چند ترفند ساده برای بلندتر دیده شدن ارتفاع سقف خانه

چند ترفند ساده برای بلندتر دیده شدن ارتفاع سقف خانه

اگر خانه ی شما سقف بلندی ندارد، شما تنها کسی نیستید که چنین مشکلی دارد. اما خبر خوب آنکه ترفندهایی وجود دارد که طراحان دکوراسیون از آن ها برای بلندتر دیده شدن ارتفاع سقف خانه استفاده می کنند. شما هم می توانید از این راهکارهای ساده بهره ببرید.

۱- پرده ها را در بالاترین نقطه ی ممکن نصب کنید

به جای آنکه پرده ها را درست در بالای قاب پنجره ها نصب کنید، آن را تا زیر سقف بالا ببرید. این کار باعث می شود نگاه فوراَ به سمت بالاترین نقطه ی دیوار کشیده شود و به این ترتیب سقف بلندتر به نظر می آید.

۲- از مبلمانی استفاده کنید که ارتفاع کوتاهی دارند

در حقیقت باید از مبلمانی استفاده کنید که فاصله ی کمتری تا زمین دارند. استفاده از مبلمان کوتاه باعث می شود اتاق کوچک و شلوغ به نظر نرسد. مبلمان کوتاه جای کمتری را اشغال می کنند و فاصله ی میان سقف و نقطه ی بالای این مبلمان بیشتر از مبلمان بلند است، بنابراین استفاده از چنین مبلمانی در بلندتر دیده شدن سقف تأثیر گذار است.

۳- از طرح های راه راه برای دیوارها استفاده کنید

با استفاده از رنگ یا کاغذ دیواری طرح های راه راه عمودی روی دیوارهای اتاق ایجاد کنید. برای بلندتر دیده شدن سقف، نکته ی کلیدی کشیده شدن نگاه به سمت بالا است، پس استفاده از طرح های راه راه روی دیوارها باعث می شود نگاه به جهت درستی کشیده شود.

۴- آینه های دکوراتیو را در ارتفاع بالاتری نصب کنید

آینه ها همیشه باعث بزرگ تر دیده شدن هر فضایی می شوند و به ویژه اگر آن ها را در نقطه ای بالاتر از معمول نصب کنید، این نکته در مورد آن ها کاملا صدق می کند. آینه ها تاثیر خود را به سرعت بر فضا می گذارند و همچنین ظاهری لوکس به آن می دهند.

۵- از چراغ های سقفی توکار استفاده کنید

اگرچه لوسترها ظاهری لوکس به فضا می دهند اما استفاده از آن ها باعث می شود ارتفاع سقف کمتر دیده شود. به همین خاطر است که توصیه می شود از چراغ های سقفی توکار استفاده کنید.

۶- از ایجاد تضاد و بازی با مقیاس ها بهره ببرید

اگرچه استفاده از مبلمان بلند باعث کوتاه تر دیده شدن ارتفاع سقف می شود، اما اثاثیه ای مانند کتابخانه اگر بلند انتخاب شوند به دلیل تضاد مناسبی که با مبلمان کوتاه خواهند داشت، سقف اتاق را بلندتر نشان می دهند.

۷- جزئیاتی به سقف اتاق اضافه کنید

با اضافه کردن جزئیاتی مانند تصویر بالا به سقف اتاق (و نه کف آن)، توجه به سمت این نقطه کشیده می شود و به این ترتیب سقف بلندتر از ارتفاع واقعی اش به نظر می رسد.

۸- از مبلمان رنگ روشن استفاده کنید

برای آنکه اتاق بیش از اندازه شلوغ و کوچک به نظر نرسد، از مبلمانی استفاده کنید که رنگ های خنثی یا روشن دارند. البته این به معنی آن نیست که همه چیز باید کاملا سفید باشد. با اضافه کردن کمی رنگ به فضا مثل استفاده از کوسن ها و وسایل دکوراتیو رنگی می توانید تأکیدی مناسب در چیدمان تان ایجاد کنید.

۹- شومینه ی خانه هم می تواند به این مسأله کمک کند

اگر در خانه ی خود شومینه دارید مطمئن شوید که دیواره ی بیرونی آن تا سقف ادامه داشته باشد. این مساله باعث می شود سقف بلندتر دیده شده و به علاوه می تواند تبدیل به نقطه ای کانونی در فضای اتاق شود.

۱۰- تغییری چشمگیر در سقف اتاق ایجاد کنید

این تغییر می تواند استفاده از رنگی زیبا یا یک کاغذ دیواری چشمگیر باشد که نگاه ها را به طرف خود جلب می کند. به علاوه، استفاده از رنگ های براق انعکاس ایجاد می کند و باعث می شود سقف بلندتر دیده شود.

۱۱- به فضای اتاق نظم دهید

این نکته اهمیت زیادی دارد. تمیزی و نظم اتاق باعث می شود تمام فضا درخشان، دلباز و بزرگ دیده شود. از تاقچه های دیواری، قفسه های بلندی که از کف تا سقف ارتفاع دارند و سبدهای حصیری برای جمع کردن وسایل استفاده کنید.

منبع: elledecor
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود