نگاهی به کپسول‌ های خواب در شهر نیویورک که برای هر نیم ساعت ۱۵ دلار هزینه دارند

نگاهی به کپسول‌ های خواب در شهر نیویورک که برای هر نیم ساعت ۱۵ دلار هزینه دارند

چند ساختمان دورتر از میدان تایمز در یکی از محله‌های پررفت‌وآمد و شلوغ شهر نیویورک، یک جای دنج قرار دارد که مردم می‌توانند کفش‌های خود را درآورده، یک فنجان چای بنوشند و نیم ساعت چرت بزنند.

داستان از این قرار است که به دلیل مشغله‌های زندگی شهری در کلان‌شهرها، بسیاری از ما گاهی به چند دقیقه چرت میان‌روزی نیاز داریم تا خستگی‌هایمان در شود و بتوانیم به فعالیت‌هایمان ادامه دهیم.

همین موضوع باعث شده تا مالک Nap York، ساختمانی ساخته و کپسول‌های مخصوص خواب را تهیه و آماده استفاده علاقه‌مندان کند.

کپسول‌های خواب در واقع اتاقک‌های کوچکی هستند که برای ۳۰ دقیقه چرت زدن، ۱۵ دلار آمریکا هزینه روی دست شما خواهند گذاشت. البته باید بدانید وقتی این اتاقک‌ها برای اولین بار در ماه فوریه (زمستان پارسال) گشایش یافتند، هر نیم ساعت خواب فقط ۱۰ دلار هزینه داشت. اما به دنبال استقبال خوب مردم، این قیمت افزایش یافته و امکان اشتراک ماهانه هم به آن افزوده شد.

هر فرد می‌تواند با پرداخت ۳۵ دلار در ماه، هر هفته یک چرت نیم ساعته در هفته در Nap York داشته باشد.

گران‌ترین حق عضویت در این مرکز گلد پرمیوم است که ماهانه ۲۵۰ دلار برای ۵ بار خوابیدن باید پرداخت کنید. البته با این اشتراک می‌توانید هر بار تا حداکثر ۹۰ دقیقه در هر هفته در کپسول‌ها بخوابید.

همچنین، می‌توانید برای ساعات طولانی‌تر خواب نیز نپ‌یورک را کرایه کنید: به این صورت که ۵۰ دلار می‌دهید و سه ساعت در کپسول می‌خوابید. اگر همچنان خوابتان بیاید، برای هر ساعت اضافه باید ۷ دلار پرداخت کنید.

کپسول‌ها برای اقامت یک نفر طراحی شده‌اند. اما بازدیدکننده‌ها می‌توانند از خدماتی همچون ماساژ و حمام که در پشت‌بام قرار دارند نیز بهره‌مند شوند.

رضی مورنو، مدیر اجرایی Nap York در مورد ایده اصلی ساخت این اتاقک‌ها گفته، این کپسول‌ها در اصل برای مسافرانی تهیه شده که فقط چند ساعت در نیویورک کار دارند و قرار نیست شب در این کلان‌شهر اقامت داشته باشند، اما قبل از پرواز یا ادامه سفر خود چند ساعت وقت اضافه دارند و می‌خواهند کمی استراحت کنند.

البته این خانم گفته که نپ یورک به هیچ عنوان قرار نیست به عنوان هتل مورد استفاده قرار بگیرد. هیچ‌یک از افراد نمی‌توانند چندین ساعت پشت‌سر هم این کپسول‌ها را اجازه کنند. او گفته: ما فقط به کسانی که به چندین ساعت خواب و استراحت نیاز دارند جا می‌دهیم.

در طول روز بسیاری از کارمندان برای چرت ۳۰ دقیقه‌ای به سراغ Nap York می‌روند. حتی در روزهای گرم تابستان این ساختمان محلی برای دوش گرفتن افرادی بوده که پس از یک روز کاری مجبورند در سریع‌ترین زمان ممکن به قرارهای کاری خود برسند و لازم است که حتما دوش بگیرند و به ظاهرشان رسیدگی کنند.

با این توضیحات اگر کنجکاو شده‌اید تا بدانید این کپسول‌ها چه شکلی هستند تا انتهای مطلب با روزیاتو همراه باشید.

کپسول‌ های خواب در شهر نیویورک
Nap York در یکی از شلوغ‌ترین بخش‌های محله منهتن قرار دارد و هر روز هفته به صورت ۲۴ ساعته آماده خدمت‌رسانی به مشتری‌هاست. اتاق‌های این خوابگاه با پرده‌های تیره و ضخیم پوشانده شده تا جنگل بتنی شهر از دید مسافران به طور کامل مخفی بماند.
کپسول‌ های خواب در شهر نیویورک
از فوریه امسال که Nap York گشایش یافته تاکنون ۸ هزار نفر در کپسول‌های آن خوابیده‌اند.
کپسول‌ های خواب در شهر نیویورک
در فضای داخلی کپسول‌ها چندین صفحه نمایش لمسی قرار دارد که گزینه‌های مختلفی عضویت یا خواب را در اختیار کاربر می‌گذارند. همچنین از گیاهان طبیعی برای تزئین فضای داخلی استفاده شده است.
کپسول‌ های خواب در شهر نیویورک
می‌توانید به طبقه بالا رفته و از قسمت پذیرش سراغ ایستگاه سلامتی را بگیرید. در آنجا باید کفش‌های خود را تحویل داده و دمپایی بپوشید. سپس زنگی به عنوان آلارم به شما داده می‌شود.
قبل یا بعد از خواب مسافران می‌توانند روی صندلی‌های راحتی مستقر در راهرو نشسته و چای بابونه بنوشند.
همچنین به هر مسافر یک کمد قفل‌دار داده می‌شود تا وسایل خود را در آن قرار دهد. هزینه این کمد روی اجاره کپسول حساب شده است. افرادی که در Nap York کار می‌کنند «تیم رویایی» نام دارند.
کپسول‌های خواب در طبقه بالای پذیرش قرار دارند.
گلدان‌های سبز و گیاهان تازه و زنده را در هر گوشه از این ساختمان می‌توان دید. این مجموعه حدود ۵۰۰ گلدان دارد.
اتاقی که کپسول‌ها در آن تعبیه شده‌اند، تماما مشکی است. از گلدان‌ها گرفته تا پرده و کمد و بدنه کپسول. در این جا ۲۸ اتاقک بیزینس‌کلاس و ۹ کپسول درجه یک قرار دارد. درجه یک ها کمی بزرگ‌تر هستند و تخت آنها قابل تنظیم شدن است.
این اتاق کاملا ساکت است زیرا همه دیوارها و پنجره‌ها عایق صدا هستند. دستگاه پخش نویز سفید که صدایی شبیه سیستم تهویه هوا دارد نیز در از بین بردن هر چه بیشتر صداهای محیطی نقش دارد.
کپسول خواب
هر کپسول شماره خاص خود را دارد که می‌توانید به دلخواه یکی از آنها را انتخاب کنید. نپ یورک اعضای ویژه هم دارد.
پس از هر بار استفاده همه فضای داخلی کپسول تمیز می‌شود. تمامی روتختی‌ها از برند ژاپنی Airweave تهیه شده‌اند که کاملا قابل شست‌وشو هستند و کمترین میزان آلودگی و مواد حساسیت‌زا را به خود می‌گیرند. همچنین تمامی تمهیدات لازم برای پیشگیری از ورود ساس و دیگر حشرات موذی موجود در تختخواب‌ها اندیشیده شده است.
با پرداخت ۵ دلار بیشتر می‌توانید کپسول‌های درجه یک را کرایه کنید که جای سر بیشتری دارند.
اگر دوست ندارید کفش‌های خود را به پذیرش تحویل دهید، زیر تخت کپسول‌های درجه یک فضایی برای قرار دادن کفش تعبیه شده است.
زنگی که به شما داده می‌شود، پس از اتمام زمان خواب به صدا در می‌آید تا شما را بیدار کند. اگر فرد خودش بیدار نشود، گروه رویا می‌آیند و او را بیدار می‌کنند.
در هر کپسول، چندین کابل و شارژر وجود دارد تا در زمانی که فرد در خواب است، موبایل یا تبلتش را شارژ کند.
فضای کافی برای یک نفر در هر اتاق وجود دارد.
با استفاده از ریموت کنترل می‌توانید تخت را بالاتر یا پایین تر تنظیم کنید.
کپسول خواب
در سقف کپسول‌های درجه یک لامپ‌های ریزی همچون ستاره در آسمان تعبیه شده است. با اینکه این لامپ‌ها نور زیادی ندارند اما کاربر می‌تواند آنها را خاموش کند تا در تاریکی مطلق بخوابد و استراحت کند.
به گفته تیم رویا (گروه خدماتی) بهتر است زنگ را زیر بالش قرار دهید تا ویبره آن شما را بیدار کند.
تخت نرم نیست اما راحت است. فضای داخلی کپسول خنک است و شاید به پتو یا ملافه نیاز داشته باشید که در اتاق وجود دارد. تنها صدایی که در این کپسول‌ها می‌شنوید صدای پای کسانی که از فضای بیرون کپسول رد می‌شوند.
شاید خیلی سریع نتوانید بخوابید اما بدنتان استراحت کرده و انرژی تازه‌ای پیدا خواهید کرد.
این مکان کاملا ساکت است.
بعد از خواب می‌توانید چای یا نوشیدنی‌های سبز میل کنید.
Nap York یکی از بهترین مکان‌هایی است که در این روزهای پر دغدغه و شلوغ می‌تواند به کمک افراد بیاید و چندین دقیقه‌ای آنها را از زندگی پر سرو صدای شهری دور کند.

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود