کدام کشورها از نگاه مهاجران بهترین کیفیت آموزش را دارا هستند؟

کدام کشورها از نگاه مهاجران بهترین کیفیت آموزش را دارا هستند؟

زمانی که افراد برای مهاجرت یا تحصیل به کشور دیگری نقل مکان می کنند عمدتا به نقاطی می روند که یکی از بستگان یا آشنایان در آنجا باشد اما زمانی که پای کیفیت زندگی به میان می آید عوامل بسیاری دخیل هستند.

در آخرین مطالعات انجام پذیرفته در «اینترنیشنز»، و بر اساس نظرسنجی از ۱۴.۳۰۰ مهاجر از ۱۷۴ ملیت مختلف که ساکن ۱۹۱ کشور یا منطقه جغرافیایی متفاوت بودند، ۴۳ عامل مختلف را در کیفیت زندگی دخیل هستند که از ۱ تا ۱۷ رتبه بندی شده اند.

وضعیت سلامت و بهداشت، امنیت و هزینه های زندگی از جمله عوامل مهم هستند این در حالی است که کیفیت آموزش برای مهاجران و به منظور فراهم آوردن امکانات آموزشی برای فرزندان شان از اهمیت فراوانی برخوردار است.

در فهرستی که در ادامه این نوشته به بررسی آنها پرداخته خواهد شد، کشورهایی با بهترین امکانات آموزشی برای مهاجران به شما معرفی خواهند شد که البته با پرداخت هزینه هایی نیز همراه است. این فهرست را از انتها به ابتدا مرور می  کنیم:

۱۲- جمهوری چک

حدود سه چهارم (۷۴ درصد) از والدین مهاجران هزینه های تحصیل در این کشور را قابل پرداخت می دانند. این در حالی است که متوسط جهانی این رضایتمندی ۴۵ درصد است.

۱۱- اتریش

11
میزان رضایتمندی کیفیت آموزش در اتریش در میان والدین مهاجران حدود ۸۵ درصد است که بر اساس داده های «اینترنیشنز» ۲۱ درصد بیش از سایر نقاط جهان است.

۱۰- هند

10
تحصیل در هند از استانداردهای بالایی برخوردار است که البته برای مهاجران با پرداخت هزینه نیز همراه است. آمار نشان می دهد که ۴۸ درصد از والدین کودکان مهاجر بر این باورند که تحصیل در هند برای آنها گران است. تصویری از هندوها را ملاحظه می کنید که برای دریافت برنج، در فستیوال Annakut در ۲۴ ام اکتبر سال ۲۰۱۴ میلادی جمع شده اند. این مراسم نخستین روز شکل گیری ماه کامل در ماه Kartik است. در این ماه ۵۶ نوع غذا، آماده و به شکرگزاران داده می شود.

۹- استرالیا

9
تصور می شود که برای ۶۴ درصد از مهاجران، در مقایسه با ۴۵ درصد جهانی، پرداخت هزینه های تحصیلی در این کشور امکانپذیر باشد. کیفیت تحصیل در این کشور نیز توسط ۸۴ درصد از پاسخ دهندگان تایید شده.

۸- هلند

8
هلند نه تنها در آمار بدست آمده در رتبه ۲۴ ام کشور برتر دنیا قرار دارد بلکه زمانی که پای تحصیل و آموزش نیز به میان می آید، در رتبه بندی «اینترنیشنز» در رتبه نهم جای می گیرد. تصویر کشاورزان هلندی را در ۲۴ ام آوریل سال ۲۰۱۰ را شاهد هستید که به گل های پژمرده زمین های گل لاله در Noordwijk هلند می نگرند.

۷- تایوان

7
در کل تایوان برای مهاجران به عنوان بهترین کشور تلقی می شود که یکی از دلایل آن نیز مربوط به مراقبت از کودکان و کیفیت آموزش در این کشور است. با این حال تنها ۳ درصد از والدین مهاجران رضایت کاملی از امکان پرداخت هزینه های مرتبط با تحصیل فرزندان شان را دارند.

۶- بلژیک

6
سومین کشوری که از نگاه والدین مهاجران از نظر کیفیت تحصیل در سطح بالایی قرار دارد بلژیک است. در سال گذشته حدود یک ششم والدین (۱۷ درصد)، نظر مشابهی داشتند. تصویر بچه های مدرسه ای را با کلاه های کاغذی رنگارنگ شان شاهد هستید که رنگ های پرچم این کشور را به تصویر می کشد. آنها در ۱۵ ام نوامبر سال ۲۰۰۷ میلادی در انتظار دیدار خانواده سلطنتی در کلیسای جامع سنت مایکل بروکسل هستند.

۵- هنگ کنگ

5
هنگ کنگ بر اساس آمار بدست آمده از «اینترنیشنز» هم از نظر امکان تحصیل و هم هزینه های آن در میان آخرین سه کشور جهان قرار دارد. با این حال در بالاترین سطح کیفیت آموزش قرار دارد. در تصویر دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه پلی تکنیک هنگ هنگ را می بینید که در ۳۱ اکتبر سال ۲۰۱۴ میلادی در مقابل حمایت های جنش های دموکرات که به دیوار چسبانده شده، دور هم جمع شده اند.

۴- کره جنوبی

4
به نظر می رسد که کیفیت تحصیل در سال اخیر در کره جنوبی افزایش پیدا کرده باشد چرا که ۴۷ درصد از والدین مهاجران در مقایسه با ۲۲ درصد در سال قبل از آن به کیفیت عالی سیستم آموزشی این کشور رای داده اند. در این تصویر نیز دانش آموزان را در ۲۷ مارچ سال ۲۰۱۲ میلادی و در اتاق های نورهای چند بعدی سامسونگ ملاحظه می کنید.

۳- سوئیس

3
بر اساس آمار بدست آمده از «اینترنیشنز» و بر اساس ادعاهای والدین کودکان مهاجر، سوئیس یکی از بهترین نظام های آموزشی در جهان را داراست.

۲- سنگاپور

00
والدین مهاجران نه تنها از هزینه های تحصیل در این کشور ابراز رضایت می کنند بلکه ۵۳ درصد از آنها به کیفیت آموزش عالی سنگاپور نیز رای داده اند.

۱- فنلاند

نخستین و بهترین این فهرست کشور فنلاند است. ۷۰ درصد از نظردهنگان این نظرسنجی در مقایسه با ۲۱ درصد متوسط جهانی، کیفیت تحصیل در این کشور را عالی می دانند.

منبع: businessinsider
بدون نظر

ورود