باکس آفیس هفته منتهی به ۵ آذر؛ انیمیشن«کوکو» صدر را از «لیگ عدالت» ربود

باکس آفیس هفته منتهی به ۵ آذر؛ انیمیشن«کوکو» صدر را از «لیگ عدالت» ربود

با نزدیک شدن روز عید شکرگذاری و گرد هم آمدن خانواده ها، دیزنی نشان داد که باکس آفیس هفته را با یک زمانبندی دقیق نیز می شود از آنِ خود کرد. همانطور که انتظار می رفت در صدر جدول باکس آفیس هفته گذشته انیمیشن «کوکو» (Coco) آخرین محصول استودیو پیکسار قرار دارد که در سه روز اکران (جمعه تا یکشنبه) ۴۹ میلیون دلار و به طور کلی در هفته گذشته ۷۱.۱ میلیون دلار فروش داشت زیرا این فیلم روز چهارشنبه هفته گذشته اکران رسمی خود را آغاز کرده بود. دلیل موفقیت فیلم را می توان شور و شوق انتظار برای اکران و همچنین تبلیغات شخص به شخص خوب تماشاگران فیلم دانست.

فروش خوب این انیمیشن در همان هفته ی اول نشان داده که باید منتظر موفقیت تجاری دیگری برای استودیو پیکسار و کمپانی والت دیزنی بود، به ویژه با توجه به این که اکران دیگر این استودیو در عید شکرگذاری سال گذشته، «دایناسور خوب» (The Good Dinosaur)، در هفته اول اکران فروشی معادل ۵۵.۴ میلیون دلار داشته و فروش «کوکو» در همین مدت زمانی نشان می دهد که سودآوری این انیمیشن تضمین شده خواهد بود.

این انیمیشن تا اواسط ماه دسامبر و اکران فیلم «جنگ ستارگان: آخرین جدای» (Star Wars: The Last Jedi) می تواند همچنان به فروش خوب خود در نبود رقیبی درخور ادامه دهد زیرا در دو هفته ی آینده هیچ فیلم بزرگی اکران نشده و فیلمی که بتواند گروه سنی مورد هدف این انیمیشن را به سمت خود بکشد نیز روی پرده نیست. نقدهای مثبت و استقبال تماشاگران از انیمیشن «کوکو» سهم زیادی در موفقیت این انیمیشن داشته و هم کودکان و هم بزرگسالان از تماشای این فیلم لذت خواهند برد.

در رتبه ی دوم باکس آفیس هفته فیلم «لیگ عدالت» (Justice League) قرار دارد که با ۵۶.۶ درصد کاهش در تعداد تماشاگران در هفته ی دوم اکران خود تنها ۴۰.۷ میلیون دلار فروش داشته است. علی رغم کاهش قابل توجه فروش بلیط در هفته ی دوم اکران اما باید گفت که چنین فروشی نیز برای فیلم «لیگ عدالت» را می توان قانع کننده دانست. تا به امروز این فیلم در سینماهای داخلی ایالات متحده ۱۷۱.۵ میلیون دلار و در سراسر جهان نیز ۴۸۱.۳ میلیون دلار فروش داشته است که فاصله ی زیادی با ۶۰۰ میلیون هزینه ساخت دارد. اگر چه هنوز این فیلم راه زیادی در پیش دارد اما نمی توان گفت که علی رغم شروع بد، «لیگ عدالت» یک فیلم شکست خورده است.

فیلم «شگفتی» (Wonder) در هفته ی دوم اکران خود با ۲۲.۳ میلیون دلار فروش توانسته در رتبه ی سوم باکس آفیس هفته قرار گرفته و فروش کلی داخلی خود را به ۶۹.۴ میلیون دلار برساند.

در رتبه ی چهارم باکس آفیس هفته نیز فیلم «ثور: رگناروک» (Thor: Ragnarok) قرار دارد که با ۱۶.۷ میلیون دلار فروش در هفته ی سوم اکران توانسته فروش داخلی کلی خود را به ۲۷۷.۴ میلیون دلار افزایش دهد.

فیلم «خانه پدر ۲» (Daddy’s Home 2) نیز با ۱۳.۲ میلیون دلار فروش در رتبه ی پنجم باکس آفیس هفته قرار گرفته و فروش داخلی کلی خود را به ۷۲.۶ میلیون دلار رسانده است.

در رتبه ی ششم باکس آفیس هفته نیز فیلم «قتل در قطار سریع السیر شرقی» (Murder on the Orient Express) قرار دارد. فیلم جنایی رازآلود کنت براناگ با ۱۳ میلیون دلار فروش این هفته، فروش کلی داخلی خود را به ۷۴.۲ میلیون دلار رسانده است.

انیمیشن «ستاره» (The Star) نبز در دومین هفته اکران خود با ۶.۸ میلیون دلار فروش در رتبه ی هفتم باکس آفیس هفته قرار گرفته و توانسته فروش کلی داخلی خود را به ۲۲ میلیون دلار برساند.

فیلم «کریسمس مادران بد» (A Bad Moms Christmas) نیز با ۵ میلیون دلار فروش در رتبه ی هشتم باکس آفیس هفته قرار گرفته است. فروش کلی داخلی این فیلم اکنون به ۵۹.۷ میلیون دلار رسیده است.

در مکان نهم باکس آفیس هفته فیلم « Roman J. Israel, Esq» قرار دارد که با افزایش سالن های نمایش خود توانسته فروشی ۴.۵ میلیون دلاری داشته و در رتبه ی نهم باکس آفیس هفته قرار بگیرد. علی رغم اعتبار دنزل واشنگتن در نقش اول این فیلم، اما نقدهای متفاوت باعث شده که فیلم موفقیت چندانی در باکس آفیس نداشته باشد. این درام حقوقی برای نشان دادن خود در میان رقبای قدرتمند نیاز به جلب توجه تعداد بیشتری از سینماروها دارد که البته کار سختی به نظر می رسد. فروش کلی داخلی این فیلم تاکنون تنها ۶.۲ میلیون دلار بوده است.

فیلم امیدوار به جوایز اسکار «سه بیلبورد بیرون از ابینگ، میسوری» (Three Billboards Outside Ebbing, Missouri) نیز با افزایش تعداد سالن های نمایش خود توانسته ۴.۴ میلیون دلار در طول هفته فروش داشته باشد. این کمدی سیاه اکنون فروش کلی داخلی خود را به ۷.۶ میلیون دلار رسانده است.

منبع: screenrant
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود