ترفندهایی جالب در مورد بدن انسان که زندگی شما را راحت تر خواهند کرد

ترفندهایی جالب در مورد بدن انسان که زندگی شما را راحت تر خواهند کرد

بدن انسان یک ماشین بسیار پیچیده شگفت انگیز است که گاهی اوقات کنترل کردن آن بسیار سخت و یا حتی غیر ممکن می شود. به نظر می رسد که بعضی اتفاقات در بدن خودبخود رخ می دهند بدون آن که کنترلی روی آن ها داشته باشیم. برای مثال شخص هیچ کنترلی روی سکسکه کردن یا عطسه کردن خود ندارد. اما روش های هوشمندانه ای نیز برای کنترل کردن این واکنش های غیرارادی بدن وجود دارد که به شما کمک خواهند کرد در شرایط حساس بدن خود را تا حدودی در کنترل داشته باشید. در ادامه این مطلب شما را با تعدادی از این ترفندهای جالب و موثر آشنا خواهیم کرد.

۱۰- اگر نمی خواهید عطسه کنید پوست کناره های بینی خود را با دو انگشت فشار دهید

وقتی که پوست کناره های بینی خود را تحریک می کنید مغز شما یک پیام اخطار دریافت کرده و ترمز فرآیندهایی که قصد داشته در ثانیه های آینده انجام دهد را خواهد کشید؛ از جمله واکنش عطسه کردن را. در طرف مقابل اگر می خواهید عطسه کنید و نمی توانید این کار را انجام دهید بهتر است به یک نور بسیار روشن خیره شوید..

۹- برای شنیدن بهتر،  گوش تان را ببندید

اگر در یک مکان پر سر و صدا مانند کنسرت یا یک مهمانی بزرگ هستید و صدای اطرافیان و موسیقی بسیار بلند است مطمئناً برای شنیدن صدای دوستان و همراهانتان با مشکل مواجه خواهید شد. در این گونه مواقع زبانه گوش یا انگشتتان را روی گوش قرار داده و گوش دیگرتان را به سمت شخصی که در حال صحبت با شماست بگیرید. معمولاً خواننده ها از این ترفند استفاده زیادی می کنند اگر چه شما حس می کنید که آن ها تنها دارند میکروفون های خود را چک می کنند.

۸- اگر نگران هستید انگشت شست خود را بمکید

این واکنش را می توان با تحریک عصب واگ توضیح داد که باعث می شود ضربان قلب شما پایین تر آمده و فشار خون کاهش یابد. اگر هنگامی که در یک مکان عمومی قرار داشتید و به هر دلیلی نگران و آشفته شدید بهترین راه این است که مشت کرده و انگشت شست خود را بمکید.

۷- برای رهایی از سکسکه یک تکه یخ را روی زبان خود قرار دهید

همه نسخه های مخصوص خود را برای متوقف کردن سکسکه دارند: بعضی می گویند نوک زبان خود را بکشید، برخی دیگر بر این باورند که برای متوقف کردن سکسکه باید یک تکه یخ روی زبانتان بگذارید و تعدادی دیگر نیز خوردن یک قند را راه موثری برای پایان دادن به سکسکه می دانند. گاهی گفته می شود که بهتر است گوش هایتان را با کف دست گرفته و یک لیوان آب را یک نفس با استفاده از نی بنوشید. اگر با همه این ترفندها سکسکه شما متوقف نشد بهتر است با آن کنار بیایید درست مانند مردی که بیش از ۶۸ سال است سکسکه می کند اما ازدواج کرده و ۸ فرزند دارد.

۶- اگر در هنگام دویدن در طرف راست بدن خود دچار گرفتگی می شوید بهتر است وقتی که روی پای چپ خود هستید نفس بکشید

همین قانون برای زمانی که طرف چپ بدنتان دچار گرفتگی شده به کار می آید و باید تنها زمانی که روی پای راست خود قرار دارید نفس بکشید. در ادامه بهتر است روی قلبتان را کمی ماساژ دهید. در واقع در هنگام دویدن خون به سمت ماهیچه هایی که در حال فعالیت بیشتر هستند کشیده می شود. بدون این که بدن خود  را به خوبی گرم کنید، خون به طور مساوی به ماهیچه های در حال فعالیت نمی رسد به همین دلیل حجم زیادی از خون در کبد و طحال جمع می شود. در نتیجه این ارگان ها به دیافراگم و قفسه سینه فشار می آورند.

۵- اگر می خواهید سریع تر از رختخواب بلند شوید نفستان را نگه دارید

وقتی که این کار را انجام می دهید ضربان قلبتان افزایش خواهد یافت و بدنتان دستور انتقال به حالت اکتیو را صادر خواهد کرد. البته بهتر است در این کار زیاده روی نکنید زیرا استفاده فراوان و متوالی از این روش باعث افزایش تنش در قلب می شود.

۴- اگر بداخلاق و دمدمی مزاج هستید مداد گاز بگیرید

راز این کار بسیار ساده است. وقتی که یک مداد را با دندانهایتان نگه می دارید، ماهیچه هایی که در این حالت فعال هستند باعث می شوند که حالت لبخند به خود بگیرید. بدین ترتیب پیام های مرتبط با خنده و لبخند به مغز فرستاده می شود و ترشح هورمون اندورفین در بدن آغاز خواهد شد. در نهایت شما به صورت کاملاً طبیعی و واقعی لبخند خواهید زد.

۳- حافظه خود را با استفاده از یک شاخه رُزماری به حد اعلا برسانید

اگر می خواهید چیزی را حفظ کنید بهترین روش این است که با استفاده از پتانسیل پنهان حافظه خود این کار را بکنید. بهتر است این کار را در شب و زمانی که در رختخواب دراز کشیده اید و رزماری بو می کنید انجام دهید. این ترفند به شما کمک خواهد کرد که مهم ترین اطلاعات را سریع تر به یاد سپرده و نتایج بهتری داشته باشید.

۲- وقتی پاهایتان به خواب رفته اند سرتان را تکان دهید

آیا شما نیز زمانی که پا یا دستتان به خواب می رود حس بدی دارید ؟ البته می توانید صبر کنید تا بعد از دقایقی این خواب رفتگی از بین برود. البته بهترین راه این است که در این شرایط سر خود را تکان دهید و بدیت ترتیب ماهیچه های شما آرامش خود را بدست آورده و دیگر احساس بدی نخواهید داشت.

۱-اگر می خواهید دستگاه دروغ سنج را گول بزنید بینی خود را فشار دهید

اگر عصبی بوده و قلبتان به شدت می زند نوک بینی خود را فشار داده و با انگشت سوراخ های بینی را ببندید. سپس گوش هایتان را بسته و نفستان را به سرعت و شدت بیرون دهید و بدین ترتیب فشار درون گوشهایتان که تغییر می کند را حس خواهید کرد. بدین ترتیب دیگر استرس سابق را نخواهید داشت و ضربان قلبتان کاهش خواهد یافت.

منبع:
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود