شهرهایی که میزبان ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه خواهند بود

شهرهایی که میزبان ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه خواهند بود

قرعه‌کشی رقابت‌های فوتبال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در روز جمعه ۱۰ آذر ماه در مسکو برگزار شد و تیم ملی ایران در کنار اسپانیا، پرتغال و مراکش در گروه B قرار گرفت.

تیم ملی فوتبال ایران در مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در ورزشگاه‌های کرستوفسکی سن‌پترزبورگ، کازان و موردوویا به میدان خواهند رفت. از این رو شاید بد نباشد با جاذبه های گردشگری شهرهایی که این ورزشگاه ها در آن‌ها واقع شده‌اند بیشتر آشنا شوید. برای این منظور همراهمان باشید.

سن‌پترزبورگ

تیم ایران، نخستین دیدار خود را مقابل مراکش در ورزشگاه «کرستوفسکی» در سن‌پترزبورگ برگزار خواهد کرد.

ورزشگاه «کرستوفسکی» در سن‌پترزبورگ
  • گنجایش ورزشگاه:  ۶۸ هزار و ۱۳۴ نفر
  • سال گشایش ورزشگاه: ۲۰۱۷ میلادی برای میزبانی از جام کنفدراسیون‌ها
  • هزینه ساخت: یک میلیارد دلار (کرستوفسکی در جمع گرانترین استادیوم‌ها جهان قرار دارد)
  • فاصله سن‌پترزبورگ تا مسکو: ۷۱۳ کیلومتر
سن پترزبورگ شهر ۳۰۰ ساله رویای پتر کبیر، بدون شک یکی از زیباترین شهرهای دنیاست.

سن پترزبورگ که یکی از زیباترین شهرهای دنیاست، مملو از موزه ها و زیباترین کلیساهاست. این شهر در سال ۱۷۰۳ در کرانه های باتلاقی رودخانه نوا توسط پتر کبیر، به عنوان پنجره ای به سوی اروپا و جانشین مدرن مسکو، پایتخت قدیمی روسیه ساخته شد. شهری که به آن لقب ونیز شمال را نیز داده اند زیرا بین کانال ها و رودخانه ها قرار گرفته و بیش از ۳۰۰ پل دارد.

سن پترزبورگ حدود ۲۰۰ سال پایتخت روسیه بوده و نقش بسیار مهمی در تاریخ این کشور داشته است. نام این شهر در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و هر ساله توریست های بسیاری را به سمت خود جلب می کند.

برخی از جاذبه های این شهر شامل موارد زیر است.

قصر پیترهوف

قصر پیترهوف

این کاخ یکی از کاخ های تزارها بوده که سقف های طلایی دارد و جزو مکان های توریستی سن پترزبورگ به حساب می آید.

موزه هرمیتاژ

موزه هرمیتاژ

موزه هرمیتاژ یکی از دیدنی های سن پترزبورگ، از قدیمی ترین و بزرگترین موزه های دنیاست. بنیانگذار آن کاترین کبیر بوده و برای نگهداری مجموعه هنری خانواده سلطنتی ساخته شده است. این موزه بزرگترین موزه روسیه و سومین موزه بزرگ جهان بعد از موزه انگلستان و موزه لوور بشمار می رود. این ساختمان در ابتدا کاخ زمستانی تزارها بوده و بعدها به کلکسیون شخصی کاترین و در زمان لنین بعنوان موزه برای بازدید عموم تبدیل شده است. با ۳ میلیون اثر هنری، یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های جهان و از قدیمی‌ترین نگارخانه‌های هنری و موزه‌های تاریخ و فرهنگ بشری در جهان است.

قصر یوپوسکی

قصر یوپوسکی

موزه پتر کبیر

موزه پتر کبیر

یک کاخ بزرگ که یکی از موزه ها و جاذبه های توریستی شهر سن پترزبورگ به حساب می آید و در واقع یک مجموعه هنری وسیع است که توصیه می کنیم حتما از آن دیدن نمایید.

کاخ یوسوپف

کاخ یوسوپف

یک کاخ زیبا، که در مرکز یک پارک طبیعی بزرگ قرار گرفته و چشم اندازی عالی دارد.

کلیسای رستاخیز (خون ریخته شده)

کلیسای رستاخیز (خون ریخته شده)

این کلیسا یکی از اصلی ترین مناطق دیدنی و توریستی شهر سنت پترزبورگ روسیه است که تمامی مسافران این شهر رویایی از آن بازدید می کنند. داستان این کلیسا این است که گویا حضرت مسیح از این مکان دوباره رستاخیز می نماید و به همین خاطر به آن لقب کلیسای جامع زنده شدن مجدد مسیح نیز می گویند. کلیسای فوق‌العاده زیبایی است که در اوایل قرن ۲۰، در محل ترور تزار الکساندر دوم، در خیابان نوسکی پروسپکت ساخته شد و گنبد پیازی رنگ بسیار زیبا و موزاییک‌های تقریبا پر زرق و برقی دارد.

کاخ پاولوسک

کاخ پاولوسک

میدان قصر

میدان قصر

میدان قصر میدان مرکزی شهر سن پترزبورگ و امپراطوری روسیه بوده است. در این میدان، چندین رویداد مهم تاریخی رخ داده است که از آن جمله می‌توان به یکشنبه‌ی خونین در سال ۱۹۰۵ و انقلاب اکتبر سال ۱۹۱۷ میلادی اشاره کرد.

شهر کازان

ورزشگاه کازان

دومین دیدار تیم ایران که با اسپانیا است، در ورزشگاه کازان برگزار می‌شود.

  • گنجایش ورزشگاه: ۴۵ هزار و ۳۷۹ نفر
  • سال گشایش ورزشگاه: جولای ۲۰۱۳
  • فاصله کازان تا مسکو: ۷۹۷ کیلومتر

کازان به سرزمین مناره ها و اقلیت های مختلف شهرت دارد. در کرانه چپ رود ولگا و در کنار رودخانه زیبای کازانکا، کازان پایتخت جمهوری تاتارستان مانند نگینی در کشور پهناور روسیه می درخشد. شهر زیباییست که فقط ۳/۴۲۵ کیلومتر مربع مساحت دارد اما دنیایی از ساختمان های زیبا را درون خود جای داده است.

برخی از جاذبه های این شهر شامل موارد زیر است.

برج سویوم بایک

برج سویوم بایک

برج سویوم بایک از زیباترین جاذبه های گردشگری کازان است. براساس افسانه ها، داستان آن اینگونه نقل می شود که شاهزاده سویوم بایک به خاطر اینکه با ایوان مخوف ازدواج نکند خود را از بالای برج به پایین انداخته. اما این برج ۱۰۰ سال بعد از حمله ایوان مخوف به کازان ساخته شده است.

کرملین کازان

کرملین کازان

کرملین از زیباترین دیدنی های کازان است که هرساله گردشگران زیادی از این مکان دیدن می کنند. کرملین در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و تنها بخش باقی مانده از قلعه تاتارها در روسیه است که قدمت بخش هایی از آن به قرن دهم میلادی بازمی گردد.

معبد همه ادیان

معبد همه ادیان

معبد همه ادیان، مجموعه ای عبادتگاهی از مذهب های مختلف مسیحیان، بوداییان، یهودیان، مسلمانان و معابد چینی و ژاپنی است که در کنار هم به پرستش خدای یکتا می پردازند. این بنا زیبا در سال ۱۹۹۴ توسط الدار خانوف ساخته شده که از برترین جاذبه های گردشگری کازان بشمار می رود.

موزه هرمیتاژ کازان

موزه هرمیتاژ کازان

موزه هرمیتاژ کازان از برجسته ترین موزه های این شهر است که هرساله گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند. آثار ارزشمندی که در آن نگهداری می شود بازگوکننده ی تاریخ و سرنوشت روسیه است.

شهر سارانسک

ورزشگاه «موردوویا» در شهر سارانسک

سومین دیدار تیم ملی در مرحله گروهی با پرتغال است که قرار است در ورزشگاه «موردوویا» در شهر سارانسک برگزار شود.

  • گنجایش ورزشگاه: ۴۵ هزار و ۱۵نفر
  • سال گشایش ورزشگاه: هنوز به پایان نرسیده است
  • فاصله سارانسک تا مسکو: ۶۵۰ کیلومتر
  • جمعیت سارانسک: حدود ۳۰۰ هزار نفر

سارانسک شهر افسانه ها و اسطوره هاست و در مرکز بخش اروپایی روسیه واقع شده است. این شهر مملو از کلیساها و موزه‌های دیدنی است و شهرت آن بخاطر دست آوردها و موفقیت های بزرگ ورزشی آن است. خیابان های بسیار مدرن و اروپایی شکل این شهر ، هزاران گردشگر را از سرتاسر کشور به این شهر می کشاند.

برخی از جاذبه های این شهر شامل موارد زیر است.

کلیسای Sanaksar Monastery

کلیسای Sanaksar Monastery

این کلیسا که از مهم ترین مکان های دیدنی سارانسک به شمار می آید، در سال ۱۶۵۹ ساخته شده و از آن زمان تا اوایل قرن نوزدهم میلادی وسعت بیشتری یافته است.

کلیسای جامع سنت تئودور اوشاکف 

کلیسای جامع سنت تئودور اوشاکف Cathedral of St. Theodore Ushakov

ساخت این کلیسا در سال ۲۰۰۴ آغاز شد و در سال ۲۰۰۶ به پایان رسید. این کلیسا گنجایش ۳۰۰۰ نفر را دارد و نماینده ای عالی برای مسیحیت ارتدوکس روسی مدرن به شمار می رود. صلیب مرکزی این کلیسا در ارتفاع ۶۲ متری از سطح زمین قرار گرفته است و چهار برج ناقوس به همراه ۱۲ زنگ بزرگ در آن وجود دارند که بزرگ ترین آنها ۶ تن وزن دارد.

کلیسای سنت نیکولاس 

کلیسای سنت نیکولاس Church of St. Nicholas

این کلیسا یکی از کلیساهای ارتدوکس قدیمی و از قدیمی ترین جاهای دیدنی سارانسک است که از زمان ساخت آن در اواخر قرن نوزدهم تاکنون حفظ و نگهداری شده است. این کلیسا با آجر های سرخ رنگ ساخته شده است که در زمان ساخت آن، موردی نامعمول در معماری کلیسا ها به شمار می رفت.

موزه تاریخ محلی 

ساختمان سرخ رنگ این موزه، سبک باروک و بین سال های ۱۷۶۱ و ۱۷۶۵ به عنوان کلیسای سه مقدس Church of Three Saints ساخته شده است. بعد از انقلاب ماه اکتبر در سال ۱۹۱۷ این بنا ملی شد و در سال ۱۹۳۵ در اختیار موزه تاریخ محلی قرار گرفت.

موزه تاریخ محلی Local History Museum

موزه فرهنگ مردمی موردویا 

موزه فرهنگ مردمی موردویا

این موزه قوم نگاری در پاییز سال ۱۹۹۹ افتتاح شده و ساختمان آن در مرکز شهر سارانسک قرار دارد. این بنا که یادبودی از معماری اوایل قرن بیستم به شمار می رود در سال ۱۹۰۵ ساخته شده است.

پارک پوشکین

پارک پوشکین Pushkin’s Park

پارک پوشکین Pushkin’s Park به مساحت ۴۰ هکتار در مرکز شهر سارانسک قرار دارد و یکی از بهترین پارک ها و یکی از زیباترین جاهای دیدنی سارانسک به شمار می رود.

سیستم حمل و نقل در سارانسک

سیستم حمل و نقل در سارانسک

از آنجایی که این شهر تقریبا کوچک است، تنها وسیله حمل و نقل عمومی شما در سفر به سارانسک، اتوبوس ها هستند. اما این اتوبوس ها از صبح خیلی زود تا آخر شب در همه جا رفت و آمد می کنند و گشت و گذار را برای شما راحت تر می سازند. کرایه تاکسی ها نیز در این شهر ارزان است.

بدون نظر

ورود