حقایقی باور نکردنی درباره ی خانه ۱۲۵ میلیون دلاری بیل گیتس

حقایقی باور نکردنی درباره ی خانه ۱۲۵ میلیون دلاری بیل گیتس

بیل گیتس از بنیانگذاران شرکت مایکروسافت، با ثروتی به ارزش خالص ۸۸/۳ میلیارد دلار، ثروتمندترین مرد امریکا است.

جای تعجب نیست که یکی از ثروتمندترین افراد دنیا خانه ای با هزینه هایی باورنکردنی داشته باشد.

ساخت این خانه هفت سال زمان برد و ۶۳ میلیون دلار هزینه برای گیتس داشت. او نام این خانه را «زانادو ۲/۰» گذاشت که نام خانه ی خیالی شخصیت اصلی فیلم «همشهری کین» یعنی چارلز فاستر کین بود.

این خانه با مساحتی در حدود ۶۱۳۱ متر مربع، ملک بسیار عظیمی بوده و مملوء از جزئیاتی با تکنولوژی های پیشرفته است.

۱- ارزش کنونی این خانه دست کم ۱۲۴ میلیون دلار است

طبق گزارش سایت KingCounty، امسال ارزش این خانه به ۱۲۴/۹ میلیون دلار رسید. گیتس زمین این ملک را در سال ۱۹۸۸ به قیمت ۲ میلیون دلار خریده بود.

گیتس در سال ۲۰۱۷ برای مخارج مالیاتی سالیانه ی ملکش ۱۰۴۱۲۹۲/۵۵ دلار پرداخت کرد.

۲- بیشتر از ۱۱۷۹ متر مکعب الوار چوب برای تکمیل این پروژه استفاده شد

این خانه با درختان صنوبر ۵۰۰ ساله ی جنگل های داگلاس در شمال امریکا ساخته شد و ۳۰۰ کارگر ساختمانی بر روی این خانه کار کردند که تعداد ۱۰۰ نفر از آن ها برقکار بودند.

۳- یک سیستم سنسور با تکنولوژی پیشرفته به مهمانان کمک می کند دما و نور اتاق ها را تنظیم کنند

با ورود مهمانان به خانه، یک پین در اختیارشان گذاشته می شود که به سنسورهای نصب شده در سراسر خانه مرتبط است و مهمان ها با استفاده از آن می توانند دما و نور مورد نظرشان را تنظیم کنند. با خروج آن ها از خانه دما و نور دوباره تغییر می کند. بلندگوهایی که در پشت کاغذ دیواری اتاق ها قرار گرفته اند با پخش موسیقی، مهمان ها را از اتاقی به اتاقی دیگر همراهی می کنند.

۴- از طبیعت اطراف خانه برای جبران کمبود حرارت محیط استفاده می شود

زاندو ۲/۰ خانه ای «سازگار با محیط زیست» است و از فضای طبیعی اطراف آن برای تنظیم مؤثرتر دمای محیط استفاده می شود.

۵- آثار هنری روی دیوارها را می توانید تنها با فشار یک دکمه تغییر دهید

اسکرین هایی به ارزش ۸۰۰۰۰ دلار در سراسر خانه نصب شده است که با لمس آن ها می توان نقاشی یا عکس مورد نظر را به نمایش درآورد. این تصاویر در دستگاه هایی به ارزش ۱۵۰۰۰۰ دلار ذخیره شده اند.

۶- استخر خانه یک سیستم پخش موسیقی در زیر آب دارد

استخر ملک که ارتفاع آن در حدود ۱۸ متر است، در ساختمانی جداگانه به مساحتی در حدود ۳۶۲ متر مربع قرار دارد (ساختمان قهوه ای رنگ در عکس بالا). در داخل استخر، دیواری شیشه ای وجود دارد که می توان زیر آن و تا فضای بیرون استخر در اطراف خانه شنا کرد.

۷- یک اتاق ترامپولین در خانه وجود دارد که ارتفاع سقف آن در حدود ۶ متر است

این ترامپولین (میز پارچه ای ضخیم و کشسانی که در آکروبات از آن استفاده می شود) بسیار بزرگ بوده و جایگزین تفریحی بسیار جالبی برای ورزش های استاندارد روزانه است.

به طور کلی امکانات ورزشی خانه در حدود ۲۳۲ متر مربع بوده و علاوه بر آن، یک سونا، اتاق بخار و رختکن های جداگانه ای برای زنان و مردان وجود دارد.

۸- سالن پذیرایی عظیمی وجود دارد که گنجایش ۲۰۰ مهمان را دارد

این سالن در حدود ۲۱۳ متر مربع مساحت دارد و تا ۱۵۰ نفر برای ضیافت های شام و تا ۲۰۰ نفر برای مهمانی های ساده به صرف نوشیدنی، ظرفیت دارد. بر روی یک دیوار سالن، شومینه ای از جنس سنگ آهک قرار دارد که پهنای آن در حدود ۲ متر است و بر روی دیوار دیگر آن یک ویدئو اسکرین به عرضی در حدود ۷ متر وجود دارد.

۹- این خانه ۲۴ حمام دارد که ۱۰ تای آن ها شامل سرویس بهداشتی هم هست

مسلما زمانی که گیتس چنان مهمانی های بزرگی برگزار می کند این حمام ها به کار خواهند آمد. در غیر اینصورت، کمی بیش از اندازه به نظر می رسند!

۱۰- در این خانه ۶ آشپزخانه وجود دارد

این آشپزخانه ها در بخش های مختلف خانه هستند بنابراین خدمتکاران می توانند آمادگی هر نوع برنامه ای را داشته باشند.

۱۱- در کتابخانه ی عظیم خانه یک کتاب خطی وجود دارد که گیتس ۳۰ میلیون دلار برای آن پرداخت کرده است

نسخه ی خطی کتاب کدکس لئوناردو داوینچی

مساحت این کتابخانه در حدود ۱۹۵ متر مربع است، سقف آن گنبدی شکل بوده و دو قفسه ی کتاب مخفی دارد. یک بار مخفی هم در آن وجود دارد. روی سقف کتابخانه جمله ای از کتاب «گتسبی بزرگ» دیده می شود: «او راه زیادی را تا رسیدن به این مرغزار آبی رنگ طی کرده بود و حالا رویایش چنان نزدیک به نظر می رسید که می توانست آن را در دستانش محکم بگیرد.»

به علاوه، در این کتابخانه نسخه ی خطی کتاب کدکس لئوناردو داوینچی وجود دارد که گیتس در سال ۱۹۹۴ آن را در یک مزایده به مبلغ ۳۰/۸ میلیون دلار خریداری کرد.

۱۲- سینمای خانگی آن صندلی هایی از جنس مخمل دارد و گنجایش آن ۲۰ نفر است

این سینمای خانگی در سبک آرت دکو ساخته شده، صندلی های دسته دار و نیمکت هایی بسیار راحت و حتی یک دستگاه پاپکورن ساز دارد.

۱۳- خانه ای پیش ساخته توسط یک شناور و به منظور ایجاد فضای جدیدی برای کاربردهایی دیگر به آنجا منتقل شد

این ساختمان که در حدود ۸۷ متر مربع مساحت دارد، در کنار زمین ورزش ملک گیتس قرار گرفته و اسکله ای سرسبز برای کناره گیری قایق ها هم دارد.

۱۴- خانه ی مهمان هم به تکنولوژی های پیشرفته ی خانه ی اصلی مجهز است

طبق گزارش سایت USNews، خانه ی مهمان که مساحتی در حدود ۱۷۶ متر مربع دارد، اولین ساختمان ملک گیتس بود که تکمیل شد. این خانه که دارای اتاق خواب و حمام است، با هدف آزمایش تکنولوژی ای ساخته شد که در نهایت در خانه ی اصلی مورد استفاده قرار گرفت.

گیتس کتاب خود به نام «راه پیش رو» که کتابی غیر داستانی درباره ی آینده ی تکنولوژی است را در سال ۱۹۹۵ و در خانه ی مهمان نوشت.

۱۵- در مجموع ۲۳ ماشین در گاراژهای ملک جای می گیرد

چندین گاراژ در نقاط مختلف ملک وجود دارد. اما جذاب ترین آن ها، به شکل غاری زیرزمینی است که از بتن و فولاد ضد زنگ ساخته شده. این گاراژ به تنهایی ۱۰ ماشین را در خود جای می دهد. در بعضی قسمت های گاراژ شکستگی هایی تعمدی در بتن ها ایجاد شده تا به آن ظاهری خشن و ساختار شکنانه دهد.

گیتس خود از شیفتگان ماشین است؛ به طوری که می گوید اولین ولخرجی اش بعد از توسعه ی مایکروسافت، خرید یک پورشه ی مدل ۹۱۱ بود.

۱۶- درخت مورد علاقه ی گیتس در خانه اش تحت کنترل الکترونیکی بیست و چهار ساعته است

آنطور که گفته می شود یک درخت افرای چهل ساله در نزدیکی ورودی خانه وجود دارد که گیتس علاقه ی ویژه ای به آن دارد. وضعیت این درخت به طور الکترونیکی کنترل می شود و هر زمان که درخت آب کافی نداشته باشد، به طور خودکار به سمت آن آب پمپ می شود.

۱۷- رودی مصنوعی ساخته شده که در آن ماهی نگهداری می شود

این رود و ورودی آن برای حل هر گونه مشکل مربوط به روان آب ها که احتمالا در اثر دیوارهای عظیم ملک به وجود می آیند ساخته شد. در این رود از ماهی های آزاد و قزل آلا نگهداری می شود.

۱۸- شن های ساحل دریاچه ی ملک گیتس از سواحل کارائیب به آنجا منتقل می شود

شن و ماسه ی ساحل دریاچه ای که ملک در کناره ی آن واقع شده، هر ساله به مقدار زیاد و توسط یک شناور از ساحل سنت لوسیا به آنجا منتقل می شود.

۱۹- یک بار شخصی ۳۵۰۰۰ دلار تنها برای بازدید از ملک پرداخت کرد

 

هر ساله یک مزایده در شرکت مایکروسافت برگزار می شود که در آن محصولات و خدماتی برای کارکنان شرکت به مزایده گذاشته می شود. عواید حاصل از این مزایدات به صندوق خیریه ی شرکت مایکروسافت اختصاص داده می شود.

گیتس در گذشته تور اختصاصی برای بازدید از زانادو ۲/۰ را هم در این مزایدات قرار داده بود. طبق گزارش سایت BizJournal، یک بار یکی از کارکنان مایکروسافت تور بازدید از خانه ی گیتس را در مزایده و با پیشنهادی به قیمت ۳۵۰۰۰ دلار برد.

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
۳ نظر

ورود

  • امیر اسفند ۷, ۱۳۹۶

    منم جای بیل گیتس باشم تو این سن این همه کمک به بقیه میکنم.
    واقعا کمبودی از نظر مالی نداره!

  • WIRE اسفند ۷, ۱۳۹۶

    بسیار زشته، انگار نه انگار منزل مسکونیه، مثل ساختمان های اداری و تجاریه.