۷ عادت به ظاهر بی ضرری که عامل گردن درد همیشگی تان است

۷ عادت به ظاهر بی ضرری که عامل گردن درد همیشگی تان است

گردن درد یکی از شایع ترین انواع درد است و همه ی ما گهگاه آن را تجربه می کنیم. این مسأله دلایل مختلفی دارد و با افزایش سن احتمال بروز آن بیشتر می شود. این دردها لزوماً حاصل فعالیت های شدید و مقطعی بدنی نیستند بلکه بسیاری از عادت های به ظاهر بی ضرر ما عامل بروز گردن درد هستند. این دردها از صدمه ای حکایت دارد که به گردن وارد شده، بنابراین با ترک این عادت ها سلامت خود را حفظ کنید.

۱- از گوشی و کامپیوتر اشتباه استفاده می کنید

عوامل بروز گردن درد

نامناسب بودن حالت بدن در زمان نشستن و ایستادن یکی از اصلی ترین دلایل گردن درد است. هر چه زمان بیشتری سر خود را به جلو یا عقب نگه دارید (یعنی همان وضعیتی که هنگام استفاده از تلفن همراه، مدت زیادی در آن قرار می گیرید) کار بیشتری از مهره های پشت گردن تان می کشید. به علاوه، در این حالت عضلات ناحیه ی فوقانی پشت تان سعی می کنند تعادل سرتان را حفظ کنند و در نتیجه به این عضلات هم فشار وارد می شود. سعی کنید تلفن همراه را تا جایی که ممکن است نزدیک به ارتفاع نگاه مستقیم تان نگه دارید تا از گردن درد جلوگیری کنید. این مسأله در مورد کار با کامپیوتر پشت میز هم صدق می کند. وقتی پشت میز می نشینید، مستقیم به جلو نگاه کنید. نگاه شما باید به بالای صفحه ی مانیتور برسد. اگر لازم است، از چند کتاب یا یک جعبه برای بالا بردن ارتفاع مانیتور استفاده کنید.

۲- اضطراب شدیدی دارید

اضطراب به صورت درد در گردن بروز پیدا می کند. یکی از واکنش های بدن به اضطراب های روزانه، فشار به عضلات است. به تأثیرات اضطراب بر بدن تان بی توجه نباشید و تلاش کنید خود را آرام کنید. کلاس یوگا بروید، مدیتیشن یا ورزش کنید. انرژی مثبت را استشمام کنید و اضطراب را بیرون بدهید. روش های زیادی برای دور کردن اضطراب وجود دارد.

۳- سیگار می کشید

مصرف سیگار بیماری دژنراتیو دیسک را تسریع می کند. در اثر این بیماری دیسک های بین مهره ای ستون فقرات تضعیف و تخریب می شوند. مواد شیمیایی درون سیگار عروق خونی را سفت می کند، به همین دلیل خون کمتری به استخوان ها و دیسک ها می رسد و در نتیجه استخوان های گردن از مواد مغذی محروم می شوند.

۴- اشتباه می خوابید

برای آنکه صبح ها بدون گردن درد از خواب بیدار شوید، باید شب ها گردن خود را تا جایی که ممکن است بی حالت نگه دارید. نباید به شکلی بخوابید که سرتان خیلی جلو یا خیلی عقب باشد و یا به یک طرف خم شود. به ویژه کسانی که به شکم می خوابند دچار گردن درد می شوند چون در این حالت، سر به طور خودکار به یک طرف می چرخد. اگر مستعد گردن درد هستید، سعی کنید به پشت بخوایبد چون در این حالت می توانید بالش خود را تکیه گاه سر و گردن تان کنید. همچنین می توانید از بالش هایی استفاده کنید که از جنس فوم هوشمند هستند. این بالش ها به شکل گردن تان در می آیند و کمک می کنند ستون فقرات تان هم تراز باقی بماند.

۵- زیاد ورزش می کنید

گردن دردی که حین بلند کردن وزنه سراغ تان می آید، معمولا وقتی در پایان ست تصمیم می گیرید چند حرکت بیشتر بزنید به وجود می آید. هرگز این کار را نکنید چون به راحتی می توانید به بافت اطراف رباط های گردن تان صدمه برنید و خود را گرفتار گرفتگی عضلانی کنید. کشش استخوان های کتف با انجام حرکات کششی قبل از شروع ورزش می تواند به کم شدن فشار روی ناحیه ی فوقانی پشت تان کمک کند، اما بهترین کار توجه به خواسته ی بدن تان است، بنابراین هر زمان که احساس نیاز کردید، به خودتان استراحت دهید.

۶- کیف تان سنگین است

اغلب مردم نمی دانند کیف های سنگین شان تا چه حد می تواند به عضلات کتف و گردن شان صدمه بزند. اگر یک بار کیف تان را وزن کنید متوجه خواهید شد هر بار چه فشار زیادی به بدن تان وارد می کنید. بدن با تغییر حرکات طبیعی اش، خود را با این وزن اضافه تطبیق می دهد. در این حالت، دستی که تکیه گاه کیف تان است حرکت طبیعی اش را ندارد، بنابراین دست دیگرتان برای جبران این مسأله بیشتر تاب می خورد. این عدم تعادل می تواند به گردن و پشت تان صدمه بزند. برای آنکه متقارن تر راه بروید، سعی کنید از کیف هایی استفاده کنید که دسته های پهن تری دارند و شانه ی حمل کیف را گهگاه عوض کنید تا تعادل بدن تان حفظ شود.

۷- زیاد آدامس می جوید

اگرچه جویدن آدامس به کم شدن اضطراب کمک می کند، حرکت دائم و شدید فک می تواند منجر به گردن درد و سردرد شود. جویدن آدامس به محل اتصال فک به جمجمه  فشار وارد می کند و می تواند به عضلات درون سر و گردن صدمه بزند. اگر قصد ندارید این عادت را ترک کنید، گهگاه سمتی از دهان که با آن آدامس را می جوید عوض کنید. فک هم مانند هر عضله ی دیگری، باید فعالیت متعادلی داشته باشد.

۹ راهکار ساده و نجات بخش برای خلاصی از گردن درد

منبع: rd
بدون نظر

ورود