نکاتی باورنکردنی در مورد زندگی «آنتونی بوردین» که بسیاری از آن ها بی اطلاعند

نکاتی باورنکردنی در مورد زندگی «آنتونی بوردین» که بسیاری از آن ها بی اطلاعند

روز ۸ ژوئن (۱۸ خرداد ۹۷) خبری تکان دهنده و تاسف آور در رسانه های اجتماعی جهان منتشر شد: آنتونی بوردین، سرآشپز، مجری و نویسنده سرشناس و محبوب جهان که برنامه های پربیننده ای را در شبکه سی ان ان تولید کرده بود خودکشی کرد. جنازه این چهره دوست داشتنی تلویزیون در اتاق هتلش در شهر استراسبورگ فرانسه پیدا شد. از این سلبریتی ۶۱ ساله دختری به نام آریان به جای مانده و نامزدش نیز کارگردانی به نام آسیا آرجنتو است که به شدت از مرگ همسر محبوب خود دلشکسته است.

آنتونی بوردین

ستاره بی چون و چرای دنیای آشپزی و غذا زاده نیوجرسی بوده و شهرت او از سال ۲۰۰۰ با انتشار کتاب زندگینامه ای جالب و خواندنی «آشپزخانه سری: ماجراجویی هایی در جهان شکم» آغاز شد. بعد از آن وی در برنامه های تلویزیونی متعددی مانند «بهترین سرآشپز»، «آنتونی بوردین: بدن رزرو» و برنامه معروفش در شبکه سی ان ان با نام «آنتونی بوردین: بخش های ناشناخته» حضور یافت. اگر چه در روزهای اخیر صحبت های زیادی در مورد این شخصیت دوست داشتنی گفته شده است اما نکته ها و واقعیات جالبی در مورد زندگی آنتونی بوردین وجود دارد که کمتر کسی از آن باخبر بوده و دانستن آن ها خالی از لطف نخواهد بود.

یک صدف خوراکی زندگی او را برای همیشه تغییر داد

آنتونی بوردین

در زندگینامه آنتونی بوردین، با جزییات فراوان از سفر او به فرانسه صحبت شده است؛ جایی که خانواده او توسط یک ماهیگیر به نام موسیو سنت ژور به یک قایق مخصوص صید صدف خوراکی دعوت شدند. در آن قایق بود که بوردین اولین صدف خوراکی خود را را مزه کرد.

بوردین در این کتاب در مورد تجربه خود چنین نوشته است:” آن را در دستم گرفتم. صدف را آن طور که موسیو سنت ژور خنده رو گفته بود کج کرده و در دهانم فرو بردم و با یک گاز و هورت کشیدن آن را بلعیدم. مزه آب دریا می داد… مزه آب شور و گوشت… و به نحوی… مزه آینده”. همانجا بود که رابطه عاشقانه بوردین با غذا شکل گرفت اما سفر او به دنیای آشپزخانه به یک مسیر انحرافی کشیده شد.

ظرف شستن در آشپزخانه برای او شادی بخش بود

آنتونی بوردین

در مصاحبه ای با روزنامه گاردین، بوردین چنین گفت:” تنها زمانی در واقع و به طور کامل شاد و راضی شدم که در رستورانی در پرووینس تون در کیپ کود به عنوان ظرف شور مشغول به کار شدم. اولین کارم بود”. وی خود را در آن دوران “نوجوانی کمرو، دست و پا چلفتی و نادان” توصیف می کند که «محیط شبه کارخانه» آشپزخانه این رستوران باعث شد احساس رضایت داشته باشد.

این آشپز فقید درباره تجربه خود در آن دوران چنین گفته است:” ظرف ها باید درون دستگاه شستشو قرار می گرفتند و بدون لکه و کثیفی بیرون می آمدند و انجام این که به سرعت و با مهارت کامل بدین معنا بود که من توسط همکارانی که می خواستم مانند آن ها باشم مورد قبول قرار می گرفتم”.

تنها رضایت و مقبولیت نبود که برای بوردین شادی به ارمغان می آورد. وی در مصاحبه ای با مجله فرش ایر در این باره چنین گفته بود:” باید سروقت آنجا حضور می یافتم. قوانین سختگیرانه خاصی وجود داشت. و به هر دلیلی که بود من با این قوانین کنار آمده بودم. ترکیبی از آشفتگی و البته مقدار قابل توجهی نظم بود که به نظرم در آن زمان به آن نیاز داشتم”.

۶۰ ساله شدن او را آزاد کرد

آنتونی بوردین

وی کمی قبل از جشن تولد شصیت سالگی اش یک مصاحبه اختصاصی ترتیب داده و از او پرسیده شد که آیا رسیدن به چنین سن و جشن تولد به یاد ماندنی برای او ترسناک نیست؟ بوردین در پاسخ به این سوال چنین گفت:”بله، یک زمانی، یادم نمی آید چه سالی بود، فکر کنم ۴۴ سالگی بود. به خودم گفتم: لعنتی اکنون دیگر پیر هستم. اما اکنون حقیقتاً از پوچی رها شده ام. حسرت های زیادی در زندگی ام ندارم. از این که یک چهره شناخته شده هستم بسیار خوشحالم. تا جایی که از انتظارات رها باشم از آن لذت می برم. تا جایی که بتوانم بدون جلب توجه از مسیر زندگی عبور کنم نیز برایم لذت بخش است. این موضوع آزاد کننده است”.

ایگی پاپ قهرمان او بود

آنتونی بوردین

زمانی که از او پرسیده می شد شخصیت محبوب او کیست، آنتونی بوردین به سراغ سرآشپزها نمی رفت. او این افتخار را از آنِ دوست خود و یکی از شخصیت های افسانه ای موسیقی پانک راک یعنی ایگی پاپ می دانست. بوردین در این باره چنین گفته است:” وی از زمان اولین آلبوم «دلقک ها» قهرمان بزرگ من بوده است، آلبومی که به آهنگ پس زمینه لحظات خوب و بد زندگی من تبدیل شد”. دوستی این دو چنان پایدار بود که ایگی پاپ در برخی از برنامه های تلویزیونی بوردین حضور یافت و در یکی از اپیزودهای برنامه «بخش های ناشناخته» همراه با بوردین در میامی در کنار هم غذا خوردند. حتی آن ها چندین بار به مصاحبه با هم پرداخته و در مورد مرگ خود صحبت کرده و در توییتر نیز به شدت از یکدیگر حمایت می کردند.

دخترش سرسخت ترین منتقد وی بود

آنتونی بوردین

زمانی که وی بیش از ۲۰۰ روز در سال برای ساخت برنامه خود در شبکه سی ان ان در سفر به سر نمی برد، بوردین بیشتر وقت خود را در کنار دخترش، آریان می گذراند که نتیجه ازدواج او با همسر دومش، اوتاویا بوسیا بود. وی حتی در سال ۲۰۱۶ کتاب آشپزی با عنوان «خوشمزه ها: کتاب آشپزی» نوشت که در آن دستورالعمل پخت تمام غذاهایی که برای آریان درست کرده بود وجود داشت. بوردین در طول یکی از مصاحبه های خود ادعا کرد که دخترش “منتقد بسیار سختگیری” بود هر چند بوردین از پختن غذا برای او به شدت لذت می برد.

وی در این باره چنین گفته است:” می دانید، من یک مقدار خیلی خیلی کم جوز هندی در ماکارونی و پنیر خودم می ریزم و او [آریان] آن را دوست نداشت. او بلافاصله بابت این موضوع به من اعتراض می کرد. اگر کوچکترین تفاوتی بین غذایی که دفعه آخر دوست داشته بود و غذایی که امروز پخته بودم وجود داشت وی خیلی سریع می گفت: نه من این غذا را نمی خورم، این غذا بیش از اندازه فلفل دارد”. به گفته بوردین، آریان حس چشایی بسیار قوی داشته و خیلی زود می توانست بفهمد که غذایی بیش از حد نمک دارد.

او در خانه ای پر از موسیقی بزرگ شد

آنتونی بوردین

جدای از این که وی از طرفداران سرسخت ایگی پاپ و آلبوم «دلقک ها» بود، آنتونی بوردین علاقه زیادی به موسیقی های دیگر داشت. وی گفته که ذائقه متفاوت و التقاطی اش به این موضوع برمی گردد که خانه آن ها در دوران کودکی در نیوجرسی همواره پر از صدای موسیقی بوده است. بوردین در این باره چنین گفته است:” پدرم مردی بود که موسیقی را دوست داشت بدون این که به منبع آن اهمیتی بدهد. او با آهنگ های مختلف به خانه می آمد. او مرا به محل اجرای موسیقی در فیلمور ایست می برد و خودش نیز در کنار من می نشست”. وی علاقه خود به موسیقی را با دعوت از برخی هنرمندان عرصه موسیقی در برنامه هایش نشان می داد.

بوردین یکی از پرطرفدارترین حساب های توییتری را داشت

آنتونی بوردین

آنتونی بوردین در سال ۲۰۰۸ به توییتر پیوست و با توییت هزاران پست توانست میلیون ها طرفدار کسب کند. وی در بخش معرفی خود در توییتر تنها خود را یک «علاقمند» به حوزه غذا و آشپزی معرفی کرده و طرفدارانش را در طول ماجراجویی هایش با خود همراه می ساخت، عکس های سفرهایش را به اشتراک می گذاشت و لینک هایی از آهنگ های محبوبش را به طرفدارانش توصیه می کرد. رابطه نزدیک و خوب او با طرفدارانش باعث شد که بوردین در سال ۲۰۱۳  توسط مجله تایم به عنوان یکی از پرطرفدارترین و فعال ترین کاربران شبکه توییتر انتخاب شود. وی برای تهیه هر پست شخصاً عمل کرده و در این موضوع بسیار با وسواس عمل می کرد.

آنتونی بوردین، آشپز معروف آمریکایی به زندگی خود پایان داد

واکنش های احساسی سلبریتی ها به خودکشی «آنتونی بوردین»؛ سرآشپز و مجری سرشناس

چنگال خونین «خودکشی» بر پیکر هنرمندان مشهور جهانی

منبع: nickiswift
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر