرن سبب گردیده بسیاری از ما ساعات طولانی را مقابل صفحه کامپیوتر نشسته و گاه غافل از زیان هایی که به بدن خود وارد می آوریم، به کار روزانه خود ادامه می دهیم.

در گذشته برخی از راهکارهای مفید برای نشستن بر روی صندلی محل کار را برای تان برشمردیم که با استقبال خوبی نیز همراه بود. امروز نیز برای تان راهکارهای مفید دیگری را در نظر گرفته ایم که علی رغم سادگی بسیار موثر بوده و به برخی از حرکات ورزش یوگا نیز شباهت هایی دارند. این ۱۰ راهکار موثر در نشستن را با هم مرور می کنیم:

تمرین هایی برای صاف نگه داشتن کمر

۱- شکرگزاری

cc1

دست ها را پشت کمر برده و کف آنها را همان گونه که در شکل ملاحظه می کنید به هم نزدیک کنید. صاف نگه داشتن بازوها در این حرکت از اهمیت فراوانی برخوردار است طوریکه دست ها در راستای  یک خط مستقیم قرار گیرند و شانه ها نیز به سمت یکدیگر نزدیک شوند. ۱۰ ثانیه در همین موقعیت قرار بگیرید.

۲- چفت کردن دست ها

cc2

یکی از بازوها را به پشت ببرید. دیگری را بالا آورده و در نزدیکی شانه به هم قلاب کنید. دست ها را در همین حالت بکشید. بعد از ۵ ثانیه جای دست ها را با هم عوض کنید.

۳- چرخش

cc3

بدون آنکه بخش های پایینی بدن را حرکت دهید، دست ها را پشت سر گذاشته و بخش فوقانی بدن را بچرخانید. توجه داشته باشید که شانه ها در زاویه درستی با پشته صندلی قرار داشته باشند. این حرکت را به مدت ۵ ثانیه انجام دهید و سپس به سمت راست و به همین ترتیب آن را تکرار کنید.

۴- خم شدن

cc4

روی لبه صندلی نشسته و بازوها را پشت سر قرار دهید. در ناحیه ستون فقرات خم شده و به سقف نگاه کنید. سر را آرام آرام به سمت عقب بکشید و همواره به بالا نگاه کنید. این کار را آنقدر انجام دهید که پشت تان به صندلی بخورد.

۵- ایستادن

cc5

به همان صورتی که در شکل نشان داده شده بیایستید. اطمینان حاصل کنید که شانه ها، باسن و ساق پاهای تان به دیوار برخورد دارند. در همین حالت بارها نفس را به داخل شش ها وارد و خارج کنید.

۶- افتادن

cc6

این حرکت باید در ادامه حرکت قبلی انجام پذیرد. زمانیکه هنوز به دیوار تکیه داده اید، بازوها را به آرامی از هم باز کرده و بدون خم کردن زانوها به سمت جلو متمایل شوید. به مدت ۱۰ ثانیه در همین وضعیت باقی بمانید.

چگونه وضعیت را ثابت نگه داریم

۱- وضعیت صاف

cc7

این وضعیت با پشت و ماهچه های شکمی نگه داشته می شود. زمانیکه دست ها و بازوها را صاف نگه می دارید، بخش پشت بدن نیز صاف می ماند. یک کمربند پهن، دامن یا شلواری که کمر پهنی دارد می تواند ماهیچه های این بخش را صاف نگه دارد.

۲- وضعیت خاص

cc8

روی لبه صندلی بنشینید. یکی از پاها را تا آنجا که می توانید جلوتر از صندلی قرار دهید و پای دیگر را نیز بکشید. این وضعیت به شما کمک خواهد کرد که در وضعیت تعادل قرار گرفته و صاف بنشینید. بعد از انجام هر فعالیتی بدن را در این وضعیت قرار دهید.

۳- وزن پشت

cc9

زمانیکه پشت کامپیوتر کار می کنید، چیزی را به پشت تان آویزان کنید که در پشت شما کشیدگی ایجاد کند و ستون فقرات تان را ثابت نگه دارد. یک رخت آویز ساده این کار را به خوبی برای تان انجام می دهد.

۴- وزن سینه

cc10

زمانیکه مشغول انجام کارهای منزل هستید، وزنه ای همچون یک کوله پشتی را در قسمت جلوی بدن آویزان کنید. این کار سبب خواهد شد بدن تان برای ایجاد تعادل در حفظ آن وزن، شانه ها را به سمت عقب متمایل کند.

البته باید این را هم در نظر داشته باشد که تمام آنچه برای تان برشمرده شد، تاثیراتی آنی دارند و این اثر برای همیشه باقی نخواهد ماند. برای حفظ چنین تاثیراتی، حرکات را به طور مداوم انجام داده و انواع جدیدی نیز به آنها اضافه کنید.

آنچه باید به خاطر بسپارید

cc11

وضعیت بدن شما تنها به موقعیت ماهیچه های تان وابستگی ندارد بلکه با وضعیت قرار گرفتن دندان ها نیز در ارتباط است. امکان دارد این تمرین ها به تنهایی نتوانند وضعیت بدن شما را بهبود ببخشند. به وضعیت دندان های تان نیز توجه کافی داشته باشید و حتما از یک دندانپزشک در برطرف کردن مشکلات احتمالی آنها کمک بگیرید.

بدون نظر

ورود