آشنایی با سیستم حمل و نقل عمومی سنگاپور

گردشگری پاک با CO2 FREE به روش سنگاپوری ها

آشنایی با سیستم حمل و نقل عمومی سنگاپور

سالانه صدها هزار تن از هموطنان به سنگاپور و جنوب شرق آسیا سفر می کنند و با وجود آنکه این کشور در فهرست گران ترین کشورهای قاره کهن قرار دارد، اما فرصت های گردشگری فوق العاده ای هم برای لاکچری گردها و هم برای گردشگران خودمانی و طبیعت گرد ها آن هم با وضعیت کنونی قیمت ارز داشته و از طرفی، برای علاقمندان به تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، بورسیه های وسوسه انگیز ارائه می دهد. اگر قصد سفر به سنگاپور دارید، راهنمای دریافت ویزا گردشگری این کشور مطالعه  کنید. در این گفتار شما را با سیستم حمل و نقل این کشور آشنا می کنیم.

گردشگری پاک (SUSTAINABLE TOURISM) را میتوان از سنگاپوری ها یاد گرفت. گردشگری، پاک ترین صنعت جهان است بر خلاف صنعت مد! می توان در یکی از پاک ترین پایتخت های جهان، با این وسایل جالب و هیجان انگیز در سنگاپور تردد کرد. بدون دی اکسید کربن! جهانی بدون CO2 را برای نسل بعد به ارمغان بگذاریم.
گران ترین سیستم حمل و نقل عمومی در سنگاپور را می توان با تاکسی تجربه کرد که به راحتی از طریق اپلیکیشن ها، در هر زمان قابل فراخوانی است
تاکسی های سنگاپور بر خلاف تایلند و هندوستان و مالزی، نیاز به چانه زدن ندارند!

با ما همراه باشید.

گردشگری پاک با سیستم حمل و نقل عمومی سنگاپور

سیستم حمل‌ونقل عمومی این کشور بسیار گسترده و مناسب است. برای مسافرانی که همه روزه در این شهر تردد می‌کنند، مترو و اتوبوس‌ها گزینه‌های اقتصادی و سریع محسوب می‌شوند. یکی از پیشرفته ترین سیستم های حمل و نقل عمومی در جنوب شرق آسیا در اختیار سنگاپور است و شما قادر خواهید بود که به راحتی به نقاط مختلف این کشور کوچک سفر کنید. این دو شبکه حمل‌ و نقل عمومی، اکثر جاذبه‌های گردشگری و نقاط مهم شهری را که یک گردشگر به آن نیاز دارد پوشش می‌دهند. در صورتی که مقصد شما با اتوبوس‌ها یا مترو قابل دسترسی نیست، می‌توانید از تاکسی‌ها استفاده کنید.  همچون هندوستان و تایلند و حتی مالزی، ریکشاها در همه  جای شهر در دسترس  است.

با مراجعه به سایت ریشا آنکل سنگاپور، می توانید قیمت و مدت زمان کرایه سه چرخه ها را در این کشور دیدنی مشاهده کرده و نسبت به رزرو اقدام کنید

در حال حاضر صدها سه‌چرخه در سنگاپور وجود دارد که از آن‌ها به عنوان جاذبه گردشگری استفاده می‌شود و عموما در مسیرهایی که گردشگران بیشتر حضور دارند کار می‌کنند. سه‌چرخه‌ها در سنگاپور به عنوان وسیله‌ای برای رفت‌ و آمدهای کوتاه، به منظور نشان دادن مناطق مختلف شهری به گردشگران استفاده می‌شود. سه‌چرخه‌ها اکنون زیر نظر موسسه‌ای به نام ‌TRISHAW UNCLE مدیریت می‌شوند.

کارت‌های مترو سنگاپور به دو نوع هستند. کارت‌های اعتباری قابل شارژ با عنوان EZ-Link یا کارت بلیط تک سفره.

مترو سنگاپور

مترو سنگاپور سریع‌ترین شیوه برای سفر در داخل شهر است. شبکه ریلی گسترده در سنگاپور به این معنا است که دیدنی‌های مهم سنگاپور در فاصله کوتاهی از هر کدام از ایستگاه‌ها قرار دارند که به سادگی وبا کمی پیاده‌ روی در دسترس خواهند بود. مترو سنگاپور از ساعت ۵:۳۰ صبح تا پاسی از شب، هر ۵ تا ۷ دقیقه حرکت می‌کند.مترو سنگاپور از ساعت ۵:۳۰ صبح تا پاسی از شب، هر ۵ تا ۷ دقیقه حرکت می‌کند. در ساعات اوج شلوغی نیز هر ۲ یا ۳ دقیقه مترو حرکت خواهد کرد. در بخش‌های داخلی شهر، مترو سنگاپور به صورت زیرزمینی حرکت می‌کند. در نواحی حومه شهر ریل‌ها روی زمین ساخته شده اند.

متروی سنگاپور ۵ خط دارد که هر کدام با یک رنگ مشخص شده‌اند. شمال-جنوب (قرمز)، شمال-شرق (بنفش)، شرق-غرب (سبز)، خط حومه شهر (زرد) و خط مرکز شهر (آبی)
تابلوهای راهنمای موجود در ایستگاه‌های مترو به زبان انگلیسی نوشته شده است. برای استفاده از متروی سنگاپور، لازم است کارت EZ-Link را خریداری کنید.

انواع کارت های مترو سنگاپور

  • کارت‌های اعتباری قابل شارژ را می‌توانید از دفاتر فروش بلیط حمل‌ونقل عمومی یا مراکز خدمات مسافران مستقر در ایستگاه‌های مترو تهیه کنید. هزینه این کارت بلیط‌ها ۱۲ دلار سنگاپور (حدود ۲۷ هزار تومان) است که ۱۶ هزار تومان اعتبار دارد و باقی آن به عنوان سپرده غیرقابل دریافت است.
  • کارت بلیط تک سفره را می‌توانید را از دستگاه‌های فروش بلیط خریداری کنید. قیمت این کارت بلیط‌ها با توجه به فاصله/تعداد ایستگاه‌ها+ ۱ دلار (سنگاپور – حدود ۲۲۵۰ تومان) تعیین می‌شود که این یک دلار سپرده قابل دریافت در کارت است.
کارت بلیط‌های تک نفره را می‌توانید در صورت نیاز برای افزایش اعتبار کارت‌های EZ-Link استفاده کنید. اگر کارت بلیط تک سفره خریده‌اید، حتما آن‌ها را به دستگاه های فروش کارت بلیط بازگردانید تا (با فشردن دکمه «دریافت سپرده») بتوانید سپرده داخل کارت را بگیرید.

کارت گردشگری سنگاپور هم چون LONDON PASS، برای گردش آسان در این کشور توصیه میشود که میتوانید به صورت آنلاین سفارش داده و خرید کنید. برخی از هزینه های حمل و نقل شما با کارت گردشگری سنگاپور، کاهش پیدا می کند.

کارت بلیط‌های مخصوص گردشگران را می‌توانید از ایستگاه‌های مترو فرودگاه چانگی سنگاپور (Changi Airport)، خیابان اورچارد (Orchard)، محله چینی‌ها (Chinatown)، سیتی هال (City Hall)، کاخ رافلز (Raffles Place)، آنگ مو کیو (Ang Mo Kio)، هاربرفرانت (HarbourFront)، لواندر (Lavender) و بی‌فرانت (Bayfront) تهیه کنید.

هزینه خرید کارت گردشگری ۱ روزه، ۱۰ دلار و بیش از ۱ روز، ۲۰ دلار سنگاپور است. اگر فرزند شما بیش از ۹۰ سانتی متر قد داشته باشید برای او نیز باید کارت گردشگری خریداری کنید. توجه کنید که کارت گردشگری این کشور، برای استفاده از خدماتی چون: Sentosa Express, RWS8, Fast Forward, Night Rider and Nite Owl buses اعتبار ندارد و باید شارژ ویژه تهیه کنید. جزییات بیشتر را در سایت های معرفی شده بدست آورید.

جزییات استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی سنگاپور را میتوان در سایت ITA بدست آورید: https://www.lta.gov.sg/content/ltaweb/en.html

در سفر به سنگاپور، از توصیه های سنگاپور گردهای تریپ ادوایزر، لونلی پلنت و هم چنین کوچ سرف ها استفاده کنید تا گردشگری آسان، ارزان و هیجان انگیزی را تجربه کنید. تجربیات خود از سفر به سنگاپور و استفاده از سیستم حمل و نقل این شهر را در اختیار روزیاتو قرار دهید. سفر به سنگاپور برای دانشجویان و دانش آموختگان رشته های: مدیریت گردشگری، بازاریابی، تبلیغات، رباتیک و مدیریت شهری هوشمند، یک گردشگری علمی محسوب می شود. چرا که مصداق هایی از آن را به صورت عینی در سنگاپور گردی مشاهده خواهید نمود.

راهنمای تحصیل در سنگاپور و دریافت بورسیه SINGA مخصوص دانشجویان دکترا

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود