هر آنچه که رنگ و شکل چشم ها در مورد سلامتی شما خواهد گفت

هر آنچه که رنگ و شکل چشم ها در مورد سلامتی شما خواهد گفت

بسیاری بر این باورند که چشم ها پنجره ای رو به درون و روح انسان هستند اما باید بدانید که چشم ها می توانند پنجره ای رو به سلامتی شما نیز باشند. اگر نگاهی دقیق تر به چشمهایتان داشته باشید بدون شک به شما خواهند گفت که شما در معرض ابتلا به چه بیماری هایی قرار خواهید داشت. رنگ، شکل و سایز مردمک چشم ها می تواند نمایانگر مشکلات مربوط به سلامتی باشد که شما در آینده با آن ها روبرو خواهید شد.

برای هر کسی ضروری است که سالی یک بار به چشم پزشک مراجعه نماید، به ویژه کسانی که سنی بالاتر از ۴۰ سال دارند. تغییرات همزمان در چشم و بدن بدین معنا خواهد بود کی حتی در صورتی که دید شما مشکل خاصی نداشته باشد نیز باید هر چند وقت یکبار به چشم پزشک مراجعه نمود. اما چشم ها در مورد سلامتی شما چه می گویند؟

کاهش قدرت شنوایی

آیا شما نیز دوست دارید در هنگام گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود صدای آن را بالا ببرید؟ مطالعات نشان داده است افرادی که چشم های قهوه ای دارند در صورتی که برای مدت طولانی در محیط های پر سر و صدا قرار بگیرند نسبت به افراد با چشم های آبی کاهش شنوایی بسیار کمتری خواهند داشت. از آنجایی مقدار ملانین، که به چشم ها، موها و پوست شما رنگ می دهد، در افراد دارای چشم های قهوه ای بیشتر است، این موضوع مصونیت بیشتری را در برابر سر و صدای زیاد به شنوایی آن ها می بخشد.

وابستگی به الکل

بر اساس تحقیقی که در سال ۲۰۱۵ انجام شد، افراد دارای چشم های آبی علاقه بیشتری به مصرف الکل داشته و به همان مقدار نیز احتمال اعتیاد به الکل در آن ها بیشتر خواهد بود. به طور کلی تمایل افراد با چشم های روشن تر نسبت به افراد با چشم های قهوه ای و تیره برای مصرف الکل بیشتر است.

حمله قلبی

آیا تاکنون نگاه دقیق تری به مردمک های چشمهایتان داشته اید؟ هنگامی که مردمک های چشم افراد از لحاظ سایز متفاوت باشند حالتی رخ می دهد که به آن «anisocoria» گفته می شود. بسیاری از افراد چنین شرایطی داشته و و هیچ مشکلی در نتیجه ی این موضوع در چشم و بینایی آن ها به وجود نمی آید. اما چنین حالتی می تواند نشان دهنده مشکلی بسیار جدی در سیستم عصبی شما باشد. کسانی که چنین شرایطی دارند بدون شک بیشتر در معرض ابتلای به حملات قلبی و یا عفونت های مسری و مزمن قرار خواهند داشت.

دیابت

نقطه های قرمز که در اثر لکه های خونی در چشم ایجاد می شوند می توانند نشانه ی دیابت باشند. اگر قند خون به مقدار خطرناکی بالا برود، رگ های خونی مسدود شده و شروع به ورم کردن خواهند نمود. این موضوع می تواند باعث پاره شدن مویرگ های شبکیه گردد که خونریزی در چشم را در پی خواهد داشت.

کلسترول بالا

کلسترول بالای خون می تواند باعث شود حلقه های سفیدی در اطراف چشم شکل بگیرند. همچنین این موضوع می تواند به شکل گیری برآمدگی هایی زرد رنگ در داخل مژه ها شود. افراد سالمند نیز ممکن است شاهد شکل گیری چنین حلقه های سفیدی در درون چشم هایشان باشند اما در صورت مشاهده چنین نشانه هایی در چشم خود بهتر است هر چه زودتر به پزشک مراجعه کرده و وضعیت کلسترول خون خود را بررسی نمایید.

منبع: shared
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود